Treadwearvärdet indikerar livslängd. R-däck brukar ha en treadwear på 30-60 (jag tror toyo har 40 på alla?) och ett vanligt högprestanda gatdäck ligger på 200-300.
Ja (Proxes R888) och Ja.Treadwearvärdet indikerar livslängd. R-däck brukar ha en treadwear på 30-60 (jag tror toyo har 40 på alla?) och ett vanligt högprestanda gatdäck ligger på 200-300.
Korrekt uppfattat, men brukas det hårt på bana så klarar gummiblandningen i rdäcken av högre temperaturer bättre än vanliga gatdäck, och slitaget blir inte lika eländigt.
Men rullar man många landsvägsmil förutom attacker på bana och konbana så skall man inte förvänta sig mycket mer än 1000 mil ur en uppsättning rdäck.
Skulle vilja ställa samma fråga som “Syke”. 🙂
Dom gammla R888 börjar bli slitna, höll bra för övrigt kört Ca: 800 mil blandad gat & bankörning och det finns fortfarande lite kvar och ta av. 😮
Nej, endast deras R-däck och oljor enligt det avtal som ligger under sponsorsidorna på hemsidan.
/G
_____ ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ::::: Tänk om man hade ensamrätt på att sälja Subaru-clips, då skulle jag vara rikare än Bill Gates idag!
Författare
Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.