Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Har FIA kommit med nya regler om att det skall vara ett skyddsnät mellan förare och kartläsare eller är det bara SWRT? Ser på Monte Carlo och Atkinson har ett fult lastgaller hängande mitt i bilen från instrumentpanelen bak mellan stolarna. Men det är inte alla som har det…

b20mannen
      Deltagare

Knepigt initiativ.

Kanske är för att skydda Gallis kartläsare? 🙂

Palm
        Deltagare

Kan vara FIA för såg att PG Andersson hade det i sin bil med. Antar att det är till för att fånga upp löst flygande armar och andra extremiteter vid en sidosmäll eller rullning, vad tror ni?

Nikke McRae
          Deltagare

Ja, det är nytt säkerhetsreglemente iår. De har förstärkt sidoskyddet och flyttat ihop stolarna.
            Läste något om säkerhetsnät förra året, men jag trodde de skulle ha det vid sidorutorna som i rallycross. Verkar dock bara som Subaru och Suzuki har det.

Läs mer här: http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=201&featureid=497&pageid=480

WRC.com har blivit uppdaterad och helt gratis iår. Mycket filmklipp, snabba uppdateringar under hela dagen och rallyradio! :7

Palm
            Deltagare

Ja, det är nytt säkerhetsreglemente iår. De har förstärkt sidoskyddet och flyttat ihop stolarna.Läste något om säkerhetsnät förra året, men jag trodde de skulle ha det vid sidorutorna som i rallycross. Verkar dock bara som Subaru och Suzuki har det.Läs mer här: http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=201&featureid=497&pageid=480WRC.com har blivit uppdaterad och helt gratis iår. Mycket filmklipp, snabba uppdateringar under hela dagen och rallyradio! :7

Märkte det med, satt och lyssande på deras rallyradio några timmar iu helgen, riktigt underhållande 🙂

b20mannen
              Deltagare

Det här med gallret – HAr inte läst på, men har för mig att det var diskussion om hur tätt ihop man får sätta stolarna, och att man kunde tränga ihop dom lite mer om man satte in galler.

Fast Galli skulle behöva ha gallret där så det inte flyger ut nån arm och skadar kartläsaren vid målgång. 😀

Jag gillar Galli. Han har attack!

Angående de nya däcken, och att dom inte får ha mousse i däcken tycker jag är lite besynnerligt. Moussen är ju en säkerhetsdetalj!
                En framhjulspunktering utan mousse så sitter det ju bara passagerare i bilen, och det kan sluta hur som helst. Men med mousse så går det ju att hålla bilen i någorlunda kurs i alla fall.

Och det såg vi ju sist att det var mycket problem med punkteringar.

Korkat att förbjuda mousse i däcken på en rallybil.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.