SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nya försäkringspremien.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Rallyrille
    Deltagare

Jag fick min nya premie i brevlådan idag, det va en höjning med ungefär 700 kr.
      Inte så farligt som jag trodde det skulle bli!

Jag betalar nu 7080 kr/år för min STI-03! 😉

/RR

Pasi_k
      Deltagare

Jag fick min nya premie i brevlådan idag, det va en höjning med ungefär 700 kr.Inte så farligt som jag trodde det skulle bli!Jag betalar nu 7080 kr/år för min STI-03! 😉 /RR

Det kan man ju leva med..

GRID
        Deltagare

Jag ringde in å fixade med vagnskadedelen på min försäkring då garantin på den gick ut förra veckan, då sa hon jag pratade med att jag kunde välja att betala 8000 eller 11000 kommande år beroende på vilken självrisk jag valde.
          Jag tog då 8000 med en högre självrisk.

Men när jag fick försäkringsbrevet så stog det att jag skulle betala 10 000, och när jag ringde å frågade var det för att hon inte räknat och sagt till om höjningen som ska komma nu i aug.

Eftersom dom visste om höjningen (och ska informera om den enl han jag pratade med efteråt) och sa att jag skulle betala 8000, kan man försöka stå fast vid det då eller gäller inte det som är sagt över tel?

PetterSolberg
          Deltagare

Det funkar nog inte, det är väl skatt på 32% man ska betala nu om inte jag minns fel..

Patrik
            STi-06 PSE III

Palm
            Deltagare

30 eller 32% i extra skatt på din trafikskadepremie, så titta på era försäkringspapper och räkna. ska vad jag läst blir ca 7-800kr på en bil.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.