Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    pitedavid
    Deltagare

Skulle tippa att du fått felkod på hög avgastemp.. har haft in ett par med det symptomet, då med modifierat avgassystem…

Jensa
      Deltagare

Om du fått den här felkoden, CEL code P0546 = Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Malfunction (High Input)
        Så är det garanterat EGT sensorn (riktigt kass subaru kvalitet på den)

Felet brukar som vanligast hända om man bytt uppipe, men verkar kunna gå sönder på vissa bilar utan mod oxå.

Min tände motor lampan vid 230 till 238 grader då tyckte den att det var för hög temperatur.

Folk i staterna har haft probs med att sensorn har pajat och sen sugits in i turbon men general ras som följd 🙁

Jag har kopplat bort min och ska skaffa en riktig sensor ist :9

Livet börjar vid 300hk

Manor
        Deltagare

Jag tror att Subaru följer ODB2 standarden, men har inte fått det bevisat. Det finns ett lokalt företag i Åkersberga som säljer det som behövs för att kunna tanka över informationen till en dator…samt länkar till alla programvaror som behövs för att tolka resultatet. De trodde att Subaru fanns med på listan fr.o.m 1997, men det blev aldrig av att stämma av om det fungerade i verkligheten.

mvh Mats N

Manor
          Deltagare

ringde till verkstaden, fungerar tydligen inte till subaru.mazda och ford har samma..gick ut och startade bilen nu, ingen CE lampa lyser längre??några idéer?(ingen i stockholmsregionen som har ett instrument?)mvh fredrik

Alla Subaruverkstäder har sin select monitor som även läser av historiska felkoder. Sen finns det väl även några som har Delta Dash, men den fungerar väl bara för den modell som man har köpt den för…och de jag känner till kör/körde Impreza GT.

mvh Mats N

Manor
            Deltagare

…åk till närmaste Subaruverkstad (eller varför inte Fürstenhoffs i Huddinge)…svårare än så är det väl inte ;).

mvh Mats N

Manor
              Deltagare

var in till kindvalls här i järfälla och allt dom kunde klämma ur sig var ”du måste boka tid för felsökning”då vart jag arg och gick därifrån 🙂 är fürstenhoff så hyggliga att dom kan kolla av felkoderna bara sådär?isåfall åker jag ju dit imorgonbitti.mvh fredrik

Ingen aning…jag brukar slå en signal innan och fråga. Jag kan inte tänka mig att det ska behöva vara något problem att kolla med Select Monitorn, men en annan femma att åtgärda ett eventuellt fel. Slå en signal till Roffe på kundmottagningen i morgon 07:00.

Lycka till / Mats N
                PS. Kindwalls är väl inga Subarumeckar bara för att de nu har börjat sälja Subaru…det tar lång tid för Ford-ränderna att gå ur :P.

frippe
                Deltagare

funkar felkodsläsarsystemet ODB2 från andra bilmärken till subaru?

CE lampan tänden idag när jag låg i 110+ på motorvägen.Och flickvännens far är bas på mazda verkstaden, skulle ju vara bra om deras dator lirar ihop med min bil.

skit lurigt bilen går som den ska.det som är gjort är dawes dewice och annan bakljuddämpare.

mvh fredrik

frippe
                  Deltagare

ringde till verkstaden, fungerar tydligen inte till subaru.mazda och ford har samma..

gick ut och startade bilen nu, ingen CE lampa lyser längre??

några idéer?

(ingen i stockholmsregionen som har ett instrument?)

mvh fredrik

frippe
                    Deltagare

fasen måste fåtag i nån som kan läsa av vad det är för problems!
                      CE lampan tänds varje gång nu när man gasar på lite.

mvh fredrik

frippe
                      Deltagare

var in till kindvalls här i järfälla och allt dom kunde klämma ur sig var ”du måste boka tid för felsökning”

då vart jag arg och gick därifrån 🙂

är fürstenhoff så hyggliga att dom kan kolla av felkoderna bara sådär?
                        isåfall åker jag ju dit imorgonbitti.

mvh fredrik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.