Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

tjenare vill styva upp bilen. och tänkte höra med er. vilket kitt ni rekommenderar mig att köra på.

har problem med en otroligt mjuk bakvagn och vill framför allt styva upp den. men komm med tipp och förlag på vad jag ska beställa hem bilen är en gt 00—0.o—b

Christian S
      Deltagare

hur är den för mjuk? hjälper ju inte speciellt mycket att byta bussningarna om tex dämparna är för mjuka.

pettsun
        Deltagare

Finns ju “rear subframe lockingbults” att köpa från whiteline för en litet slant.
          Inte testat dom själv men ska tydligen bli en jävla skillnad.

Bakre subframen sitter upphängt i bussningar och med dessa bultar så låser du fast subframen så den inte ger med sig i bussningarna.

Christian S
          Deltagare

Finns ju “rear subframe lockingbults” att köpa från whiteline för en litet slant.
            Inte testat dom själv men ska tydligen bli en jävla skillnad.

Bakre subframen sitter upphängt i bussningar och med dessa bultar så låser du fast subframen så den inte ger med sig i bussningarna.

frågan är om det värkligen blir det för dom bussningarna är rätt så solida och sen hjälper det ju inte att montera det om hela bakvagnen känns mjuk.
            jag har bytt alla bussningarna som går att byta i bakvagnen på min (18st) till powerflex och har inte monterat “rear subframe lockingbults” då jag tycker den sitter still ändå.

adam.b.w
            Deltagare

Jag upp lever bakvagnen mjuk. Bid hårdare körning. Mina coilisar bak är de inget fel på som jag har bak. Men fram är ju en annan historia. Skit samma. De känns som att de stutsar till när jag tex drar på lite extra och växlar tex 2-3an och jo jag kan köra manuell. Detta problem har upp kommigt under den senaste månaden juli.

Christian S
              Deltagare

om du vill köpa nya bussningar till fram och bakvagnen så är det bara att gå in och beställa http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/index.php?cPath=39_303_317_304 d—0.o—b

adam.b.w
                Deltagare

Aaa wtf får väll byta allt då så skiten är gjord. Sparar ju till en hoj och kort nu med. Som jag tänkte ta nu nästa sommar:p

Då har jag yterligare ett projekt inför vintern altså.
                  Kan ju passa på att fråga om dessa är jobbiga att byta. Vad jag fattat de som behövs inte någon press ialla fall. Och lift har jag ju i garaget. Men de är väll ingen raketforsknibg detta eller har jag fel?

Christian S
                  Deltagare

är inte så jobbigt att byta men man får ju plocka ner hela bakvagnen.
                    en press undrelättar när man ska ha ur dom gamla bussningarna men det går ändå, hade ingen press när jag bytte mina.
                    dom nya är lätta att montera då det är 2 halvor som ju monteras från var sitt håll och sen i med stålkärnan i mitten.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.