› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › OBS!!! Varning för löprullar
- Detta ämne har 7 svar, 1,493 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
5 maj, 2011 kl. 11:28 #25802
Fricke.w
DeltagareSärade på min motor i veckan, efter bara 320mil, med smid maskin, då det fanns mistankar om att en kolv eller kolvring, eller ventil tätning var kass, men allt i motorn vissade sig vara i topform 😀 inklusive lager, är turbon som get upp i en tätning.
Men där emot så var 2st löp rullar till kamremmen kassa 🙁 och deta efter bara 320mil, var den lilla som var hel slut samt att en stor var de lite lager ljud i, köpte ett komplet kitt med sträckare och alla rullar från Importcarparts.co.uk och dom säljer ju som bekant subaru orginal delar, så frågan är ju om man ska försöka vända sig till dom eller subaru och tala om problemet att de är brist fäligt med dessa grejer, så inte fler råkar få något måndags exemplar å rasra sina motorer på grund av att någon rulle skurit 🙁
Verkar som de var för lite fet i lagren eller liknande.
Hur ska man sköta de här tycker ni?
Är inte ute efter nå ersätning direkt, men vill ju att subaru upp märksammar problemet.MVH
Fredrik5 maj, 2011 kl. 11:33 #223585Fricke.w
DeltagareVar detta kitt jag bestälde http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=5756&cat=96&sub=183&sec=403&var=25&dc=y&gen=&searchKey=
5 maj, 2011 kl. 14:16 #223589Eiiiiik
DeltagareHoppla….. Samma saker som jag åker med i min maskin.
Har till och med för mig att jag la till några extra kronor för att få Subaru original. (Kan ha varit någon annan del)5 maj, 2011 kl. 15:40 #223586Fricke.w
DeltagareJa jag dubbel kolade med mina gamla löprular och spänare som jag hade liggandes, och de var samma tillverkare på båda uppsätningarna 🙁 ren tur känns de som att man var så nitisk att man ville lyfta ur motorn och kolla konditionen på den, fast jag var 99% säker på att de var turbon som gått 🙂 tur i oturen med andra ord.
6 maj, 2011 kl. 06:48 #223584MariaimprezaGT
Deltagareotur. SKF eller original brukar funka jävligt bra! Det kan inte vara att de har åtdragits med felaktiga moment?
6 maj, 2011 kl. 08:28 #223590PR-mannen
DeltagareImportcarparts.co.uk och dom säljer ju som bekant Subaru orginaldelar, så frågan är ju om man ska försöka vända sig till dom eller Subaru och tala om problemet att de är bristfälligt med dessa grejer, så inte fler råkar få något måndagsexemplar å raserar sina motorer på grund av att någon rulle skurit 🙁
Är inte ute efter nå ersättning direkt, men vill ju att Subaru uppmärksammar problemet.
MVH
FredrikHej och tack för att du via PM gjorde mig uppmärksam på frågan.
Att en reservdel kommer från samma tillverkare som producerar våra originaldelar betyder inte att den aktuella delen är modellspecifik. Har man problem med en produkt är det den man köpt den av man kan klaga hos.6 maj, 2011 kl. 13:19 #223587Fricke.w
DeltagareHej och tack för att du via PM gjorde mig uppmärksam på frågan.
Att en reservdel kommer från samma tillverkare som producerar våra originaldelar betyder inte att den aktuella delen är modellspecifik. Har man problem med en produkt är det den man köpt den av man kan klaga hos.Jo jag förstog nästan att de va så, men tänkte bara upplysa om problemet, till er och alla forum användare, så de inte blir fler som drabas.
Men den här gången köper jag orginal från subaru sverige och hoppas dom håller bättre, har man någon garanti alls om jag köper en orginal del från subaru återförsäljare här hemma om de skulle hända i gen vill säga?
Mardrömen för mig och säkert er, är ju om de är fell på en specific serie löprullar, som ligger ute till försäljning på diverse ställen nu.
Måste vell finnas tillverknings serie nummer på grejerna så de går att följa upp delar?MVH
Fredrik6 maj, 2011 kl. 13:21 #223588Fricke.w
Deltagareotur. SKF eller original brukar funka jävligt bra! Det kan inte vara att de har åtdragits med felaktiga moment?
Var samma märke på lagren som de satt orginal på bilen, alltså en orginal del men köpt i england, och momentet är rätt åt draget 😉 har dragit varenda skruv på bilen efter angivna moment 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.