SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nypresentation av gamla medlemmar :)

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    niclasapan
    Deltagare

Dags för mitt första inlägg då, har snokat runt här sen jag köpte im Impreza i Januari men aldrig postat nåt 🙂

Niclas heter jag, född 1984 och är ifrån Karlstad men flyttade till Malta för 1 vecka sedan. Köpte min wrx -01 i mitten av Januari och körde ca 1000mil med den på mindre än 2 månader, bara buskörning eftersom jag jobbade hemifrån.
      Imrezan är faktiskt min förstabil, köpte den innan jag tog körkort som jag gjorde i mitten av Januari (skyller på att jag bodde utomlands en längre tid).

Har kört några olika bilar och blir alltid lycklig när jag får sätta mig i min bil igen efter att ha kört någon annan, är som någon annan sa tidigare 110% nöjd med bilen och skulle inte kunna tänka mig nåt annat än Subaru i framtiden 🙂

Är vääääääldigt sugen på en STI eller STI PSE snart men eftersom jag inte ens bor i Sverige nu så känns det lite onödigt… fast sugen är man 🙂

peace

ja just det, modifikationer gjorde är lexusbakljus, vita blinkers samt 3″ POWER FULL SYSTEM (TORNADO TAILPIPE) från scoobyparts.com

abacus
      Deltagare

Hej!

Mikael heter jag kallas för bagarn bland mina vänner, vilket kanske avslöjar vilket yrke jag har !! 😮

32 år gammal är jag och bor tillsammans med min flickvän sedan 12 år, i en lgh i Göteborg.
        Jag och Maria flyttade ner till göteborg -97 ifrån Kiruna, vilket gör att jag saknar vintern,isen och snön att sladda runt i.

Bilar som jag har averkat genom åren.

Opel Manta Gsi (såld)
        Opel Kadett Gsi 16v (såld)
        SaaB 9000 Turbo (skrotad, vevstake tittade ut ur blocket)
        Audi 100 Avant (skrotad, påbackad/överkörd av hjullastare)

Nuvarande
        Subaru Impreza GT -97 (11.000 mil rullar som en dröm)

När nyligen medlem i SSi, så jag har bara hunnit med 1 träff, men parkabanan vid volvo torslanda.

Men jag hoppas att det ska bli fler denna sommarn som man kan titta in på.

Mats
        Deltagare

Den första träffen i GBG regionen är nu den 9: april. Kom förbi o kör en sväng eller snacka lite bara. Vi verkar bli ett litet gäng som skall köra.

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=11&topic_id=17885&mesg_id=17885&page=

Mats GBG
          Regionsansvarig Göteborg

SecretAgentMan
          Deltagare

Kul tråd Johan!

Jerry, 32, alldeles snart 33…brrrr.
            Sambo med Madde sedan, umm, alldeles för många år tillbaka. 😀

Jobbar som IT-konsult (skulle egentligen bli civilingenjör, men det dök upp jobb..).

Köpte Silverpilen ny i april -00, och var på min första träff vid Brostugan i maj samma år, satt som banträffsansvarig ett par år och har träffat många goda vänner via bilarna.
            Jag ser nu bilarna (nästan) mer som ett nödvändigt ont att komma ut och träffa folk och hitta på kul saker att bränna tid på.

Foto är det stora nöjet just nu, det räddar mig från att tröttna av totalt på jobb som snor en stor del av min vakna tid.

Skruvar en del själv med… 😉

Tidigare bilar:

Opel Ascona B 1,8S -76 (med obligatorisk gassvetssänkning, svetsdiff – som aldrig höll – och en weber 36:a :7), målades mörkgrön, lister plockades bort och en irmscherläpp monterades.

Dodge Aspen SE – 76, V8:a lockade, priset var rätt och det var en kupé! 😀 Snurrade runt på PowerMeet i Västerås långt innan man flyttade hit…och det kokades friskt i köerna.

