SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nybliven Impreza ägare!

• Detta ämne har 7 svar, 1,055 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av Cruise.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Cruise
    Deltagare

Hej Hej alla!

Vissa av er ha redan skrivit i min ”leta bil tråd” under drivlina men tänkte bara presentera mig lite här i allmänt 🙂

Heter Erik iaf och har tidigare kört lite bmw å volvo men har alltid snackat och velat ha en impreza, speciellt när versionen som kom 03 dök upp. Men innan dess har det vart lite andra bilar som stått ivägen men nu såldes s60n i nov. och tanken va ännu en bmw. men utav en ren händelse så vaknade subarudrömmen till liv igen och letandet började.
      25 december så dök det upp en svart wrx sti PSE 2005 på blocket, Sladdens dåvarande bil. Va dock helt 100 på att jag skulle ha en blå först så åkte iväg en vecka till österrike i tankarna att leta vidare på blå när jag kom hem, men samtidigt så fanns denna svarta impreza ngnstans i tankarna. Så när jag kom hem igen efter resan så tog jag tag i att å tänkte det kan ju vara värt att kolla upp den iaf. Så mailade fram och tillbax med Sladden i 2 veckors tid och sedan åkte jag från vxö till stockholm för en dryg vecka sedan. i vinst och förlust men stora förhoppningar om att köpa subaru. Och mkt riktigt så 6 timmar senare satt man påväg ner mot södertälje i en svart subaru impreza, och va en väldigt glad nybliven ägare av denna bil som alltid vart lite drömbil 🙂

Så nu får vi se vad som väntar, ännu är jag bara oerhört glad att man kunnat köpa denna roliga bil och ser fram emot att dyka upp på ngt av era träffar till sommaren. Ska givetvis bli fullmedlem med vart det lider 🙂

Här är lite bilder, fler kommer som är lite roligare, har bara inte hunnit hehe 😛 http://www.garaget.org/?car=185728

Mvh/
      Erik från Växjö

Pedersen
      Deltagare

Stort grattis till bilköpet och välkommen ”hem”.

Du får ta och plocka ut den på isen en sväng (vanliga fräscha dubbdäck räcker gott) så får du känna lite på hur en riktig bil fungerar. 😉

Sen är det Mantorp i maj som gäller, det får du absolut inte missa.

Återigen, grattis!

Fransson
        Deltagare

Grattis och Välkommen!
          Kul med fler ifrån de småländska skogarna. Hoppas du hänger med på lite träffar och att vi kan ha någon i Växjö framöver.
          Vi ses.
          /Nicke

Manor
          Deltagare

Grattis och välkommen.

Mats
            Deltagare

Välkommen och grattis till ett bra val av Impreza.

Mats
              Type R ’99

Kvarnis
              Deltagare

Grattis till den nya bilen och välkommen 🙂

Sternborn
                Deltagare

Välkommen! Och gratulerar till den nya bilen!! du lär inte ångra dig 😀

Cruise
                  Deltagare

Ja träffar ska jag komma på det lovar jag 🙂

Men här nere händer det ju inte för mkt oftast så en träff på hemmaplan är ju aldrig fel, men brukar Impreza klubben ha ngt på Emmaboda årligen? Det är ju det som ligger nära annars 😉

Älskar redan bilen, alla andra hatar snöstormen idag å jag älskar den haha! Har vart ute å försöker lära sig fyrhjulsdriften ordentligt ;P

Mvh/
                    Erik

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.