SSC Allmänt snack Allmänt småprat nybörjarkladdare – hjälp med bilköp?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    tanzen
    Deltagare

vill först o främst säga tjena till alla impreza älskare här på sajten.
      Subban är min absoluta drömbil och nu är det så att jag är ute efter ett begagnat köp av en sådan.

Eftersom det verkar finnas experter här hoppas jag på bra tips.
      Vad jag är ute efter är (tyvärr pga ekonomin) en impreza som e så billig som möjligt..Eftersom aftonbladet tar betalt för sina guider (dom kanske suger ändå) så letar jag efter rätt värde på bilarna.

Vad jag är intresserad av är antingen en GT 99-00, lr en Wrx 01 (Gx?)
      Bilen ska va fräsch både i motor o växelBox, och jag vill helst inte att den ska ha gått mer än 7500m.

Med vanlig uppsättning däck, (sommar lr allround) som håller iaf ett tag,AC e inget måste, Jag är alltså inte på jakt efter monster utan, en fin impreza bara.
      01 e tydligen billigare, o jag har inget emot designen på den..men skulle va sugen på o ändra ögonen på den isåfall, hehe…Men är GX:en svagare lr?
      Så va tycker ni e bästa billigaste priset..
      Plz, hjälp mig få fram dt rätta priset på min drömbil!!

ha i baktanke att jag e nybörjarkladdare, inga magiska ord, heheh

tack på förhand grabbar!

moken
      Deltagare

Min är iofs en -98 och har gått längre än 7500mil, men den borde ligga i din prisklass iallafall, för att få en bil som uppfyller de criterier du listat till ett billigt pris är nog svårt…

Ps, du hittar min annons under säljes 😉

tanzen
        Deltagare

va hade du tänkt dig för pris? den har gått en jäkla del tyvärr…
          jag antar att jag tänkte på en prisklass på 100t + upp till 200t på dom jag syftade på…

moken
          Deltagare

jepp, har gått en hel del, men så är det när bilen är kul att köra:-)

Å andra sidan, varför köper man en bil för att sedan inte använda den egentligen? Ok om det var någon prototyp byggd i ett enda ex på 50talet eller så, men en ”bruxbil” med turbo ska ju användas.

Pris vill jag inte skriva rakt ut, för det är individuellt beroende på köpare, såna saker måste man diskutera fram så båda blir nöjda enligt mitt tycke.
            Men din lägsta angivelse plus moms, minus administrativa utgifter typ :+

Janne248
            Deltagare

>01 e tydligen billigare, o jag har inget emot designen på
              >den..men skulle va sugen på o ändra ögonen på den isåfall,
              >hehe…Men är GX:en svagare lr?

01 och framåt så heter turbomodellen WRX opch ”vanliga” GX. Så en GX vill du nog inte ha.

Niklas
              Deltagare

Finns en blå WRX 01 i Göteborg som säljs för 155.000kr om jag inte minns fel. Detta pga paret väntar barn och skall köpa en Volvo kombi. Bilen är importerad från Tyskland och har nyligen servats. Du kanske skulle titta på den, ser väldigt fin ut.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album192/P1010041

Davve
                Deltagare

Bara att titta på blocket… finns ju hur många som helst… men om den inte får ha gått mer en 7500 mil så får du nog räkna med att den kostar från 155 000 & uppått…

Den här såg fin ut…
                  http://www2.blocket.se/view/3040944.htm?l=0&c=1&city=0

När du väl har bestämt dig så börjar jakten & jag lovar att du kommer att hitta din drömbil inom kort..

Lycka till!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.