- Detta ämne har 16 svar, 2,874 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
11 september, 2012 kl. 21:26 #29192HjelmDeltagare
Tänkte jag skulle byta rubbet av alla bussningar i fram&bak vagn m.m. nu efter säsongen:)
Vad kör ni med in under era imprezor? vad är värt att byta? Tanken är att det ska bli en heldel banåka nästa år:D
MVH / Lukas
12 september, 2012 kl. 00:56 #248126goffemannenDeltagareDetta kör jag med. Bilen är som en gokart 🙂
GT Spec Adjustable Lateral Camber Arms – nytt 2012
GT Spec Rear Trailing Arm Set – nytt 2012
WHITELINE – 24mm Adjustable Front ARB – nytt 2012
WHITELINE – 24mm Adjustable Rear ARB – nytt 2012
Whiteline 24mm Sway Bar Aluminum Lateral Lock Kit x 2 – nytt 2012
Whiteline Gearbox Positive Shift Kit – nytt 2012
SUPER PRO – HEAVY DUTY STEERING RACK BUSHES – 30mm – nytt 2012
SUPER PRO – FRONT ROLL CENTRE ADJUSTMENT KIT – nytt 2012
SUPER PRO – Front Control Arm Lower, Inner Front Bush kit – nytt 2012
SUPER PRO – Rear Differential Support Bracket Mount Bush Kit – nytt 2012
Powerflex – Rear Tie Bar To Hub Rear Bush – nytt 2012
Powerflex – Rear Beam Mount – nytt 2012
CDF Racing – Anti lift kit – nytt 2012
CDR Racing – Rear Drop links – nytt 2012Om du inte vill lägga lika mkt pengar så skulle ja säga att både super pro och powerflex funkar bra. Och ska du byta så byt rubbet.
/ David J – Superior Media
12 september, 2012 kl. 22:02 #248135HjelmDeltagareOJ, det där var mycket text 🙂 finns det nån bra sida som erbjuder lite av varje 🙂 ?
hitta detta lite snabbt: http://www.larkspeed.com/index.pl?c=PFLEXSUBARU&s=category
powerflex har ju kompletta fram/bakvagns kit såg ja, sen vet jag inte vad detta vanligtvis brukar kosta 😀
Kit includes
Front Wishbone Front Bushes x 2
Front Wishbone Rear Bushes x 2
Front Anti-Roll Bar Bushes x 2
Front Anti-Roll Bar End Link x 2Kit includes
Rear Tie Bar Bushes x 8
Rear Tie Bar to Hub Rear Bushes x 2
Rear Tie Bar to Hub Front Bushes x 2
Rear Beam Mounts x 2
Rear Anti-Roll Bar Bushes x 2
Rear Roll Bar Link Bushes x 4vilken djungel:D
13 september, 2012 kl. 03:29 #248124Christian SDeltagarejag har bytt alla bussningar som går att byta i fram och bakvagn till powerflex på min, va väll totalt 22st har jag för mig:D
har man tillgång till press är det inga större problem, har man inte det så tar det lite längre tid bara.13 september, 2012 kl. 04:50 #248127goffemannenDeltagareAtt få ut alla bussningar kan vara lite tidskrävande. Men har man typ skruvstäd och lite hylsor kan det ibland gå att använda det. Annars kan man elda med gassvets. Enklast är dock att använda en press.
Att få i de nya, typ powerflex och superpro, är enkelt. Det är bara att trycka i dem för hand då de till 99% är 2 delar.
Jag köpte en del av mina bussningar här. http://www.suspension-bushes.co.uk/
De har både powerflex och super pro. Inte säkert de har alla super pro på hemsidan så kolla super pro’s egna hemsida för artikelnr och sen kan du maila dem och fråga.13 september, 2012 kl. 21:57 #248136HjelmDeltagarevad ska man köra för Anti lift kit
och droplinks då ?ska man även köra lite hårdare motorkuddar och allt där till ? 😀
13 september, 2012 kl. 21:58 #248128goffemannenDeltagarecdf eller whiteline. båda funkar bra. perrin har väl också tror jag..
