- Detta ämne har 21 svar, 2,139 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 2 månader sedan av SPiKE.
-
FörfattareInlägg
-
14 juni, 2007 kl. 00:20 #21904555_STIDeltagare
Hej!
Nånting jag saknar med SSI är att vi har inte nåt roligt nyhetsbrev eller medlemsblad. Jag förstår att det kanske kostar lite att trycker såna men även om det var några sidor kanske kvartalsvis skulle det inte var skojigt?
Det jag tänkte på var t.ex på att man kan ha nyheter om klubben, träffar vid olika regioner och nåt ord eller två från en av de ansvariga för regioner eller från styrelsen. sen kan man skriva om events som har varit som t.ex storträffen, nån lokalträff mm, och sen delar den sida med kanske Månads bil.. som t.ex Thai Perr (Som verkar var till salu nu ;( ) vilken årsmodell, vad har man ändrat och en fin bild av bilen. Vi kommer aldrig saknar content iaf 🙂
Jag tror att man kan ha nån sorts avtal med posten för klubbar så man får billigare frakt men om det är absolut omöjligt kanske det skulle kunna var via PDF till epost eller att vi har en mer dynamisk websida?
Bara en ide iaf, jag tycker vi får så mycket skräp mail från alla andra skulle var roligt att få brev från SSI ibland med lite bilder och nåt roligt, det är inte alla som har bredband och kan läsa allt som händer på forum 🙂
Om det är tänkbar så kunde jag t.om gör nån förslag till layout, jag har varit med Universitets tidning tidigare men jag saknar för mycket med Svenska “förtförande” för att var nån nytta.. vad säger du Yonaz? 😀
/Steve
14 juni, 2007 kl. 07:03 #187859BlockenDeltagareHej!Nånting jag saknar med SSI är att vi har inte nåt roligt nyhetsbrev eller medlemsblad. Jag förstår att det kanske kostar lite att trycker såna men även om det var några sidor kanske kvartalsvis skulle det inte var skojigt?Det jag tänkte på var t.ex på att man kan ha nyheter om klubben, träffar vid olika regioner och nåt ord eller två från en av de ansvariga för regioner eller från styrelsen. sen kan man skriva om events som har varit som t.ex storträffen, nån lokalträff mm, och sen delar den sida med kanske Månads bil.. som t.ex Thai Perr (Som verkar var till salu nu ;( ) vilken årsmodell, vad har man ändrat och en fin bild av bilen. Vi kommer aldrig saknar content iaf :)Jag tror att man kan ha nån sorts avtal med posten för klubbar så man får billigare frakt men om det är absolut omöjligt kanske det skulle kunna var via PDF till epost eller att vi har en mer dynamisk websida?Bara en ide iaf, jag tycker vi får så mycket skräp mail från alla andra skulle var roligt att få brev från SSI ibland med lite bilder och nåt roligt, det är inte alla som har bredband och kan läsa allt som händer på forum 🙂 Om det är tänkbar så kunde jag t.om gör nån förslag till layout, jag har varit med Universitets tidning tidigare men jag saknar för mycket med Svenska “förtförande” för att var nån nytta.. vad säger du Yonaz? 😀 /Steve
Kul idé! 🙂
En engelsk klubb, LADSOC, kör ut sitt varje månad som .pdf – kanske kan vara nåt? Gör du ett förslag så ser vi till att det blir fyllt med text! 🙂
Bra idé!
14 juni, 2007 kl. 11:10 #187861YonazDeltagareMycket bra Steve!
Månadsmail skulle vara superskoj, vi behöver alltså någon som Khan pjawtaa oh-ke Skriwphaa pah Svenska? 😉
//J
14 juni, 2007 kl. 11:20 #187853SecretAgentManDeltagare[paw rihk-titt]? 😀 Lelle kul med månads-pdf i mailen, men det lär nog vara någon med för mycket tid över, och lite känsla för feeling.
Månadens mektips?
Månadens foto?
