› SSC › Allmänt snack › Träffar › NYHETER inför bansäsong 2010 (VIKTIGT!)
- Detta ämne har 58 svar, 7,042 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 2 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
14 januari, 2010 kl. 19:13 #153305
Pedersen
DeltagareJag förstår vad du menar Pasi och på sätt och vis har du naturligtvis rätt. Dock: Om vi inte ständigt lockar nya medlemmar så dör klubben så småningom ut. Den verksamhet som vi idag bedriver kräver runt 300 medlemmar. Färre och vi måste börja dra ner på aktiviteter eller höja avgifterna. Det i sin tur medför att fler gamla medlemmar tröttnar och tackar för sig. Det blir med andra ord snabbt en ond spiral.
Om vi istället kan se till att öka tillströmningen av nya medlemmar så… ja, det kan du nog räkna ut själv.PS.
Jag hade gärna bokat SS ännu fler helger men med tanke på att det är 10-års jubileum i år så får det räcka med 3 st. Lite variation kan vi väl kosta på oss? 😉
DS.15 januari, 2010 kl. 22:01 #153324alrik
DeltagareSå att då menar du att du ska ha förtur till SS? Om du väljer att inte köra bana är de ditt val. Sen kan man ju inte direkt jämnföra bankörning och SS. Bana sväljer många bilar samtidigt fast SS tar det den tid det tar. /Mikael
Skrev jag det?Visst bana sväljer en hel del bilar mer , men alla ska väl ha samma chans att få köra , vare sig man är nybörjare eller inte.. Alla betalar ju till klubben?
Jag tolkade det som så och säkerligen några till. Men de kan ju ha att göra med ”visst” strul med platsfördelningen till SS förut…
/Mikael
18 januari, 2010 kl. 06:46 #153320Pasi_k
DeltagareJag tolkade det som så och säkerligen några till. Men de kan ju ha att göra med ”visst” strul med platsfördelningen till SS förut…/Mikael
Såg ingen annan än DU reagera på detta sätt…
Eller du för talan för flera?Fråga… Har jag gjort att DU inte fått åka SS ?
25 januari, 2010 kl. 13:59 #153325alrik
DeltagareSåg ingen annan än DU reagera på detta sätt…Eller du för talan för flera? Fråga… Har jag gjort att DU inte fått åka SS ?
Jag för tala för mig men vet att några till tolkade som mig. Dom låter jag svara för sig själva ifall dom vill.
Ang. SS så drabbade de inte mig eftersom jag inte skulle åka den gången.
/Mikael
25 januari, 2010 kl. 14:44 #153321Pasi_k
DeltagareJag för tala för mig men vet att några till tolkade som mig. Dom låter jag svara för sig själva ifall dom vill. Ang. SS så drabbade de inte mig eftersom jag inte skulle åka den gången. /Mikael
Nämn en det drabbade då?
Efter som du vet?
Jag är ju nyfiken…25 januari, 2010 kl. 15:48 #153306Pedersen
DeltagareNu räcker det med OT i tråden. Ta det via PM om ni vill tjaffsa.
5 mars, 2010 kl. 17:34 #153326alrik
DeltagareNär släpps datumen för SSI träff samt Superstage?
Börjar snart bli dax att lägga semester osv.
/Mikael
7 mars, 2010 kl. 20:18 #153307Pedersen
DeltagareStår i första posten:
Banträffar 2010 – Datum och kostnader
• HPC – Mantorp Park, lördagen den 1:e maj, kostnad ~50-55tkr
• PSC – Sturup Raceway, söndagen den 30:e maj, kostnad ~48tkr
• FCS – Gelleråsen, söndagen den 18 Juli, kostnad ~40tkr
• SSi – Kinnekulle Ring, söndagen den 5:e september, kostnad ~26tkrNär det gäller Superstage så är det en hel del frågetecken i nuläget. Bilsport gick ut och strök en massa redan gjorda bokningar och har inte lämnat något nytt besked. Vi har f.n. bara 5 & 6 Juni bekräftade men med tanke på hur det gick med de två andra helgerna som var ”helt klara” så får vi se vad som händer. Något oproffesionellt av Bilsport, lindrigt sagt…
Storträffen är under planering och datumet är inte spikat än. Styrelsemöte på onsdag 10/3 med storträff/årsmöte som viktigaste punkt på agendan. Vi återkommer.
