SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Nya Imprezan

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

När det gäller hög och låg växeln så frågade jag om det är standard på alla Imprezor, och svaret jag fick var ja. Kan ha varit något som subaruhandlarn missförstog.

//.zip

LegacyLarsa
      Keymaster

Var på vip-visningen idag, där sa säljaren att det skulle finnas 200 wrx att tillgå..

/Lars som behåller min sportbil ett tag till, då nya imprezan har fått karmar runt fönstren på dörrarna..

Lt Dan
        Deltagare

Allt fler biltillverkare har börjat mer och mer med toppfart spärr. BMW har haft det på några serier länge.Men det är någon som går att ta bort. Allt sitter i styrboxen (Ecu:n)//.zip

Nope! I det här fallet är det inte nån spärr. Den har lägre utväxling.
          Om man räknar på utväxlingen och att motorn varvar 5700rpm så blir toppfarten ca 208.5 km/h. Verkar stämma då den motorn tappar orken vid 5500rpm.

Känns som utvecklingen gått bakåt. Kanske är miljökraven som sätter pinnar i hjulen…

/D

KingWood
          Deltagare

Har suttit och kolla på så mycket bilder jag har hittat på nya imprezan och verkligen försökt att gilla den och förlåta den för hur den ser ut, men droppen blir när subaru magazinet dimper ned i brevlådan och jag får läsa citat som komfort och bekväm långfärdsbil. Visst en non-turbo Impreza är inte mycket mer än en vilken vanlig bil som helst!
            Men Impreza har för mig alltid varit en rally ikon!

Är säkert inget fel på bilen i sig men jag kan med all säkerhet säga att
            jag kommer aldrig kunna se på den som en Impreza och bli imponerad!

MISFITS
            Deltagare

Synd att dom inte tar in sedanen till sverige.
              Blev lite besviken på nya IMPREZAN Är som vilken vanlig bil som helst.
              Synd att dom hade hängt på kassaskåpsdörrar på bilen,när man är van med ramläsa lätta dörrar.
              Ser billig ut med hård plastig instrumentbräda.
              Störde mig på alla små röda lampor som lyste överallt,som värsta julgran.Då man är van med få lampor i bilen.
              Men en bekväm bil med mycket inställnings möjligheter.
              Det bästa var att det var mycket boxer ljud från bilen.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.