Äntligen har mina nya sommar fälgar anlänt!
Eftersom jag gjorde en deal med företaget jag köpte bilen av skulle jag få ett par separata vinterfälgar.
Jag bestämde mig dock snart för att mina kantstötta originalfälgar skulle få jobbet som vinter fälgar 😛
Så alltså vart det jakt på ett par fälgar för sommaren och detta var redan i höstas. Enda kravet från bilfirman var att de skulle vara 17″ men det är det värt om man får dom gratis.
Nå ja, på Bilhallen i Piteå (där jag köpte bilen) var de otroligt hjälpsamma och jag skulle nog aldrig hittat ett par snygga fälgar utan deras hjälp. Anyway, efter jag hade beställt ett par visade det sig att de faktiskt inte passade en 06as STI även om det var den informationen jag fått i förväg. Så här blev det ett tag, ringde på olika fälgar men få passade.
Tillslut visade en säljare på Bilhallen en annons i någon motorsports tidning. Där fanns det faktiskt ett par fälgar som passade på min STI.
Jag har även haft en svag dröm i bakhuvudet om ett par vita fälgar och till min stora förvåning fanns dessa i vitt! Helt otroligt!
Nå, det vart bara att beställa efter dessa illa kvickt. Jag ska nämligen göra ett besök på JRM nu i april så på en 95 mils resa skulle det vara härligt med lite mindre vägljud 😀
Det som förvånade mig mest var ändå att det fanns så få 17″ som passade på STIn. Tänka sig att Brembo gör så stora bromsar 😉
Nå väl, efter mycket om och men sitter nu fälgarna på bilen 😛
Jag snabbtog ett par kort på bilen nu i skymningen och kan ju säga att det var inte alls de bästa korten jag tagit i mitt liv.
Dock kommer de flera men dessa får räck tills dess. Ska även ta i försvar att fälgarna är helt splitter nya och rena medan bilen är oförskämt smutsig 😉
Fälgarna är då 17″ Arcasting Excalibur
Enjoy!