SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Nyper fast vid fullt rattutslag

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    abacus
    Deltagare

Hej!
      har ett lite udda prolem skulle jag tro det är näligen så att när jag svänger fullt ut åt höger så känner man hur bilen bromsar , rätt hårt oxå.

Backar jag så med fullt rattutslag så e det i det närmaste tvärstopp, det konstiga e att rakt bakåt eller hyffsat rattutslag så e det inga som helst problem!

Vad kan det vara en brom som lägger sig an eller ????

bilen e en Impreza GT -97

Tacksam för svar eller ider!

m_thread
      Deltagare

Rent spontant så låter det som att det är hjulen som tar i någonstans under framskärmarna.

/F

SecretAgentMan
        Deltagare

Kolla hjullagren fram. 🙂

/J

abacus
          Deltagare

hjulen tar inte i någonstans, och lagren e helt ok, har funderingar på om det kan vara en broms som ligger an på något sätt, vid fullt rattutslag, kör jag på grus så hör/känner man hur det ”hasar till på höger fram eller bak.

Kanske det e något ok som har börjat kärva… !?

kan ju tilläggas att det inte är något som blir ”varmt” vid valig körning så det skulle bara ligga an vid rattutslaget….

m_thread
            Deltagare

Kan det vara något med nån drivaxel fram? Pröva att hissa upp bilen .vrida ratten å rulla för hand…

/F

D557017
              Deltagare

Har du kollat viscokopplingen?
                Om man kör en bil utan visco och med ilagd fyrhjulsdrift i snäva svängar på torr asfalt tar det ju nästan stopp, så min tanke var att din viscokoppling kanske låst sig på något sätt?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.