› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Nya Imprezan 06 ( ingen info om extra effekt ! )
- Detta ämne har 96 svar, 5,318 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
2 augusti, 2005 kl. 08:02 #99599
Pedersen
DeltagareNja, 400+ ser ju att bli mums. Low-tech eller inte 😉
2 augusti, 2005 kl. 08:35 #99537Wiklundh
DeltagareOm det blir en 2,5liters motor så borde det vara samma som i USA skulle jag tro.
300Hk då.
Inte vill de väll göra en extra version på 2.5litaren om de slipper.
Får vi 2 liters därimot så finns det nog risk för 265 ynka Hk.
Men eftersom Evo 9:an har ökat effekten(efter vad jag läst) så borde inte Subaru vara sega med att hänga på om de vill sälja bilar i Europa.2 augusti, 2005 kl. 17:26 #99573Krigge
DeltagareBlir det inte 2,5 liter säljer jag bilen och kommer aldrig mer köpa en subaru, detta i ren protest mot IM!!
6 augusti, 2005 kl. 21:41 #99579pannan
DeltagareNu gör jag slut på alla rykten
Inredningen delar den med Saab 9-2X. Chassiet är oförädrat jämte 05:an. Det kommer att vara en uppdaterad DCCD. Den sex växlade lådan har carbon synkronisering för snabbare och jämnare växlingar. UK får 280 hp japanversionen. Den har fått ett kraftigare vridmoment mot tidigare dvs 422nm istället för 412nm, allt för att smälla EVO IX på fingrarna som har ca 400nm.
Japan marknaden kommer ev att få en 2.5 liters version också som bygger på US varianten dock på ca 300 hkr.
I nästa nummer av Japansese Performance kommer ett utförligt vägtest på nya Impreza 06. Så ett köp rekommenderas av denna tidning.
//J
6 augusti, 2005 kl. 21:56 #99596daniel83
DeltagareHur blir det med sverige då?
6 augusti, 2005 kl. 22:03 #99580pannan
DeltagareHur blir det med sverige då?
Finns två idéer vad som kommer att hitta hit. Antingen har vi tur och får 280 hkr versionen vilket jag betvivlar. Vi kommer säkert få en 265 hkr variant för avgasnormerna tyvärr. Men man kan alltid hoppas på 280 hkr varianten iom att UK får den.
6 augusti, 2005 kl. 22:06 #99597daniel83
DeltagareUtseendet blir då alltså samma som du har eller?
6 augusti, 2005 kl. 22:11 #99581pannan
DeltagareUtseendet blir då alltså samma som du har eller?
Nej utseendet är ju som de bilder vi har sett. Det är endast chassiet som är oförädrat. Sedan skrev jag att inrednigen är idetiskt med Saaben. Men 05:an är ju redan Saab inuti vad jag har föstått. Skall bli kul att läsa testen i nästa JPM.
8 augusti, 2005 kl. 17:25 #99603matte-sthlm
DeltagareSå den Tyska ansvarige har då fel när han garanterar mig att dom bilar som kommer till dem skall vara på 2.5 liter/280hk!!?? ;)Patrik,SWT Racing…
Patrik, dags att lägga bågarna åt sidan 😛
kanske får man se dig i någon bilfilm, om du e lika duktig som på bågen 😉/Mattias
8 augusti, 2005 kl. 20:29 #99582pannan
DeltagareSå den Tyska ansvarige har då fel när han garanterar mig att dom bilar som kommer till dem skall vara på 2.5 liter/280hk!!?? ;)Patrik,SWT Racing…
Som sagt, köp tidningen i slutet av månaden och kolla in testet. Litar lite mer på dem än ansvariga på IM osv 😀
Kanske att UK får en 2.5 liters variant. Men att Sverige skulle få det tror jag inte mycket på tyvärr.
Förresten hur gick det med Spec C:n :+
mvh
J8 augusti, 2005 kl. 20:39 #99604matte-sthlm
DeltagareKör som en ”kärring” enligt Sabine (Ringen taxi) då jag inte kom om henne på hela varvet när vi par körde under precis hela varvet¨…:DKörde 8.27 i helgen på Nürburg ring med en passagerare, Dunlops semi slicks, Bilstein dämpare och utöver det helt orginal med trötta 265hk…;)(rekordet för Impreza på Ringen ligger på 7.59 med en 330hk Spec C)Patrik,SWT Racing…Ps! Bilfilm, vad är det… Ds!;-)
Haha, kan man väl aldrig tro? att du skulle åka omkring som en kärring 🙂
Vad har du kört med båge då? =)
/Mattias
10 augusti, 2005 kl. 15:23 #99571convoy
Patrik, dags att lägga bågarna åt sidan :Pkanske får man se dig i någon bilfilm, om du e lika duktig som på bågen ;)/Mattias
Kör som en ”kärring” enligt Sabine (Ringen taxi) då jag inte kom om henne på hela varvet när vi par körde under precis hela varvet¨…:DKörde 8.27 i helgen på Nürburg ring med en passagerare, Dunlops semi slicks, Bilstein dämpare och utöver det helt orginal med trötta 265hk…;)(rekordet för Impreza på Ringen ligger på 7.59 med en 330hk Spec C)Patrik,SWT Racing…Ps! Bilfilm, vad är det… Ds!;-)
Mellan vilka punkter mäter ni tiden? Är det BTG tider ni mäter? När man åker ”touristen fahrt” (eller vad nu tyskarna kallar det) så tappar man väl cirka 30 sekunder bana, ge & ta lite beroende på bil?!
10 augusti, 2005 kl. 20:59 #99574Krigge
DeltagareKällorna som AMS litar på brukar stämma MYCKET bra, synd att det inte stog nåt om 2,0 eller 2,5.
10 augusti, 2005 kl. 22:55 #99583pannan
DeltagareKällorna som AMS litar på brukar stämma MYCKET bra, synd att det inte stog nåt om 2,0 eller 2,5.
Det tror jag säkert. Men det var inte många som kunde berätta vad för skillnad det var på 04:an och 05:an när jag beställde min. Vare sig på IM eller på någon av de firmorna jag var och kollade runt på.
Den nya 06:an kommer säkert ha mer effekt men det blir garanterat 2 liters till Sverige. Dvs samma som Japan får som jag nämnde tidigare.
11 augusti, 2005 kl. 12:55 #99572convoy
DeltagareMellan vilka punkter mäter ni tiden? Är det BTG tider ni mäter? När man åker ”touristen fahrt” (eller vad nu tyskarna kallar det) så tappar man väl cirka 30 sekunder bana, ge & ta lite beroende på bil?!
Tjenixen…Vi har mätt BTG och därefter lagt till 20 sekunder, något som INTE är 100% när det gäller olika fordon (likt min STI) som du själv säger men som är det som alla gör & det enda man kan göra…Ta tex min mc som går 320km/h+ på långa raksträckan så går det fortare än 20 sekunder mellan BTG varför tider som förekommer på turist varven inkl mina egna endast kan tas som en fingervisning & med en nypa salt… ;)Patrik,SWT Racing…
Japp, BTG är ju det gängse sättet. Sedan diskuteras det ju alltid hur mycket tid det tar för en given bil mellan Gantryt och bron. Buden brukar variera mellan 20 – 30 sek.
Spielt doch keine rolle…. 8.07 Bridge to Gantry är rådjävluskt snabbt det 😀
Reeeespect!
/m – som ber om ursäkt för trådkapning
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.