› SSC › Allmänt snack › Träffar › NYHETER inför bansäsong 2010 (VIKTIGT!)
- Detta ämne har 58 svar, 7,042 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 2 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
8 mars, 2010 kl. 12:02 #153299
andreaswrx
DeltagareMed tanke på att de nationella (SBF) special-reglerna gällande hjälmar i täckta bilar är på väg att fasas ut så undrar jag vart du tycker vi ska dra gränsen?FIA/SBF går ju över helt till HANS fr.o.m. 2010 för SM/JSM, resterande lär följa kort efter (2011?).Och ska vi isf nöja oss med att kräva HANS-system för 10-14 tusen? Varför då inte 3-lagers Nomex overaller med tillhörande balaklava, skor och handskar. 20 tusen till spelar väl ingen större roll?Sen har väl alla cert-svetsad fullbur enligt senaste FIA-standard?Men för att vara seriös: Ja, det är dumt att snåla på säkerhetsutrustning. Dock handlar det om verksamhet på hobby/prova-på nivå och vi är tvungna att se på det hela realistiskt.Vi diskuterar säkerhetsnivån kontinuerligt klubbarna emellan för att hitta en lämplig nivå. Och i dagsläget innebär det att det inte krävs SBF/FIA/Snell märkt hjälm.
upp till vara och en ska det vara tycker jag! men att en godkänd hjälm är rekomenderat! då går ni lite säkrare om något skulle hända att ni har rekomenderat godkänd hjälm!
10 mars, 2010 kl. 23:24 #153330roadtip85
KeymasterHoppas verkligen inte SS endast är 5-6 juni! Då är inte jag ute och reser! ;( ;( ;(
24 mars, 2010 kl. 13:55 #153311Pedersen
DeltagareFått slutgiltigt besked från Bilsport nu.
2 av våra 3 bokningar försvinner och endast 5/6 juni återstår (jag lider med dig Anders). Samma öde har drabbat alla klubbar som bokade tidigt (FCS osv) men det är ju ingen tröst direkt.
Eftersom planering var baserad på 3 SS-helger så måste vi i styrelsen stöka om lite med upplägget. Det kan ta några dagar men vi ska försöka få klart det så snabbt som möjligt.
/Stefan – eldar upp Bilsport-tidningar och läser besvärjelser
24 mars, 2010 kl. 16:10 #153337Alexander
DeltagareFått slutgiltigt besked från Bilsport nu.2 av våra 3 bokningar försvinner och endast 5/6 juni återstår (jag lider med dig Anders). Samma öde har drabbat alla klubbar som bokade tidigt (FCS osv) men det är ju ingen tröst direkt.Eftersom planering var baserad på 3 SS-helger så måste vi i styrelsen stöka om lite med upplägget. Det kan ta några dagar men vi ska försöka få klart det så snabbt som möjligt./Stefan – eldar upp Bilsport-tidningar och läser besvärjelser
Tråkigt som faen..
Men men, en helg på SS är ju bättre än ingen helg alls!
//Alex
25 mars, 2010 kl. 07:46 #153331roadtip85
KeymasterNu säger jag upp min prenumeration på bilsport! ;(
Aja, jag får helt enkelt satsa på banträffarna, och hoppas på att det blir några grymma konbanor hos SAD-Janne i västerås!
12 april, 2010 kl. 16:04 #153338Sternborn
DeltagareNär kommer det upp mer info om den kommande banträffen på mantorp 1 maj? Börjar ju närma sig nu 🙂
12 april, 2010 kl. 16:19 #153312Pedersen
DeltagareHPC hade tydligen rasat sitt forum i tisdags så de hade lite att stå i. Vi ska se om vi andra inte kan hjälpa dem att slänga ihop en inbjudan. Tidsmässigt skulle jag tro att det är samma tider som förra året när det gäller insläpp, besiktning och förarmötet…
/Banträffsansv.
12 april, 2010 kl. 18:41 #153339Sternborn
DeltagareGrejen är ju den att detta blir första banträffen för mig så jag vet inte hur det var förra året?
12 april, 2010 kl. 19:29 #153335bobban
DeltagareR-däcken hämtar jag imorn så nu är det väntans tider
12 april, 2010 kl. 22:39 #153313Pedersen
DeltagareGrejen är ju den att detta blir första banträffen för mig så jag vet inte hur det var förra året?
Här har du en länk till förra årets inbjudan till Mantorp:
http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=77739
De förändringar i regler som införts diskuteras här i tråden och tiderna lär som sagt inte skilja mycket.
14 april, 2010 kl. 07:36 #153342Crippe
DeltagareBehövs det funktionärer ställer jag upp!
kan ju inte köra som fan så då får man väl se till så att andra kan det!;)
19 april, 2010 kl. 14:13 #153341xevz
En fråga, hur ser det ut med nerdragna rutor?
Säg att jag sitter ensam i bilen, borde det inte gå bra att dra ner fönstren lite (typ fem centimeter eller så) i fram- och bakdörren på passagerarsidan?
Gärna båda bakdörrarna, men i värsta fall bara på motsatt sida. Jag menar, om man voltar och med en sådan kraft flyger ur bältet bort till passagerarsidan så tror jag inte en liten ruta stoppar mig. 😛
19 april, 2010 kl. 16:14 #153314Pedersen
DeltagareEn fråga, hur ser det ut med nerdragna rutor?
Säg att jag sitter ensam i bilen, borde det inte gå bra att dra ner fönstren lite (typ fem centimeter eller så) i fram- och bakdörren på passagerarsidan?
Gärna båda bakdörrarna, men i värsta fall bara på motsatt sida. Jag menar, om man voltar och med en sådan kraft flyger ur bältet bort till passagerarsidan så tror jag inte en liten ruta stoppar mig. 😛
Har svårt att se att det skulle bli svartflagg för det men frågan har faktiskt aldrig varit uppe.
Det är ju garanterat inget man blir hemskickad för iaf. 😉23 april, 2010 kl. 03:42 #153328alrik
DeltagareDatum storträff? Sommaren är snart här och det börjar bli dax att planera in vad man ska hitta på.
/Mikael
14 maj, 2010 kl. 19:12 #153346Magnus666
DeltagareLåter kul med banträff. Kommer vara där.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.