SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Nya skivor, men vilka?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Fram tills att jag köper värre bromsar så måste jag ha nya skivor, speciellt då det är besiktning på gång och mina nuvarande skivor fram är helslut. Det behöver inte vara några dräparskivor då det som sagt blir värre saker framöver. Någon som sitter på ett tips? Hittade dessa på Blocket men de vette tusan om det är något att ha.

OzO
      Deltagare

Vet inget om dom på Blocket men kika gärma på http://www.godspeedbrakes.co.uk.

.zip
        Deltagare

Tackar. Ska ta mig en titt på fraktkostnaden.
          Vilket mått har vi på skivorna till våra kära GT?

Kvarnis
          Deltagare

Du vet väl vem du kan fråga om du vill 😉 😀

Tips är ju att köpa något som även håller för bana.

Typ Blue stuff belägg och slitsade skivor.
            frakt ~£50 för skivor och belägg

.zip
            Deltagare

Du vet väl vem du kan fråga om du vill 😉 😀

Tips är ju att köpa något som även håller för bana.

Typ Blue stuff belägg och slitsade skivor.
              frakt ~£50 för skivor och belägg

Hade dig i åtanke men skäms för mkt då jag inte har varit och shoppat dina spridare ännu 😀 Får kanske ta tag i saken och hälsa på nu när det är sommar.
              Belägg har jag hemma redan. Fick tag i ett set med XP8 till rövarpris.
              Men har du skivor hemma möjligtvis som du vill sälja?

goffemannen
              Deltagare

ja kör på DBA 4000 skivor och stoptech sport belägg på min type r och de funkar fint. Kört bana med de också och de fadade inte nått. Visserligen pressade ja inte så jätte hårt då de va första gången på bana med bilen.

Allt köpt på peansweden. grymmt bra service och kunnande där. per är toppen.

Kvarnis
                Deltagare

Har du bra belägg köp riktiga skivor emd en gång, det blir inte så dyrt.

DBA4000 är ett mycket bra val.

Christian S
                  Deltagare

har DBA4000 och XP8 belägg på min och det fungerar kanon bra både på gata och bana.

.zip
                    Deltagare

Absolut inget ont om Pean då detta gäller hela Sverige, men rackarns vilka överkurspriser. 3490:- inkl moms för DBA 4000, men då lämnar han 10% klubbrabatt. Känns som att det är mer värt att beställa från UK och även ta med ett par bakskivor 🙂

goffemannen
                      Deltagare

Absolut inget ont om Pean då detta gäller hela Sverige, men rackarns vilka överkurspriser. 3490:- inkl moms för DBA 4000, men då lämnar han 10% klubbrabatt. Känns som att det är mer värt att beställa från UK och även ta med ett par bakskivor 🙂

Du får gärna berätta var i England du hittat dba 4000 skivor till gc8.

/ David J – Superior Media

.zip
                        Deltagare

Har slängt ut en massa frågor nu till UK dealers, får se vad det blir för svar 🙂 Men de flesta verkar bara sälja EBC, Brembo och Blackdiamond.

Har fått svar från subaruwrxparts.com och med frakten skulle skivorna landa på $400

.zip
                          Deltagare

Fick svar från http://www.clarkmotorsport.co.uk
                            Där ville de ha £250 för skivorna och £25 för frakten. Så runt 3k hamnar på, så om man inte har massa andra prylar att beställa så blir det lika bra med Pean.

Finns det fler som behöver skivor så går det alltid att ordna med gruppköp.

TomK
                            Deltagare

Jag kör blackdiamond skivor och fast track predator belägg tycker dom funkar fin fint!
                              Köpte från UK och det var inte så jätte dyrt.

Mumin
                              Deltagare

Jag köpte stoptech skivor och klossar fram funkr bra.. men saknar mina xp8:or 😮

.zip
                                Deltagare

Mjo BlackDiamond säljs för £179 vilket är sjukt mkt bättre pris än DBA. Någon som testat både DBA4000 och BlackDiamond som kan ge lite feedback?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.