Opel Kadett ”fun” 1,6i -92 – gick ruskigt billigt, bra att lasta massor med miniracingpryttlar i under ett par år när det tävlades friskt (el, 1:12 och 1:10 touring).

Volvo 960 2,5E -96 – oerhört skön bil att åka i, drog väl mycket bränsle för vad det var.

Subaru Impreza GT -00 ”Silverpilen” :7 :7 :7

/J

FeA
            Deltagare

Tommy Jernberg, 25 år i Maj. Bor i en 2a i Sandviken med min flickvän Angelica.
              Kör timmerbil till vardags över hela mellansverige.
              Jag kallas för ”FeA”, vilket är en förkortning av mitt efternamn, som en polare började köra med då han tyckte det var för långt att säga ”Jernberg”…:D
              Nu vintertid så åks det så mycket skoter som möjligt, i Lofsdalen. Och om somrarna så är det kokar’n som gäller.

Köpte min första Impreza våren 2002.Den fick vara i min ägo i ett år, innan en viltolycka satte stopp för tiden med RGB… (sommaren 2003)

Köpte då en 740 att kuska runt i tils en lämplig Impreza dök upp till salu, och se den 31 mars 2004 inhandlades den nuvarande Imprezan! :7
              Näst intill helt org.

Sen på dom här 3 åren så har det uppgraderats en hel del på bilen, framförallt väghållningsbiten, men det är en annan historia! 🙂

Bilar jag haft:

Volvo 240 (vart skrot, voltade framlänges med den):D
              Volvo 740 (såld)
              Volvo 740 TIC (grymt rolig bil, såld)
              Impreza GT -00 (skrotad);(
              Volvo 740 (såld)
              Impreza GT -00 (nuvarande pärla, ska aldrig säljas)
              Volvo 740 -92 (nuvarande brukskärra)

Niklas
              Deltagare

Året är 2002, det är den treje mars. En solig söndag sätter jag mig i min Subaru Impreza GT MY00 – min första bil. Bilen är min efter att precis ha köpt den från bilhandlaren. 200.000kr kostade den och det var värt varenda öre. Jag åker hem de få kilometrarna från bilhandlaren till garaget och det är underbart hela vägen. Jag tittar i backspegeln och ser den enorma original-vingen. Livet leker och jag är odödlig. Jag växlar till lite snabbt och räknar kuggarna på 2an. Jag är dödlig igen och kör försiktigt de sista metrarna. Resten är historia.

Niklas heter jag och var 23 år då ovanstående inträffade i södra delen av ett gött Göteborg.

Sedan dess har det hänt mycket. Man har skaffat två katter, man har gift sig och man har fått en son och dottern är på väg. Man har flyttat från bästkusten (nej, inte felstavat) till Stockholm (och om man skall gå i ordningen Trosa, Fittja så borde väl Stockholm vara det kungliga rövhålet?). Men till skillnad från många andra som bildat familj så står Subarun kvar i garaget och gör mig precis lika dag som den där soliga dagen i mars för nu 5 år sedan.

Bilen, ja den är sig lik…men då menar jag färgen. Fälgarna som var så snygga när jag köpte dem blev snabbt tråkiga och fina guldfälgar sitter på. Vingen blev allt mindre i mina ögon och fick bytas. Full rallydekor monterades stegvis från 2003 och har väl egentligen aldrig avslutats och hemma ligger nya dekaler som skall på för att förändra utseendet. Dekalerna har gjort att man blivit något av en expert i klubben på just sånt. Numera hjälper man klubbmedelmmar och även folk utanför klubben med klistermärken och man kallas ofta för dekalkungen.

