SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nybliven Subaru ägare

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    kno
    Deltagare

Slog till på en Subaru Legacy 3.0R -04 idag och är väldigt nöjd hittills. 245 råa hästar och automatlåda, kanske inte så häftigt för er men att komma från en Focus FFV med 125hk så var det som dag och natt.

Den var dock inte helt felfri och behöver en 15000mil service, något tips på var man kan lämna in den på det i sthlm?

Behöver även nytt spegelglas på vänster sidospegel och så var hasplasten under bilen är ganska trasig så antar att den också behöver bytas. Något tips på var man kan få tag på detta?

xevz

Välkommen till klubben och till Subaruägandet. 🙂

Min röst på verkstad i Stockholm, som så många andras, hamnar på Fürstenhoff Motor nere i Huddinge.
        Helt klart värt det, även om man bor norr om stan.

Har du kollat på Bildelsbasen?

Manor
        Deltagare

Välkommen till klubben och till Subaruägandet. 🙂

Min röst på verkstad i Stockholm, som så många andras, hamnar på Fürstenhoff Motor nere i Huddinge.
          Helt klart värt det, även om man bor norr om stan.

Har du kollat på Bildelsbasen?

Jag håller helt med…Fürstenhoffs Motor rockar :).

kno
          Deltagare

Tack för välkomnandet 🙂

jag ringde Fürstenhoff och de var väldigt trevliga i telefon men hade inte tid förens i augusti 🙁 Sen testade jag Kindwalls och Bromma motor men de hade också fullbokat tills in på Juli. Så jag chansar och kör den på en mekonomen verkstad istället, får blir Fürstenhoff nästa gång.

Ska titta på bildelsbasen och se vad jag hittar 🙂

Kom på en ny fråga som nästan är lite pinsam men någon kanske har koll här. Bilen är utrustad med inbyggd touchscreen navigation/info display men jag förstår inte hur man ändrar klockan på den. Handboken verkar bara innefatta bilar utan display.

Madone
            Deltagare

Om du med Mekonomen menar Bromma bil så har jag bara gott att säga om dom. Har bara servat min gamla Spec B där. Alltid snabbt att få service.
              Menyerna är inte alltid lätta att hitta i. Har för mig att du bara kan ändra minuterna dessutom

Manor
              Deltagare

Testa även att få tid på Risbergs Bil i Täby.

kno
                Deltagare

Mekonomen i sumpan, jobbar på gångavstånd till dem. 3900 skulle de ha för 15000mil servicen så ger dem en chans.

Hittade även hur man ändrade klockan, man fick gå in på inställningar för GPSen för att ändra den klockan sen stänga av tändningen och starta igen för att de skulle fungera.

Garagekungen
                  Deltagare

Jag lämnar min bil på Muscle Cars i S-tälje.

kno
                    Deltagare

Liten uppdatering, gjorde servicen hos grabbarna på Mekonomen i Sundbyberg, jag upplevde dem som professionella och kan inte klaga på arbetet.

De bytte även bromsbelägg + skivor bak samt beläggen fram. Beläggen fram är dock ett problem, jag fick med nya belägg från förra ägaren av märket Mintex och han på Mekonomen varnade för att de var låg kvalité och på vissa bilar så börjar de gnissla. Tydligen är min Legacy en av dessa vissa bilar och de gnäller ganska friskt. Så jag tänkte byta dem mot ett annat märke, har ni något tips på bra belägg fram?

På Meca och Autoherba har de Akebono belägg men på Mekonomens sida så står det ”Bromsbelägg för Akebono system fabrikat Mintex”, så det verkar ju vara samma?

EDIT:
                      Hört att Greenstuff ska vara bra och hittade dessa: http://www.dalhems.com/Product.aspx?guid=aca6f3d1-6edc-4ca1-a359-9ca3008b614a

Enligt ebcbrakes.com så ska de passa. Någon som har erfarenhet av Greenstuff?

kno
                      Deltagare

Köpte de där beläggen och när vi skulle sätta på dem märkte vi att de var alldeles för små. Jag ska se om jag kan skicka tillbaka dem till Dalhems.

Kollade upp de där bromsbeläggen nu på andra sidor som visade vilka de passade till och mycket riktigt var inte Legacy 3.0 med där så misstag av mig. Fast vad jag kan se så finns det inga andra belägg till min bil än Mintex, kan det verkligen stämma?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.