Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34411
    Rohlin94
    Deltagare

      Hallå! har köpt mig en subaru impreza sti wrx 2010 och tänkte köpa nya sommarfälgar till 2016. Jag har kollat på japan racing jr-11 och att ha 9,5″ breda. med 235/40 r18 bilen är orginal och inte heller sänkt. Kanske någon har bild hur det skulle se ut eller är grym i photoshop som vill hjälpa mg. Eller vet kanske hur långt ut fälgarna kommer, kommer dom utanför skärmkanterna eller kant i kant och blir det mycket stretch på däcken?

      Lägger in bild på min bil och om någon har luft att försöka och på fälgarna jag menar.

      Tack i förskott, trevlig helg.
      Länk till fälgarna här: http://www.wheelzone.se/falgar-2/18-japan-racing-jr-11-matt-black-1.html

      #280691
      Jommie
      Deltagare

        Tror dom kommer bli snygga på bilen, men är dom 9,5″ breda tror jag du ska satsa på 245 breda däck. 235 är smalare än fälgen.

        #280692
        Igge
        Deltagare

          235 kommer definitivt bli stretchigt (åtminstone mina ögon)

          Det här är 235/40 på 8″ bred fälg
          I mina ögon neutralt, varken stretch eller ballong

          nankang rekommenderar 265/35 till 9,5″ fälgar
          Toyo rekommenderar 265-275 för T1 sport på 9,5″ fälg, men godtar 235 till 285
          jag skulle nog inte ens fundera på under 255, men jag är allergisk mot stretch 😛

          #280710
          Fredsson
          Deltagare

            Hade dom på min Forester. Kolla på länken i min signatur. 235/45 18tum 8.5 körde jag på 🙂

            #280705
            ThomasG
            Deltagare

              Jag kör också 9.5 tum breda Japanracing, fast 17″ med högre profil (225/55) Jag tycker det blir helt lagom stretch, men fälgarna hamnar rätt långt ut, se bild. Hade bilen sänkt ett tag, då skrapade däcksidorna i karossen/hjulhusen.

              #280693
              Igge
              Deltagare

                Jag kör också 9.5 tum breda Japanracing, fast 17″ med högre profil (225/55) Jag tycker det blir helt lagom stretch, men fälgarna hamnar rätt långt ut, se bild. Hade bilen sänkt ett tag, då skrapade däcksidorna i karossen/hjulhusen.

                Din bild funkar inte

                #280706
                ThomasG
                Deltagare

                  Din bild funkar inte

                  Jag ser det, segt… Försökte länka/bifoga från bild som låg på min profil, i mitt album av bilen, vet inte varför det inte funkar. Aja, om det är nån som är nyfiken ligger bilder på bilen där (i min profil alltså)

                  #280694
                  Igge
                  Deltagare

                    Högerklicka på bilden och välj kopiera bildadress eller motsvarande

                    Länken måste sluta på filnamnstillägget för att de ska funka. Typ .jpg eller .png för att funka i -taggen

                    #280707
                    ThomasG
                    Deltagare

                      ok, testar igen då:

                      #280708
                      ThomasG
                      Deltagare

                        Funkade verkar det som, var som sagt tvungen att manuellt lägga till .jpg efter länken. Tack för tipset!

                        #280709
                        ThomasG
                        Deltagare

                          Då kan jag ju passa på att slänga upp den efterfrågade Photoshoppningen på fälgarna. Blev väl inte perfekt, men kanske nära nog för en utvärdering?

                          #280720
                          erik85
                          Deltagare

                            Stiliga bil :). Fake it till u make it är alltid min melodi. Jag tycker det ser bra ut. Men sen är jag ingen pedant heller oifs.

                            #280689
                            tendency
                            Deltagare

                              Vet ej hur dom passar på din bil, men lär väl antagligen inte vara några problem. Just den modellen skulle nog göra sig väldigt bra på din bil! Kör på, originalfälgar är fult. 😀 Du har inte funderat på 19″? Jag tycker att 18″ nästan ser lite litet ut på dom nyare Imprezorna.

                              Angående däcken så kommer det bli rätt mycket stretch med 235/40 på 9.5″ bred fälg. Har du inte tänkt sänka bilen, så tycker jag att du ska köra med fetare däck, så att dom fyller ut hjulshusen mer, ser dumt ut annars. Jag har 235/40 på 18×8.75″ och det ser ut enligt nedan.

                              #280712
                              Rohlin94
                              Deltagare

                                Tjena alla. Tack för all hjälp. Hade inte tänkt sänka bilen. Kommer inte bilen se “hög” ut med 19″ men vad rekommenderar ni fär däck 265/40 ? Tänker bara så det inte tar emot i hjulhuset. Tacksam för svar

                                Mvh, Oskar

                                #280695
                                Igge
                                Deltagare

                                  Utan sänkning osv finns det risk att det ser lite märkligt ut, speciellt om du har stretch och poke

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.