› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Nya Imprezan
- Detta ämne har 19 svar, 1,332 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av
MISFITS.
-
FörfattareInlägg
-
2 oktober, 2007 kl. 22:25 #22786
.zip
DeltagareTänkte starta en gemensam tråd för nya Imprezan.
Kom nyss hem från visningen och vad ska man säga.
Visst var den finare i verkligheten än på bild, men den saknar just det där arga som gör Imprezan till en Impreza. Nu var det bara en non-turbo så man ska nog vänta tills man sett WRX eller STI.
En sak som gjorde mig lite klyven var att alla Imprezor kommer att komma med en låg/hög växel, precis som jeepar brukar ha. Själv ser jag ingen användning för det. En annan coolhetsfaktor är ju den elektroniska startknappen 🙂
Stolarna var lite mindre skålade men påminner rätt så mkt med dom äldre. Led bakljusen passade rätt så bra in med övriga bilen.Jag fick även chansen att få titta på lite bilder från Frankfurtmässan där dom hade ställt ut Petter Solbergs nya Impreza. Där var det lite mer godis att titta på. Fick även med mig en broschyr på WRX modellen med specs etc och det ser inte heller så tokigt ut.
Tog lite kort, men är dock ingen bra fotograf 🙂 Med kombination av riktigt dåligt ljus och brist på tid (kom just innan stängnigsdags) så tog jag dessa. Har ändrat om storleken till 1024 så det inte blir på tok för stora bilder.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/VIP-visningen/sub_005.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/VIP-visningen/sub_004.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/VIP-visningen/sub_001.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/VIP-visningen/sub_008.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/VIP-visningen/sub_007.sized.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/VIP-visningen/sub_010.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/VIP-visningen/sub_011.sized.jpg//.zip
2 oktober, 2007 kl. 23:14 #197673specialized
DeltagareOkiii, jag tycker vi startar varsin tråd om nya kokarn 😉
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉3 oktober, 2007 kl. 14:29 #197670rallymarkus
Deltagarehög o lågväxel är helt suveränt på en vanlig bil.. perfekt ¨å man drar släp husvagn mm…
funkar även bra d¨å man sjösätter båtar mm..
3 oktober, 2007 kl. 14:50 #197676MariaimprezaGT
Deltagaremen vill man att en impreza ska klassas som en ”vanlig bil”?
Maria
Audi is teh ####!!
3 oktober, 2007 kl. 15:10 #197664Palm
DeltagareDen ser för anonym ut tycker jag men visst, funkar perfekt till morsan eller så. Hoppas de blir ordning på torpet när turbomodellerna kommer. Baksätet i farsans legacy 07 är kort och litet om man inte är liten med detta ser ju ut att ta priset i ”barnklassen” 🙁
3 oktober, 2007 kl. 15:10 #197671rallymarkus
Deltagaremen vill man att en impreza ska klassas som en ”vanlig bil”?MariaAudi is teh ####!!
en vanlig impreza är ju en vanlig bil… däremot lite skillnad om man kör typ sti..
3 oktober, 2007 kl. 17:56 #197677.zip
DeltagareEn annan konstig sak med nya Imprezan. Den kommer inte att säljas i Tyskland. Varför visste inte lokala subaruhandlarn, men så sas det på Frankfurtmässan iaf.
//.zip
3 oktober, 2007 kl. 18:25 #197678.zip
Deltagare4 oktober, 2007 kl. 04:53 #197667Lt Dan
DeltagareToppfart 209km/h 😮
Vi lär nog inte få läsa om några streetrace på motorvägen med nya WRXen…/D
4 oktober, 2007 kl. 06:26 #197668Lt Dan
DeltagareTrist att bli rastad av Forestern 0-100 också…haha
Känns helt bakvänt 🙁4 oktober, 2007 kl. 18:55 #197672rallymarkus
Deltagarestämmer verkligen toppfarten? i så fall e de ju ett skämt…
men den viktiga dragvikten låg kvar på 1200kg synd 1300 hade vart mycket bättre…
nä längtar till sti:ns spec
4 oktober, 2007 kl. 19:01 #197679.zip
DeltagareAllt fler biltillverkare har börjat mer och mer med toppfart spärr. BMW har haft det på några serier länge.
Men det är någon som går att ta bort. Allt sitter i styrboxen (Ecu:n)//.zip
4 oktober, 2007 kl. 20:17 #197674Toxicator
DeltagareOoh. fast fullt vrid redan vid 2800 rpm e nice! :9
Men ja förstår mig inte på spec. lite.. hur kan bilen vara långsammare 0-100 än sin föregångare? 🙁
Den har ju typ samma vikt, samma effekt och ett högre vridmoment som kommer tidigare, men ändå så är den långsammare?
Är de utväxklingen som ställer till det?
*kliar sig lite fundersamt på skallen*By the way.. alla specs. och bilder på WRX:en finns på http://www.subaru.se
4 oktober, 2007 kl. 20:24 #197675Toxicator
DeltagareHmm.. förklaringen kanske ligger i dessa lite udda kurvor. Motor tappar ju all effekt efter 5.500 rpm 🙁
http://www.subaru.se/images/2008/impreza/teknologi/motor/25_liter.jpg
Sedan så är ”startknappen” enbart med i 2.0R Sport och hög/låg-växel gäller enbart ICKE turbo.
http://www.subaru.se/images/2008/impreza/interior/komfort/startbutton.jpg
4 oktober, 2007 kl. 20:51 #197665Palm
DeltagareHörde lite med våran handlare och han får första wrx om 1-2 veckor. Två redan sålda här i borås tydligen! MEN det kommer bara 100 st nu i höst sen blir de inga mera på kanske 2 år enligt honom(känner honom hyffsat så de tror ja på) däremot kommer sti att säljas mera konternuerligt.
Handlarna fick inte köpa på sig wrx bilar i spekulations syfte utan bara en att ha som demoex å de lät han inte helt nöjd över 😀
Så vill man ha en ”vanlig” impreza turbo så får man nog vara med nu i början.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.