SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning nya stötdämpare

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    aceace
    Deltagare

har nyss satt på tein sänkningsats och såg då en läckande dämpare vart hittar man nya sportstötdämpare till ett rimligt pris har inte så stor lust att lägga 8000kr på dämpare
      någon som har nåt bra tips

johan84a
      Deltagare

lånar tråden lite bara..

jag bytte fjädrarna igår och märkte då att min Höger bakdämpare inte var som dom andra 3 dämparna….
        det var ingen dämpning i den 🙂 hehe.om ni förstår vad jag menar..
        men vad kostar en original dämpare??

Mvh Johan

Adam K
        Deltagare

ca 1400:- + moms (+ montering) kostar det mig via ’Fürsten’…., styck. Får inte ens nya fjädrar…
          BAk iallafall, fram vet jag inte. Billigare än att köpa Leda iallafall
          😉

/A

aceace
          Deltagare

det var min högra också som var slut. är det vanligt att just höger går läck eller bara en tillfällighet, har sett att nån mer har samma problem med höger bakdämp

joens
            Deltagare

Hej,

Jag har också problem med bakdämpare, dock vänster.

Hur beter sig era bilar när dämparen börjar jävlas? Jag har kvar dämpningen hyfsat, men det slammrar lite vid skarpa gupp och uppe i fart känns den som en rabiessmittad huggorm.

Vet inte om dämparen har läckt eller om det är något annat gorm, för i långa svepande ”gupp” fungerar det utmärkt. Men gupp i samband med sväng genererar en hårresande upplevelse.

Har dock en ny uppsättning orginal som ska monteras så fort jag får tid.

/D

Robban25
              Deltagare

Mina dämpare bak är också slut nu efter 10000mil.
                Jag har precis beställt nya KYB dämpare från Dalhems. Kostar bara 1095:-/st Inte farligt pris alls tycker jag och KYB är ett bra japanskt märke.

Micke_subba
                Deltagare

Upptäckte också idag att en bak dämpare läcker efter bara 7600mil. Hur ska man göra tycker ni köpa org. eller? Ursäkta trådkapningen..
                  Finns det någon billigare dämpare (än org.) Kan jag bara byta en bak dämpare eller ska jag byta båda eller alla fyra???

ExOrdis
                  Deltagare

Stötdämpare byts minst axelvis, annars blir det ofta väldigt
                    konstigt beteende på bilen. Mitt tips är att byta runtom och
                    få tillbaka en god del väghållning till en i sammanhanget låg kostnad.

Vad kostar de där fiina stoora showoff-fälgarna? 😉

simo
                    Deltagare

Tycker att man ska byta alla 4, är ju inte så att man sätter på ett
                      vinterdäck bara för att det snöar från väster 😉
                      Har bilen dessutom gått drygt 10’mil så kan man nog räkna med att
                      dämparna e slut även om det inte syns.

/U

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.