SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nybliven stolt Impreza ägare säger hej

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Lefty
    Deltagare

Gratulerar och välkommen!

Boki
      Deltagare

WELCOME TO ”THE CLUB”……………;-) 😉

thorlake
        Deltagare

Trevligt!
          Ett förnuftigt köp, Kommer du inte ångra!
          (Tja möjligen att det inte blev en svart WRX men ändå. 😉 )

Patrik K
          Deltagare

Grattis till köpet av en underbar bil =)

Välkommen!

/ Patrik K – gult är fuiiint o ikväll blir det köra av på S.A.D.

Desen
            Deltagare

Tackar alla för ett varmt väkomnande.

Jo bilen e grymt rolig att köra.
              Enda problemet är att så fort jag varit ute och pressat subban en stund och hör ett enda missljud så får jag grym ångest och tror att något håller på att rasa.

Det jag är mest rädd för är koppling låda och turbo

Lådan skrapar ju lite mellan 3an o 4an över 6000 varv och backen hoppar ur när man ska backa snabbt. (Hoppas servicen med ny olja fixar till detta.)

Luktar lite bränd lamell när man gör 4000 varvs starter. Men slirar inte annars vid belastning. (Hoppas den håller ett tag till)

Sett lite oljekladd runt slangkopplingarna till ic. Hoppas att turbon inte pressar upp onormalt mycke olja.

Förmodligen nojjar man lite mycket nu när man precis köpt bilen.
              Det är väl bara att höja dosen med valium och fortsätta pressa:D

Desen
              Deltagare

Tackar alla för ett varmt väkomnande.

Jo bilen e grymt rolig att köra.
                Enda problemet är att så fort jag varit ute och pressat subban en stund och hör ett enda missljud så får jag grym ångest och tror att något håller på att rasa.

Det jag är mest rädd för är koppling låda och turbo

Lådan skrapar ju lite mellan 3an o 4an över 6000 varv och backen hoppar ur när man ska backa snabbt. (Hoppas servicen med ny olja fixar till detta.)

Luktar lite bränd lamell när man gör 4000 varvs starter. Men slirar inte annars vid belastning. (Hoppas den håller ett tag till)

Sett lite oljekladd runt slangkopplingarna till ic. Hoppas att turbon inte pressar upp onormalt mycke olja.

Förmodligen nojjar man lite mycket nu när man precis köpt bilen.
                Det är väl bara att höja dosen med valium och fortsätta pressa:D

Manor
                Deltagare

Hej !

Varför göra 4000 varvs starter om du nu är rädd för ras?

Iofs så kan jag väl trösta dig med att inget av de saker du nämner är så super svindlande dyra att fixa. Originalturbos säljs då och då för inte så överdrivet dyra priser, och en renoverad låda går väl att få tag på från 15.000:- och upp. Inte ens en ”komplett” motor behöver vara svindyr, men det är klart att det är trista pengar att lägga ut om man precis har köpt sin bil :).

mvh Mats N

Manor
                  Deltagare

Hej !

Varför göra 4000 varvs starter om du nu är rädd för ras?

Iofs så kan jag väl trösta dig med att inget av de saker du nämner är så super svindlande dyra att fixa. Originalturbos säljs då och då för inte så överdrivet dyra priser, och en renoverad låda går väl att få tag på från 15.000:- och upp. Inte ens en ”komplett” motor behöver vara svindyr, men det är klart att det är trista pengar att lägga ut om man precis har köpt sin bil :).

mvh Mats N

Desen
                    Deltagare

Hej !Varför göra 4000 varvs starter om du nu är rädd för ras?

Inget man gör varje gång man startar, men man köper ju inte en Impreza utan att testa acc ibland, bara för att få den där härliga pirrande känslan i magen.

Dessutom är det ju rätt nice att få ge en BMW en liten näsbränna då och då 😛 Det kan väl va värt en ny koppling varje 8000 mil eller nåt 😀

Jo jag har sett att där finns ett par firmor på blocket som säljer lådor från 15k och motorer från 20k.

/Andreas, Kristanstad

Desen
                      Deltagare

Hej !Varför göra 4000 varvs starter om du nu är rädd för ras?

Inget man gör varje gång man startar, men man köper ju inte en Impreza utan att testa acc ibland, bara för att få den där härliga pirrande känslan i magen.

Dessutom är det ju rätt nice att få ge en BMW en liten näsbränna då och då 😛 Det kan väl va värt en ny koppling varje 8000 mil eller nåt 😀

Jo jag har sett att där finns ett par firmor på blocket som säljer lådor från 15k och motorer från 20k.

/Andreas, Kristanstad

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.