SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nybliven WRX-ägare

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Andyman
    Deltagare

Tänkte bara säga hej!

Jag hämtade igår hem familjens nya bil. En Impreza WRX Sportwagon av 2005-års modell. Innan köpet läste jag på allt jag kom över om de här bilarna och detta forum var till stor hjälp! Så nu kändes en registrering ganska självklar. 😉

//Andreas

minid
      Deltagare

Välkommen! Hoppas att du kommer trivas med oss här i klubben och på forumet! 😀

Sasse
        Deltagare

Grattis! 🙂

Blocken
          Deltagare

Härligt härligt! Välkommen!

/Black
            …………………..
            Thai-Perr

Janne248
            Deltagare

Grattis! Välkommen!!

Yonaz
              Deltagare

Välkommen Andreas!

Lite nyfiken på var i landet du bor?

/J

Andyman
                Deltagare

Tack för välkomnandet allihop!

Yonaz: jag är nybliven smålänning. Bor i Älmhult. Försökte ange det vid reggningen, men fick nåt skumt felmeddelande om att fältet enbart fick innehålla bokstäver. ”Ä”, ”l”, ”m”, ”h”, ”u”, ”l”, ”t” är dock såvitt jag vet just sådana. 😉 Nåväl, får ge det ett nytt försök…

//Andreas

Yonaz
                  Deltagare

Nu vet vi alla att du bor i Älmhult och har fuskigt nära till Emmaboda..

10 mil är runt knut’n som Kvarins skulle sagt 😉

Grattis till bilen!

/J

AK_Impreza
                    Deltagare

grattis till ett bra bilköp!

Pasi_k
                      Deltagare

Grattis och välkommen.
                        Du får komma på Lite sköna träffar i sommar och träffa lite likasinnade.
                        Ett medlemskap i Klubben är juh ett måste. 😛

Mvh Pasi , som bor nära gränsen till småland..

Ubbe
                        Deltagare

Grattis och välkommen! Hoppas du inte kommer sakna CTS’en för mycket 😉

Andyman
                          Deltagare

Grattis och välkommen! Hoppas du inte kommer sakna CTS’en för mycket 😉

Tack! Hehe, än så länge har jag inte hittat någon punkt där inte WRXen känts som ett uppbyte. Det skulle vara soppaförbrukningen då. Den är väl i och för sig också ett UPPbyte, rent bokstavligt, men inte i positiv mening för bensinkontot.

CTSen hade en kul motor, men den måste ju hetsas ganska bra för att vakna och väghållningen i originalutförande är inget att skryta med. Med sänkning blev det bättre, men i samma klass som den Celica jag hade innan Corollan blev det inte. WRXen däremot erbjuder båda delarna. Väghållning på topp och väldigt trevlig motor.

Utöver de mer nöjesbetonade bitarna är vi också i den situationen att vi behöver mer plats än vad Corollan erbjöd. Med ett pågående husrenoveringsprojekt och en ettårig dotter blir det lätt en del stuff att släpa på. Nu kanske inte WRXen är den ultimata lastbilen, men väger man in alla faktorer (körglädje 😉 mm) så tyckte jag att det var ett lätt val framför de ordinära laståsnorna i den lite större klassen (Volvo V70, Skoda Octavia, VW Passat, Saab 9-5 osv)

//Andreas

Andersson
                            Deltagare

Härligt en smålänning till:) Grattis till köpet, en Impreza har nog den ultimata kör glädjen.:7
                              Pasi /då får vi lägga fler träffar i småland för här nere i skåne blir det aldrig sommar. Burrrr o blåser o regnar gör det hela tiden 😀 😀 😀

MVH C Andersson
                              Full fart, spar tid!
                              Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!

Pasi_k
                              Deltagare

Härligt en smålänning till:) Grattis till köpet, en Impreza har nog den ultimata kör glädjen.:7 Pasi /då får vi lägga fler träffar i småland för här nere i skåne blir det aldrig sommar. Burrrr o blåser o regnar gör det hela tiden 😀 😀 :DMVH C AnderssonFull fart, spar tid!Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!

Vi får väl see..
                                Får kanske ha en sammlings träff i samband med Blackrace om det blir några till våren i Älmhult. 😀

Sommar är det ju ÄN.. 😛

Klart vi ska ha träffa på smålands gränsen med.
                                Mvh Pasi.

Patrik K
                                Deltagare

Välkommen o grattis till ett bra val av märke o modell :+

// Patrik K

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.