- Detta ämne har 10 svar, 1,660 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av GDB2003.
-
FörfattareInlägg
-
3 juni, 2013 kl. 06:36 #30518GDB2003Deltagare
Köpte för ett par framlampor som enligt säljaren, en forum-medlem, skulle vara för vänstertrafik.
Kontrollbesiktning imorse visar att de är för högertrafik. Blir så jävla trött på dessa oärliga människor.Som om det inte räckte att han som sålde mig bilen ljög om lyktorna som var på!
3 juni, 2013 kl. 06:55 #257428IggeDeltagareKan en anmälan om bedrägeri leda någon vart? I så fall ska man vara försiktig med att hänga ut. Sedan ska man väl försöka prata vett med personen. Funkar inget av det kanske det är läge att varna andra?
Hur som helst segt när sånt händer 🙁
[Tapatalk]
3 juni, 2013 kl. 07:32 #257425FeADeltagareKöpte för ett par framlampor som enligt säljaren, en forum-medlem, skulle vara för vänstertrafik.
Kontrollbesiktning imorse visar att de är för högertrafik. Blir så jävla trött på dessa oärliga människor.Som om det inte räckte att han som sålde mig bilen ljög om lyktorna som var på!
Men, är det inte lyktor för högertrafik du ska ha?
Eller bor du i UK?
3 juni, 2013 kl. 07:43 #257432GDB2003DeltagareMen, är det inte lyktor för högertrafik du ska ha?
Eller bor du i UK?
För svenne-trafik 😉
Fan vad jobbigt det blev nu. Annonsen säger vänstertrafik och jag har förstås tolkat det vänsterstyrt och inte insett att jag behöver för högertrafik. “Beats me” varför någon säljer fel lyktor i Sverige (borde ges bort eller slängas) men tydligt är ju att jag tolkat fel. Van vad trist oavsett. Till att köpa helt nya lyktor nu istället. Tack för att du uppmärksammat misstaget.
3 juni, 2013 kl. 08:17 #257424FeADeltagareJa, surt för dej. Men en förklaring till det hela iaf då…
Känns som att lyktor för vänstertrafik säljs nog bäst på eBay.
Sen är det obegripligt hur man kan vara så fräck att sälja en reggad bil och klar bil, med fel lyktor!
Vem/vilka köpte du den av?
Jag hade låtit säljaren skaffa fram nya lyktor.
3 juni, 2013 kl. 08:35 #257431GDB2003DeltagareSen är det obegripligt hur man kan vara så fräck att sälja en reggad bil och klar bil, med fel lyktor!
Vem/vilka köpte du den av?
Jag hade låtit säljaren skaffa fram nya lyktor.
Privat säljare nere i södra Sverige, 50 mil från där jag bor. Köpte den i Oktober och detta uppdagades först i maj vid besiktning. Känner mig minst sagt lurad men osäker på om något kan göras nu.
3 juni, 2013 kl. 15:13 #257426Christian SDeltagaremen har du inte märkt det innan? du måste ju har kört någon gång när det varit mörkt ute och då ser man det ju hur tydligt som hellst och dom du har mött borde ha blinkat på dig då dom lär blända rätt bra.
jävligt skumt att han monterat på fel lyktor på den när han sålde den så jag gissar på att han bara lånade ett par lampor med rätt ljusbild när han reggade den och bytte tillbaka UK lyktorna sen.
3 juni, 2013 kl. 15:49 #257430GDB2003Deltagaremen har du inte märkt det innan? du måste ju har kört någon gång när det varit mörkt ute och då ser man det ju hur tydligt som hellst och dom du har mött borde ha blinkat på dig då dom lär blända rätt bra.
jävligt skumt att han monterat på fel lyktor på den när han sålde den så jag gissar på att han bara lånade ett par lampor med rätt ljusbild när han reggade den och bytte tillbaka UK lyktorna sen.
Njae, jag kör i princip bara under helgerna och rätt begränsat. Kom som en total överraskning. Såg dock vid detta byte att lyktorna bara var fästa med två av tre bultar så nog har han haft dem av tidigare alltid. Notera även under besiktningen att orginal downpipe inte var fäst med bult så den har också varit av (han sålde den som “oskruvad”). Det positiva i det hela är att bilen kanske redan är nappad med dp men det återstår att se. Dock ett minus som den går just nu med orginal avgas…
4 juni, 2013 kl. 20:28 #257429TakacsDeltagaredoc jones köp dessa http://www.collexstyling.se/subaru/impreza-03-05-gdc-d-e-/framlampor/1718
dom kostade lite + gick igenom bes.
4 juni, 2013 kl. 20:41 #257427Christian SDeltagaredoc jones köp dessa http://www.collexstyling.se/subaru/impreza-03-05-gdc-d-e-/framlampor/1718
dom kostade lite + gick igenom bes.
Kan hända men dom va fan inte snygga samt hur är ljuset i dom? brukar vara katastrof i eftermarknads strålkastare, dom som sitter på min är inget undantag.
5 juni, 2013 kl. 13:17 #257433GDB2003DeltagareTack gubbar,
Har nu beställt OEM via eBay i Tyskland. Närmare 400 Euro men riskfritt denna gång. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.