› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Nyreggat o klart…
- Detta ämne har 23 svar, 1,184 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
Mats.
-
FörfattareInlägg
-
29 november, 2005 kl. 13:53 #102410
Niklas
DeltagareSant, sen har den bilen inte hjul heller för den är importerad så den har fyra stycken wheels.
29 november, 2005 kl. 15:09 #102401Mats
Deltagare}( Stenhårt.. var det några problem att regga in den?-JR
Jag kan ju dra den långa historien nu när jag har lite mer tid o skriva.
Såhär var det. Var över i england o hämtade bilen i mitten av oktober. Hade grym hjälp av två goa gubbar ifrån Leeds. Steven och David heter dom och bättre killar att ha med sig o kolla på bil i england får man leta efter. Tack SGM för tipset. Har fortfarande din malt stående hemma…;-)
Allting som bör kollas på bilen kollades innan jag åkte över och allting stämde. Till och med priset var rätt.
Resan hem gick hur bra som helst med TorLine ifrån Immingham till GBG på styvt 26 timmar. God mat fanns också.Den stora kallduschen kom när jag rullade in på besiktningen i Alingsås. Chassinumret stämde inte med mitt V5C dokument. Nån jävla engelsman med feta fingrar hade svängt på två siffror i slutet av numret. skulle vara gc8xxxx795 men på pappret vart det gc8xxxx975. Besiktningskillen ringde också stockholm och skulle ha en massa olika intyg. Exakt vilka kunde han inte säga men det skulle vi ta nästa gång jag var där. När jag frågade varför så säger han ”Ja du vet, vi har haft så mycket problem med sånadär Skylines och sånt…” Vad svarar man på sånt?
Nåja, det var bara o bita i det sura päronet o skriva brev till England o be på sina bara knän att de skulle ändra pappret. Vilket de gjorde efter ca 6 veckor. Med rätt papper i näven åkte jag till Trollhättan o besiktade (tack Grusdräparn för lånet av lampor). Efter 2 svettiga timmar så rullade sveriges 6:e WRX STI Type R ur hallen med blankt papper och inte ett enda inlämnat intyg. Så det beror på vilken besiktningsgubbe man får.
Nu väntar vi bara på mer snö och is. DCCD är guds gåva till Subaru. Den understyrning som fanns i min GT är ett minne blott. Nästan så man kan säga att det är lite väl övertyrt. Meeen det går ju ändra med den lilla knappen i mittkonsollen.
Mats GBG
Svart e snyggast
Regionsansvarig Göteborg29 november, 2005 kl. 17:45 #102394Grusdraparn
DeltagareMin bil e inte lik din bil för min bil e en likbil.
GRATTINERAR!!! 🙂 :7
/K – mycket snö men ingen synkring
29 november, 2005 kl. 19:27 #102395thehook
DeltagareGrattulerar till ett grymt bra köp!!! 😀 😛 :7
Mvh Krooken – no. 1 😉
29 november, 2005 kl. 20:36 #102390Blocken
Deltagare29 november, 2005 kl. 21:39 #102403imprezapinge
DeltagareGrattis !
Rå bil grym helt sjukt cool ” att dom finns dom bilarna” 😀lycka till & ha JÄTTEKUL med en tidig julklapp nu, WRX STI R !!!
Nylackad GT-00 kombi 🙂
***Kombi Lover!!!! 😀29 november, 2005 kl. 23:05 #102406Rekoba
Deltagarenice:)
19 december, 2005 kl. 06:19 #102392Manor
DeltagareGrattis Mats LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL från Mats NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN ;-).
19 december, 2005 kl. 06:19 #102399Mats
DeltagareSer ut som om du köpt en ny bil för att få en stor vinge… ;)Man får gratulera! Nu skulle du bott i Stockholm istället, här har vi 10-15cm snö. :7
Större vinge, turbo, ic, bromsar, sopparäkning 😀
Inte så att du vill skicka ner lite snö i ett paket. Iof så lovar de att det ska komma mer snö ikväll/natt. Synd bara att ja får vänta på vintersulorna tills på lördag. Är ingen hit att åka runt på Toyo Proxes just nu, så hon står i garaget o gottar sig.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.