Klubben gick man med i redan från första dagen, eller nästan. Egentligen ville jag inte vara med från början utan blev mer eller mindre intvingad av min kollega Strat. Varjefall säger han så, jag minns inte detta och tror att han hittar på.
                Väl i klubben har man blivit vän för livet med många vilket är riktigt skoj. Det är inte så ofta som man som vuxen träffar människor som man blir på så god fot med så att man träffas hemma hos varandra och käkar mat.
                Efter några månader efter att jag köpte bilen blev jag regionsansvarig för Göteborgsområdet och såg till att regionsträffarna hölls precis som tidigare. Ibland var vi många men oftast var vi bara några få. Sen kom man på evenemanget OutRun (http://www.outrun.nu) då det var så ”jävla många events” i Stockholmsregionen men aldrig något som hände i Göteborg. Litet men väl omtyckt event som blev större än vad det från början var tänkt och avslutades efter en femte tävling i Skåne med motorjournalister på plats och folk som körde ner genom hela landet (kolla själv klartan, Boden->Ystad) för att delta.
                Efter flytten till Stockholm tog det inte lång tid innan man blev regionsansvarig för den delen men då jag inte kände att jag hade lika mycket tid som tidigare pga utökning av familjen lämnade jag posten och har sedan dess gjort vad jag kan för att hjälpa klubben på det sätt jag kan.
                Grillfester hemma i trädgården, dekaler till klubben och hjälp på forumet. Ja fan vad kul vi har haft det genom åren och hoppas de kommande fem blir lika bra eller varför inte ännu bättre?

pannan
                Deltagare

Får ställa mig till skaran och presentera mig även fast man träffat de flesta här i klubben.

Johan heter jag född 1976. Uppvuxen i Sthlm och har väl alltid haft ett brinnande intresse för motorsport. Började min karriär i fotboll men efter att jag totalt glömde bort bollen så fort en motorcykel eller bil passerade bollplanen så beslöt vi att jag skulle prova något annat 🙂 rätt jobbigt att tappa koncentrationen hela tiden.

Så istället halkade man in i tennisens värld (Till Blockens och Jonaz stora förtjusning 😀 ) som fungerade bättre än fotbollen och man var en lovande spelare inom just Sthlmsområdet. Men sedan så vart man 18 och bilar kom på hjärnan igen och då beslöt jag mig för att lägga ner dvs när man var på topp 😀

Började min bilkarriär inom Japansk ingenjörskonst och sedan har X antal bilar följt genom åren.

Bilar jag ägt:
                  *Honda CRX V-tec -91 (köpte för 99.000 kr, körde 10.000 mil och sålde den 3 år senare för 95.000 kr 🙂 Bästa bilaffär jag gjort)
                  *GMC Typhoon -93 (Skrämde slag på M3:or med denna i början av 2000 talet)
                  *Chevrolet Corvette C4 -90 (Amerikanskt skit, hade bara några få veckor)
                  *Chevrolet Camaro SS -96 (Sjuk sleeper där allt var gjort på)
                  *Seat Cordoba vario -00 (fråga mig inte varför?!?)
                  *Porsche 944 Turbo Cup -91 (Finns inget mer prisvärt och most bang for the bucks)
                  *Subaru Impreza WRX STI PSEII -05 (I Surbarbrors trygga förvar just nu)
                  *Audi RS4 B7 -06 (bästa bil jag ägt, men samtidigt helt fel bil för det jag vill göra)

Är utbildad systemvetare och jobbade i många år både inom Sthlmsbörsen och inom Länsförsäkringar med bl a projekt och olika applikationer. Sadlade därefter om till kaffebranschen precis som fru Silverpil (betydligt lugnare tempo då man gick in i väggen till slut efter allt stress inom IT). Så just nu jobbar jag inom ett familjeföretag som är bland de större i Sthlmsområdet på just kaffe och restaurangmaskiner.

Planen just nu är väl att bli en SSI:are igen då just subaru suget vart för stort igen. Så planen när bilen är såld är att införskaffa antingen Type-R eller Type-RA allt beror på vad som dyker upp. Även 2 hjuling är på ingång då min nya flickvän far runt på en Yamaha R1 och suget vart lite för stort (och mitt EGO! :+ kan inte bli ifrånkörd av flickvännen 😀 )p g a detta.

