› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Och idag var det min (o)tur!
- Detta ämne har 9 svar, 1,149 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
MariaimprezaGT.
-
FörfattareInlägg
-
29 september, 2007 kl. 18:16 #10478
syke
Blockerad.. inte lika illa som specialized men … x(
Stod i ett parkeringsgarage medans vi var på middag hos svärföräldrarna. Kommer ner till bilen och ser ett stort fett dörruppslag på höger framskärm. Ingen lackskada där som tur är …
… men! När vi parkerat hemma hoppar vi ur bilen och sambon säger ”Jag vet inte om jag vill säga det här..” .. jag kommer runt till passagerarsidan och ser att någon har dragit en nyckel längs dörrsidan, definitivt rakt igenom lacken! x( x(
Sååååå .. vad gör man nu. Låter jag det vara kommer det säkerligen börja rosta. Att bara lacka om dörren på en 10 år gammal bil lär resultera i en kraftig färgskillnad. Att lacka om hela bilen ryms inte riktigt i budgeten för tillfället, plus att jag isåfall vill montera stor vinge, kjolar m.m m.m.
JÄVLA SKITHUVVEN DET FINNS!!! x( x( x( x( x( x(
29 september, 2007 kl. 19:30 #115928.zip
DeltagareMmm dörruppslag har man fått smaka på. Två på höger baksida.
Som tur är kunde en firma garantera att dom kunde suga ut dessa dörrupslag utan att förstöra lacken, och förhoppningsvis att dom inte syns efteråt.
Jag har en nylackad vinge på min 7 år gamla bil och lacken passa förvånadsvärt bra ihop, jag kan då inte skillja dom åt.Nu för tiden när jag far och handlar eller parkerar på offentliga parkeringar så tar jag minst två parkeringar.
Hoppas det löser sig för dig iaf
//.zip
29 september, 2007 kl. 20:00 #115929Niklas
DeltagareOmlackning av vit bil kan väl inte vara svårt, eller?
30 september, 2007 kl. 00:41 #115927challe
Deltagarefy faan, de e så jävla tråkigt, bara för att man har en lite finare bil så ska nån idiot vara där o repa x(
hoppas at det löser sig för dig
30 september, 2007 kl. 10:41 #115922Manor
DeltagareOmlackning av vit bil kan väl inte vara svårt, eller?
Det kanske man skulle kunna tro, men det finns en uppsjö av olika vita nyanser…som gör omlackning av en vit bil lika komplicerat som andra färger.
30 september, 2007 kl. 10:45 #115924STIred
DeltagareVilka idioter det finns. Man undrar lite vad fan som rör sig i skallen på såna.
/r
30 september, 2007 kl. 14:36 #115923Manor
DeltagareStefan, kolla med http://www.chipsaway.se/ (eller ett liknande företag) om de kan hjälpa dig.
30 september, 2007 kl. 15:05 #115925tendency
DeltagareTråkigt och irriterande som fan. 🙁
30 september, 2007 kl. 15:14 #115921syke
BlockeradStefan, kolla med http://www.chipsaway.se/ (eller ett liknande företag) om de kan hjälpa dig.
Tack för tipset mats, de (chipsaway) verkar inte finnas i stockholm, men ska kolla runt efter liknande.
Just nu lutar det åt att köpa ett lackstift och täcka igen med för att förhindra rost och ta ”projekt utvändig renovering” nästa år…
30 september, 2007 kl. 16:16 #115926MariaimprezaGT
Deltagareåk till en schyst rekondare.. en jag känner har färgprovsmaskin!! han fyller i, sen våtslipar, å till slut kör han med maskin tils de smälter in.. verkar vara en vettig lösning..
Maria
Audi is teh ####!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.