› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Nytt maskineri i stallet
- Detta ämne har 59 svar, 4,698 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 3 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
9 augusti, 2007 kl. 19:40 #114962
SecretAgentMan
Deltagarehttp://sgmmotor.se/images/d70sverige/sgm_does_mx.jpg
Ja jäääädrar, så var premiärturen på crossbanan hemma i Sourhammer avklarad, och man är medlem i MK Hammaren av bara farten – JÄKLARNS så skoj, STORT tack till Potten för att han jagade ut mig, och tack till Marie för lite kul bilder!
http://sgmmotor.se/images/d70sverige/fina_killar.jpg
Snygga killar, Potten och jag…mogna män gör saker tillsammans! 😀
/J – slut, men kan inte vänta tills man kommer ut igen…och blir runtledd runt banan igen av hojjen.
10 augusti, 2007 kl. 11:02 #114984Tallen
DeltagareSnyggt Jerka! Kul med bilder. Tränings värk?
/D
10 augusti, 2007 kl. 12:03 #114963SecretAgentMan
DeltagareTräningsvärk? Benen är stelopererade idag! 😮
10 augusti, 2007 kl. 12:15 #115009Niklas
DeltagareDu lär inte köra alltför fort då du har kameran liggande på stänkskärmen bak. ”Putt, putt, putt…”
Träningsvärk? Pffftsss….
6 oktober, 2007 kl. 05:11 #114964SecretAgentMan
Deltagare…en jäkla massa åkande i brötig terräng i Eskilstuna/Gröndals endurospår, så blev suget efter 4-taktsbrötet alldeles för stort, det och att det ramlade ut en hoj man sneglat på tidigare alldeles för billigt på blocket…
http://sgmmotor.se/images/d70sverige/ktmexc4502003.jpg
Så nu är det en fin KTM EXCF 450 -03, gediget preppad med extra allt i garaget.
Vilket monster det är att försöka tygla. 😀
/J – har 2-dagars körning nu. :7
6 oktober, 2007 kl. 07:32 #114952syke
BlockeradGrattis!
När får vi se en kopia på Travis Pastranas double backflip?? 😀
6 oktober, 2007 kl. 12:50 #114965SecretAgentMan
Deltagarejoooolåsatte.. 😀 Det är pojkar i cerisrosa helställ som pysslar med sådant, här kör vi bara skitig brötenduro! 😀
/J – precis sopslut igen…
6 oktober, 2007 kl. 14:20 #114986Mats
DeltagareGrattinerar till ett fint köp.
Fina grejer didäringa.Ps. Du vet väl vad KTM står för?
.
..
…
….
Kick Twenty Minutes.Tänk dig det med fullt enduroställ på dig, i sörja upp till knäna… :+ :*
Mats
Type R ’996 oktober, 2007 kl. 14:35 #114966SecretAgentMan
DeltagareElstart. 😀
…så startar den på första med om man vill kicka. 😀
/J – testade det där med elstart (och det rockar) idag efter att ha lyft den ur ett lerhål, fasen vad 120 pannor kan vara tungt bara det vill… :+
7 oktober, 2007 kl. 08:00 #114987Mats
Deltagareähhhh
Tum-kick e ju fusk.Men guud vad man älskar det vid såna tilfällen.
Mats GBG
Type R ’997 oktober, 2007 kl. 13:43 #114967SecretAgentMan
DeltagareUrrrrk…aldrig mer Salas endurospår (det vid crossbanan) om det är blött i skogen, aldrig, aldrig mer.
Snorhala rötter överallt (gedigna saker med, inga fjolliga småsaker här inte), minst lika snorhala berghällar, lera och allmänt halvknixigt, inte mycket till gasa heller så man fick blanda upp brötandet med något annat…Urk. 😀
Tacka vet jag Gröndal…där vet man att det är apjävligt en bit, sedan lättar det upp och man får vrida på rullen med stundtals. 😀
/J
7 oktober, 2007 kl. 18:05 #114995bageera
DeltagareFin hoj! Funderar på en sådan, alternativt 250 exc själv. Hur upplevde du fjädringen? Hur var motorkaratären? Mkt effekt i botten?
Kom ner till Skåne/Revinge o kör lite istället. Här slipper du sånt där. Väldigt sandhaltig jord, sten får man leta efter. Därmed blir iofs tempot mellan träden ett annat 🙂
Kom precis hem själv från en 100-mila grusvägstur(Fre – Sön) i skåne, blekinge o småland. Första turen och därmed väldigt lärorik. Nu skall det skaffas Garmin-gps så man inte glömmer bort någon av dessa fantastiska slingor.
Mvh
Johan8 oktober, 2007 kl. 04:11 #114968SecretAgentMan
DeltagareFin hoj! Funderar på en sådan, alternativt 250 exc själv. Hur upplevde du fjädringen? Hur var motorkaratären? Mkt effekt i botten?Kom ner till Skåne/Revinge o kör lite istället. Här slipper du sånt där. Väldigt sandhaltig jord, sten får man leta efter. Därmed blir iofs tempot mellan träden ett annat :-)Kom precis hem själv från en 100-mila grusvägstur(Fre – Sön) i skåne, blekinge o småland. Första turen och därmed väldigt lärorik. Nu skall det skaffas Garmin-gps så man inte glömmer bort någon av dessa fantastiska slingor.MvhJohan
Fjädringen är enduropreppad för min vikt hos Springzz, så den är precis klockren, följsam och smidig. 🙂
Motorn är brutal, men det kommer linjärt med gasrullen – och det är precis lagomt, om än fortfarande alldeles för mycket för mig, men jag ser det som mer effektiv träning, den kör slut på mig på kortare tid än vad kawasakin gjorde. 😀
Sand låter mysigt…
/J
8 oktober, 2007 kl. 07:28 #115010Niklas
DeltagareSkåne ÄR najs. :7
8 oktober, 2007 kl. 13:10 #114978Manor
DeltagareSkåne ÄR najs. :7
…Skåne ÄR bajs…stavas det, lär dig svenska Äljen ;).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.