SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Nybliven ägare till en GT

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    puttep
    Deltagare

Nu har man varit ner till Laxå och hämtat hem en impreza gt i väldigt fint skick.

Nån här som har ägt bilen ? regnr rod757

[IMG][/IMG]

abacus
      Deltagare

Grattis till köpet och välkommen till kokar klubben 🙂

Steewe
        Deltagare

Grattis till köpet! 🙂 Tycker mig känna igen reg-numret men kan inte sätta något namn till det.

Om du vill testa bilen på bana har vi körning nästan lördag (den 1a okt) i Emmaboda. 😉 Har även fyra R-däck liggandes om det skulle vara intressant. 😉

/Stefan

OzO
          Deltagare

Nån här som har ägt bilen ? regnr rod757

Jepp, en från Borlänge som var medlem i klubben mellan 2002-2004. Vet ej om han fanns på forumet, men vill du ha adress så PM:a.

Manor
            Deltagare

Jag känner också igen regnumret…åtminstone ROD.
              Grattis och välkommen :).

puttep
              Deltagare

Tack och bock 🙂

sitter ett 3″ ferrita med racekat och öppet luftfilter. har hört att lmm kan fara med öppet filter, stämmer det? bör jag byta tillbaks till orginal?

Är sjukt nöjd med bilen, provkörde en 05:as wrx innan köp och jag föredrog denna mer !

kamikaze
                Deltagare

Ja det stämmer att LMM inte tycker om öppna luftfilter, det är vibrationer och smutspartiklar som dödar men vissa typer av luftflter verkar klara det bättre än andra

Men är det så att du inte måste köra med öppet luftfilter p,g,a t,ex frontmatad IC så hade iaf jag bytt tillbaka till orginal och satt i ett sportluftfliter. Kör själv med detta och har aldrig haft problem
                  http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=47_66&products_id=1249

Sen kan man plocka bort den delen av luftintaget som sitter i höger framskärm, kallas snorkla av, då får du lite insugsljud iaf, men under vintern kan det gärna leta sig in snö den vägen speciellt när man kör is och använder hela fronten som plog så då får bröten sitta där igen (talar av egen erfarenhet)

Grattis till ett fint köp och hoppas du ansöker om medlemskap till klubben
                  http://www.subaruclub.se/medlemmar

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.