7 mars, 2010 kl. 22:41 #153297andreaswrx
DeltagareStår i första posten:
Banträffar 2010 – Datum och kostnader• HPC – Mantorp Park, lördagen den 1:e maj, kostnad ~50-55tkr• PSC – Sturup Raceway, söndagen den 30:e maj, kostnad ~48tkr• FCS – Gelleråsen, söndagen den 18 Juli, kostnad ~40tkr• SSi – Kinnekulle Ring, söndagen den 5:e september, kostnad ~26tkr
När det gäller Superstage så är det en hel del frågetecken i nuläget. Bilsport gick ut och strök en massa redan gjorda bokningar och har inte lämnat något nytt besked. Vi har f.n. bara 5 & 6 Juni bekräftade men med tanke på hur det gick med de två andra helgerna som var ”helt klara” så får vi se vad som händer. Något oproffesionellt av Bilsport, lindrigt sagt…Storträffen är under planering och datumet är inte spikat än. Styrelsemöte på onsdag 10/3 med storträff/årsmöte som viktigaste punkt på agendan. Vi återkommer.
det är strul på emmaboda med grannar som proterstera och gnäller! så särket därför dom gör att!
vad gäller med hjämlar i försäkringen? vet att det varit lite frågertecken på andra träffa att det ska vara godkänd bilsport/fia hjälm! och inga mc hjälmar!
7 mars, 2010 kl. 22:54 #153308Pedersen
Deltagarevad gäller med hjämlar i försäkringen? vet att det varit lite frågertecken på andra träffa att det ska vara godkänd bilsport/fia hjälm! och inga mc hjälmar!
Finns inga krav på att hjälmen ska ha någon FIA/SBF/Snell-märkning i dagsläget så MC-hjälmar är OK. Jofas VM-hjälm från 1969 och liknande är dock inte godkänt… 😉
8 mars, 2010 kl. 02:27 #153327alrik
DeltagareNär det gäller Superstage så är det en hel del frågetecken i nuläget. Bilsport gick ut och strök en massa redan gjorda bokningar och har inte lämnat något nytt besked. Vi har f.n. bara 5 & 6 Juni bekräftade men med tanke på hur det gick med de två andra helgerna som var ”helt klara” så får vi se vad som händer. Något oproffesionellt av Bilsport, lindrigt sagt…Storträffen är under planering och datumet är inte spikat än. Styrelsemöte på onsdag 10/3 med storträff/årsmöte som viktigaste punkt på agendan. Vi återkommer.
Var givetvis SS och SSI-storträff som jag undrade om. Surt ang. SS och dåligt att Bilsport att plocka bort ”helt klara” datum.
/Mikael
8 mars, 2010 kl. 06:57 #153322Pasi_k
Deltagaredet är strul på emmaboda med grannar som proterstera och gnäller! så särket därför dom gör att!vad gäller med hjämlar i försäkringen? vet att det varit lite frågertecken på andra träffa att det ska vara godkänd bilsport/fia hjälm! och inga mc hjälmar!
Detta ska inte vara problemet , stod i senaste Spoilernytt (bilsport) att det ska vara grönt att köra på Emmaboda igen.
8 mars, 2010 kl. 08:55 #153309Pedersen
DeltagareNej det har ingenting med tillstånden att göra. Den förklaring vi fått är att det blivit något missförstånd internt hos Bilsport och de glömt reservera några egna tider. Detta har i sin tur resulterat i att bl.a. vi och Fordklubben blivit av med redan bokade tider.
Sista ordet är dock inte sagt än så vi får se hur det slutar.8 mars, 2010 kl. 11:20 #153298andreaswrx
Deltagarevad gäller med hjämlar i försäkringen? vet att det varit lite frågertecken på andra träffa att det ska vara godkänd bilsport/fia hjälm! och inga mc hjälmar!
Finns inga krav på att hjälmen ska ha någon FIA/SBF/Snell-märkning i dagsläget så MC-hjälmar är OK. Jofas VM-hjälm från 1969 och liknande är dock inte godkänt… 😉
ok bara tills det händer en olycka då! då kommer det bli krav! en mc hjälm kan ju göra mer skada än nytta i en bil1
8 mars, 2010 kl. 11:48 #153310Pedersen
DeltagareMed tanke på att de nationella (SBF) special-reglerna gällande hjälmar i täckta bilar är på väg att fasas ut så undrar jag vart du tycker vi ska dra gränsen?
FIA/SBF går ju över helt till HANS fr.o.m. 2010 för SM/JSM, resterande lär följa kort efter (2011?).
Och ska vi isf nöja oss med att kräva HANS-system för 10-14 tusen? Varför då inte 3-lagers Nomex overaller med tillhörande balaklava, skor och handskar. 20 tusen till spelar väl ingen större roll?
Sen har väl alla cert-svetsad fullbur enligt senaste FIA-standard?Men för att vara seriös: Ja, det är dumt att snåla på säkerhetsutrustning. Dock handlar det om verksamhet på hobby/prova-på nivå och vi är tvungna att se på det hela realistiskt.
Vi diskuterar säkerhetsnivån kontinuerligt klubbarna emellan för att hitta en lämplig nivå. Och i dagsläget innebär det att det inte krävs SBF/FIA/Snell märkt hjälm.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.