› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Nybliven Impreza ägare…
- Detta ämne har 10 svar, 1,494 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 9 månader sedan av
specialized.
-
FörfattareInlägg
-
24 april, 2009 kl. 19:38 #10885
Zetterlund
DeltagareJa då var bilen hämtat nu… Äntligen har jag blivit Impreza ägare och än så länge känns bilen riktigt 100.. Den har gått 14700 och ett fåtal ägare. Samt att det ”råkade” rammla med ett besiktingsavgassytem 😉 då den inte gick igenom med ett 3″ monterat ..
Så räkna med att se mig på SSi träffarna i sommar 😛
24 april, 2009 kl. 20:46 #119605MariaimprezaGT
DeltagareGrattis å välkommen =)
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org24 april, 2009 kl. 21:32 #119607goldog
DeltagareÄntligen en subaru med snurra hos dig… de va på tiden! 🙂
25 april, 2009 kl. 09:12 #119606kamikaze
DeltagareHärligt att se, har du någon bild på bilen
2 maj, 2009 kl. 10:49 #119608mangan
Deltagarehär kommer en till nybliven ägare av en -01 wrx
🙂men jag har lite funderingar..
ang motor,låda,koppling o drivlina hur mkt orginal grejjerna pallar innan det är dax att uppgradera.som det är idag så har jag en autobahn 88 tmic,större kylare,
mappad av turbocenter,3″ från turbo med racekat.o en walbro 255 pump + kn insatsfilter..är det lönt att byta till sti spridarna o turbon? passar turbon för de första. lr är det bättre att köpa andra grejjer?
tack tack =)
för övrigt montera ja cup speglar (el) med 3 trådar, fast d är 6 trådar i bilen (2st värme) har läst massa här på forumet innan om folk som misslyckats.. men vill bara säga att det funkar =)
2 maj, 2009 kl. 18:50 #119602Kvarnis
Deltagarehär kommer en till nybliven ägare av en -01 wrx 🙂 men jag har lite funderingar..ang motor,låda,koppling o drivlina hur mkt orginal grejjerna pallar innan det är dax att uppgradera.som det är idag så har jag en autobahn 88 tmic,större kylare,mappad av turbocenter,3″ från turbo med racekat.o en walbro 255 pump + kn insatsfilter..är det lönt att byta till sti spridarna o turbon? passar turbon för de första. lr är det bättre att köpa andra grejjer?tack tack =)för övrigt montera ja cup speglar (el) med 3 trådar, fast d är 6 trådar i bilen (2st värme) har läst massa här på forumet innan om folk som misslyckats.. men vill bara säga att det funkar =)
Allstå trimma är kul…men att ta stigen in till trim träsket kommer att kosta med en Impreza…
Det finns allt för många vägar att gå för att speca allt..
Har du pengar att lösa koppling och låda när det blir problem?I så fall fixa typ 740 spridare en TD05-16/18/20G mappa med E85 så har du ~+350>400Bhp och en lådrenovering runt hörnet 😀
3 maj, 2009 kl. 10:45 #119609mangan
DeltagareAllstå trimma är kul…men att ta stigen in till trim träsket kommer att kosta med en Impreza…Det finns allt för många vägar att gå för att speca allt..Har du pengar att lösa koppling och låda när det blir problem?I så fall fixa typ 740 spridare en TD05-16/18/20G mappa med E85 så har du ~+350>400Bhp och en lådrenovering runt hörnet 😀
okej hade mer tänkt mig en lite roligare turbo o ligga runt 300 säkra om det är så att allt annat håller för det. ja e ju inte så långt ifrån i dagsläget.
o så hör ja inte till dom som kliver av kopplingen vid varje rödljus heller för plånboken e inte så tjock så ja hoppas spara på koppling o låda =)3 maj, 2009 kl. 13:24 #119603specialized
Deltagarehär kommer en till nybliven ägare av en -01 wrx 🙂 men jag har lite funderingar..ang motor,låda,koppling o drivlina hur mkt orginal grejjerna pallar innan det är dax att uppgradera.som det är idag så har jag en autobahn 88 tmic,större kylare,mappad av turbocenter,3″ från turbo med racekat.o en walbro 255 pump + kn insatsfilter..är det lönt att byta till sti spridarna o turbon? passar turbon för de första. lr är det bättre att köpa andra grejjer?tack tack =)för övrigt montera ja cup speglar (el) med 3 trådar, fast d är 6 trådar i bilen (2st värme) har läst massa här på forumet innan om folk som misslyckats.. men vill bara säga att det funkar =)
Mitt tips är att kolla upp hur den är ”mappad” i dagsläget innan du kör mer och funderar på vidare uppgraderingar…
Finns väl flera som hittat Superchip i sina Turbocenter -”mappade” bilar..
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg5 maj, 2009 kl. 09:52 #119610mangan
Deltagare/div]Mitt tips är att kolla upp hur den är ”mappad” i dagsläget innan du kör mer och funderar på vidare uppgraderingar…Finns väl flera som hittat Superchip i sina Turbocenter -”mappade” bilar.._____________________________________ http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg
okej jo jag har pratat me dom i telefon och han pratade då om mappning inget chip, att dom hade ändrat bränsle,luft,tändning,turbo o så nån magnet ventil lr va han surra om 😛
inte så hemma på det här med turbo än..
men vart sitter boxen då, för då kan ja väll kolla upp om den bara är chippad? under handsfacket? i motorrummet?nu äre så att ja hittat en 02 sti prec o är ju lite sugen på o plocka turbon o spridarna sen skulle ja givetvis mappa om bilen efteråt om det nu funkar ”bolt on”?
tack för alla tips =)10 maj, 2009 kl. 19:42 #119611strator
Deltagarehej jag har nyligen köpt en subaru impreza och undrar om det e ok att motor tvätta den pga gammla ägaren fyllt för mycket olia och det vart tryck så det e litte här oh där i motor utrymmet m v h strator ps e det non som har nåra 17″ till mig ?
10 maj, 2009 kl. 22:29 #119604specialized
Deltagarehej jag har nyligen köpt en subaru impreza och undrar om det e ok att motor tvätta den pga gammla ägaren fyllt för mycket olia och det vart tryck så det e litte här oh där i motor utrymmet m v h strator ps e det non som har nåra 17″ till mig ?
Hej !
Jag tycker inte det där låter så lovande 🙂
Var sköt oljan ut ?_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.