Mvh
                  Johan

IMPREZA FOREVER
                  Deltagare

Björn heter jag och är 32år fyller 33 den4 april. Har väl dreglat efter en impreza sedan 100år tebax
                    Men vi börjar 1992
                    En Ascona B 77 2,0 automat blå met köptes med rasad motor
                    böt motor och låda till en manuell och på med 36an36an 😀

Asconan böts senare bort mot en MANTA B 79 med hela Gsi kjolpaketet :7
                    den gick som ett skollat.

Sålde Mantan senare för att finansiera nästa objekt en SAAB 99 TURBO SEDAN som jag köpte av Jocke J-TECH Zetterström med hjälp av min frus pengar .och han hade då rullat den efter nån väg i krokarna runt hästbo Bilen är fortfarande i min ägo och kommer alltid att vara.

Sen kom den första kombin året var 1996 i februari en till saab dock en slö 9000i första barnet landade i dec 95 andra barnet maj99

28 juli 06 åkte jag ner för att titta på drömbilen IMPREZAN och den åker jag i dag.

volvo145 73
                    volvo142 74
                    opel rekord 84
                    kadett gsi 86
                    renault R8
                    många fler

körde farsans matt svarta merca en 220 diesel när jag var 6 år år1980

//Björn

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi1080
                    Torsång
                    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album587
                    http://www.rallybilder.com

Kvarnis
                    Deltagare

Ja..

Jan heter jag, fyller 32 till sommaren har en sambo som heter Malin som jag levt med nu i …länge 😉 Bor i ett litet hus vid en sjö, med hyfsad stor tomt och numera ett garage, ca 4km från Örnsköldsvik centrum.

Jobbar på Övik Energi Fjärrvärme, där jag jobbar som systemingenjör.

Bilar har del blivivt några stycken…

Det börjades med en
                      Audi 80GTE -85, som fick igenomlida x anatal stötdämpar byten bla 😀

Legacy Turbo sedan -92, trevlig bil som moddades lätt med div delar från MRT bla och hem sniddat 3″

Impreza GT-99, som moddades en del igenom år’n, bla Svergies första 2.5L&6-speed conversion +400Bhp med metanol i tanken.

Legacy Turbo kombi-92, fick låna motorn från min nuvarande STI-RA, då den dödade ett vevstakslager, är nu på väg till skroten.

Nuvarnde bilar är
                      Subaru Trendy-85 på väg mot skroten den med, lever tills i maj 😀
                      Subaru Impreza STI-RA -95
                      Subaru Outback H6 -01

m_thread
                      Deltagare

Hej

Fredrik heter jag och är född 1971. Bor i Huddinge sedan 12 år tillbaka men kommer ursprungligen från Värnamo i Småland.

Började tidigt meka med bilar, då Mini Cooper modell äldre som trimmades rätt duktigt enligt den tidens mått av mej och min pappa. Närmare 100 uppskattade hkr ur 1275 cm3, med en vikt på ca 650 kg och en fjädring bestående av gummiklossar…mycket roligare/farligare blir det inte 🙂

Flyttade till Stockholm 1993 då jag fick mitt första jobb. Jobbade mig igenom it-bubblan och klarade mig helskinnad ur den.
                        Jobbar idag som konsult inom finansbranchen.

Under 90-talet så fanns fortfarande bilintresset där, men jobbet tog all tid så i bilväg blev det mest tjänstesnurror av svenskt fabrikat.

Att det har blivit Subaru de senaste åren var från början en slump. Köpte en ’andrabil’ till familjen från min svärfar. Det var en Legacy 2.0 GL Kombi 1995 som gått 22.000 mil. Mer osexig bil får man nog leta efter… Eftersom jag bor i Huddinge så hände det att man åkte förbi Fürstenhoff ibland. En dag stod den där, en WRX -01, den bara måste jag ha tänkte jag. Sagt och gjort. Legacyn byttes således mot en Impreza WRX 🙂
                        Cirka sex månader senare bytte jag WRX:en mot en sprillans ny STi. Resten är historia som man säger.