ja klart du ska ha det. Hardrace motor och växellådsfästen funkar kanon. Finns fler märken också…kommer dock inte på vilka just nu…
13 september, 2012 kl. 22:29 #248129goffemannenDeltagareMmm…Porrigt
http://www.perrinperformance.com/subaru/wrx-02-05/suspension/xtreme2-duty-rear-endlinks
http://www.perrinperformance.com/subaru/sti-04-05/suspension/stout-mountbushing-upgrade-kit
http://www.perrinperformance.com/subaru/wrx-02-05/suspension/possitive-steering-response-system
/ David J – Superior Media
20 november, 2012 kl. 21:31 #248137HjelmDeltagareTänkte ta upp ämnet igen till er experter 🙂
Jag tänker såhär. Klart jag vill ha förbättrat väghållning, kör enbart med coilovers från KSport nu, men känner att ändå behöver byta bussningar i fram och bakvagn, även motorkuddar/vxl-låda/diff…Jag tänker sport/budget klass lite bättre än original, är det värt att köpa komplett bussnings kit av powerflex till fram och bakvagn samt lägga några kronor på droplinks, anti liftkit samt krängningshämmare och göra en sniceig fyrhjulsinställning 🙂 har jag förstått det hela rätt =)?20 november, 2012 kl. 21:33 #248130goffemannenDeltagareDroplinks, anti-lift kit,grövre krängare och bussningar gör underverk för väghållningen och känslan. Det är en bra fortsättning efter coilovers.
Sen är ju hjulinställningen minst lika viktig. Jag har testat lite olika. Är väl mest olika mycket camber jag testat. Har hela tiden gått åt det mer extrema hållet och är nu nöjd :). Bilen greppar kanon och den styr in hur fint som helst. Visst däckslitaget blir ju lite ojämnt men vafan, de skiter ja i :).
Förra året:
Nuvarande:
/ David J – Superior Media
20 november, 2012 kl. 21:57 #248138HjelmDeltagareTrevligt det där du 🙂 Då ligger den som en Gocart på vägen förstår jag! Vart går man när man vill ha en bra inställning.. Hoppas det finns folk som förstår detta bättre än mig, så slipper jag lägga mig i för mycket 🙂 Haha..
Är det något annat som man kan slänga till som inte behöver kosta skjortan som ändå gör små underverk =) ? Detta kalaset går väl på över 10k ändå antar jag.. puhh!
Vart handlar jag smartast 🙂
20 november, 2012 kl. 22:02 #248131goffemannenDeltagareJoda den går kanon fint :).
Oj. Ja har gjort allt själv på jobbet. Men du kan nog gå till vilka som helst med bra rykte. Bara säg till dem vilka värden du vill ha så får de fixa dem. Dock är de svårt att få så mkt camber som ja har utan att fixa lite :). Sen har ja fixat extra caster fram med lite små saker som nästan är gratis. Och mer caster är mkt bra å ha. Kolla i min projekttråd så kan du nog hitta lite.
Ja har handlat mitt lite varstans. Scoobyparts har väl en del.
http://www.suspension-bushes.co.uk/ de har bussningar. Tror de ska ha super pro’s också även om de inte finns på deras sida. Maila dem å fråga om det iaf.
Cdf-racing har sina egna drop links och anti-lift kit.
Motorfästen osv finns ju hardrace el cusco. Finns grupp N också men de e inget å satsa på. Hardrace köpte jag hos apex performance. Tror inte de har de. På hemsidan så du får maila dem.
Vet inte riktigt vad det kostar men det är väl minst 10k iaf :).
/ David J – Superior Media
21 november, 2012 kl. 10:09 #248123KoffeKeymasterMen man kan behöva stå på sig lite 🙂
Jag hade svårt att förmå lokala firman att ge mig mer än 2° camber. Har för mig att jag lyckades övertala dem att gå upp till 2.5° till slut efter att jag bedyrat att jag kunde leva med däckslitaget 😀//K
21 november, 2012 kl. 10:25 #248134FladricDeltagareJa, det får man verkligen! De verkar inte vara allt för glada i att ha mycket camber, fick 1.5 grad tror jag men min lokala däcksverkstad blåvägrade ge mig mer 😉
21 november, 2012 kl. 13:53 #248132goffemannenDeltagareVerkar va några tråkiga typer ni kommit till. Tur vi he egna saker här på jobbet så man kan göra precis hur man vill :). Kostar gratis gör det med. Bara iår har ja gjort hjulinställning 4a gånger.
/ David J – Superior Media
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.