Månadens citat…? 😀
/J
14 juni, 2007 kl. 11:41 #187860BlockenDeltagare14 juni, 2007 kl. 11:41 #187866555_STIDeltagareMycket bra Steve! Månadsmail skulle vara superskoj, vi behöver alltså någon som Khan pjawtaa oh-ke Skriwphaa pah Svenska? 😉 //J
Hehe exact 😛
14 juni, 2007 kl. 11:44 #187867555_STIDeltagare[paw rihk-titt]? 😀 Lelle kul med månads-pdf i mailen, men det lär nog vara någon med för mycket tid över, och lite känsla för feeling.Månadens mektips?Månadens foto?Månadens citat…? :D/J
Exact.. finns många möjligheter! kanske lite erbjudande från klubben och sponsorer osv.
Det kommer ta lite tid ja, men jag kan erbjuda tid att fixa i orning allting och jagar folk för artiklar, sen alla som skriver kan själv var ansvarig att den är rikssvenska och inte svengelska 🙂 som t.ex trådlös och inte trädlås som jag har sagt tidigare 😛
14 juni, 2007 kl. 12:16 #187862YonazDeltagareLOL @ Steve!
Kommer det bli “hemma hos” och månadens “knep å knåp”? 🙂
Ailens korsord, tvälingar, Torbjörn Lillrud VD på IM kan få en egen spalt… Detta kan bli hur bra som…. Kan bli jättebra menar jag, förlåt fänrik.14 juni, 2007 kl. 13:00 #187854SecretAgentManDeltagareDu är ju PRECIS klockren som SSI’s svar på Evelyn Steve!!! 😀
Med “vinegar” löser man det mesta! 😀
[en neive blew-ber]
/J
14 juni, 2007 kl. 13:45 #187858LegacyLarsaKeymasterlåter hur bra som helst!
🙂
/Lars
17 juni, 2007 kl. 18:44 #187865NymanDeltagaregrymt bra förslag!! 😉
-= enough is enough =-
18 juni, 2007 kl. 11:18 #187868555_STIDeltagareMycket bra Steve! Månadsmail skulle vara superskoj, vi behöver alltså någon som Khan pjawtaa oh-ke Skriwphaa pah Svenska? 😉 //J
Hehe exact 😛
Jag skall försöka jobba med detta nu under nästa vecka eller senast veckan efter sen återkommer jag med förslag och layout och få feedback och synpunkter 🙂
18 juni, 2007 kl. 18:35 #187872KlasagasaDeltagareLOL @ Steve!Kommer det bli “hemma hos” och månadens “knep å knåp”? 🙂 Ailens korsord, tvälingar, Torbjörn Lillrud VD på IM kan få en egen spalt… Detta kan bli hur bra som…. Kan bli jättebra menar jag, förlåt fänrik.
Ja, just det. Tänkte väl det.
Steven du regerar förtförande!!! 😉 Mycket bra förslag!
Yonaz, LÄMNA AV!!!30 juni, 2007 kl. 09:42 #187855PalmDeltagareSaab turbo klubben gör en egen tidning som kommer ut varje kvartal, Turbo trycket heter den så klart 😉
Rätt roligt att få hem i lådan. Det brukar vara ganska gediget, bläddrade i ett nummer från 2006, det är i A5 format, 30 sidor i färg.
Innehållet var i detta nr:
Ledare
Nyheter
Bilreportage
Träffreportage
Kallelse till årsmöte & stadgar
Bilreportage
Träffreportage från emmaboda
Diverse info samt annonser
Regions/stads reportage
Sponsor & rabattgivar annonserDetta kanske är något impreza klubben skulle kunna kopiera :9
30 juni, 2007 kl. 10:06 #187869555_STIDeltagareTack för tipset!.. Jag skall ta lite och ändra 🙂
Jag har tagit influenser från Linköpings flygklubb, och Peugeot Sport Club (England) när jag gör det. Var nästan klar med förslaget nu men jag är aldrig nöjd 🙂
/Steve
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.