Bilar jag ägt/äger:
                        Mini Cooper++ -69?
                        Folka Bubbla 1300 -??
                        Fård Scorpio GL -90
                        Saab 900 2.3 -95
                        Volvo V40 T4 -00
                        Volvo V70 T5 -01
                        Audi S6 Avant -00
                        Subaru Legacy -95
                        Subaru Impreza WRX -01
                        Subaru Impreza WRX STi -05
                        Volvo V70R AWD -05

Önskar att jag kunde åka på lite fler evenemang som klubben anordnar. Problemet är att få det att gå ihop med ett krävande jobb och en familj med tre barn.

Möter ofta Subbor då jag pendlar till jobbet med min bil varje dag året om. Kanske är jag dessutom en av de få som har en STi som tjänstebil 😛

Nu väntar jag på att få se hur -08 ser ut så jag vet om jag skall beställa en eller om det blir en Evo X nästa gång…

Mvh
                        /F

Janne248
                        Deltagare

Trevligt med denna tråd Johan! Frågan är bara vilka är gamla medlemmar?

Jan-Erik (men kalla mig gärna Janne), strax över 30 (slutad räkna då!), bor ensam i en tvåa i Ludvika.
                          Flickvännen, Ana Paula, sedan fyra månader, bor en kilometer bort.

Jobbar som orderkonstruktionschef vid mättransformatorenhetenABB i Ludvika.
                          Har bott i Ludvika och jobbat på ABB sedan augusti 1996. Kommer från Ångermanland från början, så kalla mig inte dalmas! 😉

Bilarna

Har haft några Subarus genom åren, det började våren 1995 med en Subaru Touring X -83’a.
                          http://www.solace.miun.se/~el302/subaru/bilder/old1_1.jpg

Sedan fortsatte det 1997 med en Leone Coupé GLX -87’a.
                          http://www.solace.miun.se/~el302/subaru/bilder/old2_1.jpg

Var sugen på en beggad Legacy Turbo men 1998 när det blev bilbyte så blev det istället min första bil som köptes ny, det blev då en Impreza RX -99.
                          http://www.solace.miun.se/~el302/subaru/bilder/RX_front_small.jpg

Då det blev känt att -01’orna av Impreza skulle förändras mycket så ville jag slå till på en fabriksny Impreza GT Turbo medans det fanns några att köpa. Så hösten 2000 blev det en ny -00 som inhandlades. Innan den såldes så blev den att se lite annorlunda ut.
                          http://www.solace.miun.se/~el302/subaru/bilder/fjadrar4_small.jpg

I Januari 2005 så blev det byta av bil igen, denna gång en Impreza WRX STi -04’a som var uttagen 6 månader tidigare och körd endast 371 mil. Perfekt! Rätt färg också! Silver är snyggast. (Eller hur Block, SGM, mfl!! 😉 😀 )
                          http://www.solace.miun.se/~el302/subaru/bilder2/bild2.jpg

Klubben
                          Skaffade Impreza GT som sagt hösten 2000, första träffen blev Brostugan våren 2001 (6/Maj).
                          Andra gången jag dök upp i Västerås och tredje gången på något Imprezarelaterat var Gälleråsen i juli samma år, sedan Mitt Sverige Banan samma höst. Båda gånger som parkeringskung.
                          Sedan dröjd det ända till Maj 2003 innan det blev en träff igen och då var jag inte parkeringskung längre, utan körde faktiskt på banan på HPC’s Mantorpsträff.
                          Sommaren 2003 anordnade jag (tillsammans med Larsa och Krooken) en Dalaträff. Repris 2004 och då hade jag blivit regionsansvarig för Värmland|Dalarna.
                          Var regionsansvarig i två år till 2006. 2005 på årsmötet vid femårs träffen så fick jag äran att bli vald till vice-ordis i denna fantastiska klubb.

Framtiden/Fritiden
                          Bilen skall bli kvar lääänge är det tänkt. Här skall inte säljas pga ”andra familjeförhållande” som det så fint heter.
                          Inte för det är dags nu men, så kommer det bli om/när det blri dags. 🙂
                          På fritiden när jag inte är på Imprezarelaterat, så försöker jag nu lära mig portugisiska då Ana Paula kommer från Brasilien. Annars går det mycket tid till jobbet också. Hemmabio är ett annat intresse, ”köpa nya högtalare vs. Tek3” kan vara tankar man slåss med nu för tiden. Eller lägga pengarna på resor. Brasilien nästa! Om inte annat till jul! 🙂 I år skall det firas utan snö, precis som ifjol, men på rätt sätt i värmen!

Tack för ni läste!

Vid ”pennan”,
                          /Janne

STIred
                          Deltagare

Jepp… Raul heter jag, 32år så hör väl till gubbarna med 😉 Jobbar med forskning i fysik – mest matematisk modellering (en hel del programmering i det). Ganska sugen iofs på o lägga ner och göra nåt helt annat, men får väl se vad som händer.
                            Har hus med min tjej Jennie strax utanför Göteborg, och en lägenhet i Övik. Bor dock och jobbar för tillfället utomlands.

På bilfronten har jag haft några stycken, bl.a. en GT00a som jag köpte ny i augusti 2000. I samma veva blev jag även medlem i klubben, dock inte alls aktiv på den tiden.

Har alltid älskat köra bil och köra fort, har fortfarande inte tröttnat på det. Tycker dessutom det är rikitgt kul o resa. Av den anledningen har det blivit en hel del bilsemestrar neråt europa de senaste 6-7 åren. Grymt kul köra på små alpvägar med roliga bilar. Autobahn har ju sin charm med, iaf ett tag 😉 Eller bara glida runt i solen på små krokiga vägar på nån italiensk ö med en mullrande rödSTI :7 Finns inte mycket som slår det… Då vet man iaf att life is good 😀

Har nu min röda STI :7 som ska byggas om litegrann. Hoppas bygget blir klart i sommar så man kan börja njuta lite av den med snart.

simo
                            Deltagare

Jag heter som sagt Ulrik, bor tillsammans med Marie o nytillskottet Linus i en villa i Stenungsund
                              Hur gammal är jag…tycker inte det spelar så stor roll
                              På arbetstiden är jag ansvarig för Volvos grupp som levererar CAD o PDM lösningar till Ford
                              Fritiden går åt till familjen, huset samt kameran
                              Skruva bil gör jag så lite som möjligt, gillar ju att köra bil 🙂

Det var under Svenska rallyt 2000 som jag bestämde mig för att införskaffa en kokare. De året lämnade vi aldrig Karlstad…är dock en annan historia

Efter mycket letande köpte jag en helt ny som jag fick levererad 6 juni 2000. Senare samma år sprang jag på Blocken på
                              Kinnekulle, han smög omkring o sneglade på Subbor.

Viktiga händelser i mitt kokarliv.
                              6 Juni 2000, bilköp
                              Olles aga monteras jan 2001
                              Svenska 2001, horfjällsvägen, vilken kick
                              Rudskogen 2001, min första banträff med bil.
                              Första isträffen Trollhättan
                              Emmaboda 2004, 3 hundradelar….
                              Fulldubb införskaffas
                              Alla goa tillställningar där man lärt känna en massa gött folk

Mina bilar:

Volvo 142 -72 (Såld, införskaffades när jag var 16, perfekt att lära sig sladda med)
                              Open Ascona -77 (Såld, sicken bil…förutom att det var en Opel då)
                              Volvo 240 -83 (Såld)
                              Saab 900TSE -95 (Såld, den va så snabb att jag alltid låg först i kön)
                              Subaru Impreza -00 (Vårdas ömt)
                              Audi A4 Avant -95 (Såld)
                              Volvo V50 2.0D -07 (Nuvarande brukskärra)

/U

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.