SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Ohoj ni bromsok målare :-)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Mina är gula, finns några som har blå och några har röda. Sen finns det några som har svarta med byter färg på texten. Janne har tex STI-rosa text på sina.

Dock skulle mina behöva en omgång med ny färg då den gamla börjar flagna. Ser lite ”sådär” ut nu. Men det får nog vänta tills jag får ett eget garage innan jag orkar mig på en sådan operation.

Basie
      Deltagare

det här funderar jag verkligen också över…. hoppas det kommer några bra svar *=)

nisse
        Deltagare

hammarlack funkar kanon!

Janne248
          Deltagare

Jag körde med svarthammarlack, sedan STi rosa text. Målade på efter första vintern, dvs sommaren 2001, nu sommare 2004 verkar det var dags igen, dock kan manju dra slutsatsen, Hamarlack bättre än orginal färg!

Motin
            Deltagare

Ska också ta och måla lite bromsok !
              Tack för tipset om hammarlack :), vart får man tag å ”STI Rosa” eller något som liknar den färgen ?

Grusdraparn
              Deltagare

http://www.målarns-pöjk.se 😛

/Slak med alldeles för mycket fritid

Niklas
                Deltagare

En annan fråga, hur gör ni när ni målar. Tar ni av hela bromsoket eller målar ni då de sitter monterade? Gamla färgen, låter ni den sitta kvar eller filar ni bort det mesta?

Har diskuterat färgning av oken med Matmor tidigare men det blev aldrig av. Då diskuterade vi hur man skulle göra rent oken innan man slänger på ny färg.

Motin
                  Deltagare

Man tackar för tipset Ola ! :)Subarutexten måste ju bara synas

Motin
                    Deltagare

Btw Ola vilken färg var det på Mazda lackstiftet ? 🙂
                      Jag skulle vilja ha Vit eller möjligtis gul hmm ja eller annan färg

Janne248
                      Deltagare

>vart får man tag å ”STI
                        >Rosa” eller något som liknar den färgen ?

Man beställer RAL 4010 hos sin målar firma.

Motin
                        Deltagare

thanx Janne !

OzO
                          Deltagare

Har postat detta förut:

Målade på plats. Var lite mäckigt att nå på baksidan av oken dock. Men vafals. Få bort rosten? Borrmaskin med stålborstsmojjäng monterad plus ett dammsugarmunstycke precis intill för att fånga upp dammet… sen hur dammsugaren mår det sk!t jag i! Och sen lite stålborste där man inte kommer år med maskinen…

Är nog bästast att ta bort oken.

Subaru-texten målas bäst genom att sparsamt (obs! Inte för mycket färg, då rinner det bara) kladda hammarlack på en plywood skiva t.ex., sen trycker man denna mot oket. Ni har väl inte glömt bort hur man gjorde när man var liten? Färg + potatishalva mot papper ger fina färgglada avtryck! 😀

_______________________________________________________________________________
                            ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

23.3t
                            Deltagare

Instämmer med ovan, fast jag hade röd (värme färg).. Och lackade i 3 lager. Sitter fast, snyggt och blir slit-tåligt…

(Hade bromsoken kvar på och maskerade allt runt om, texten kan man ju skita i om man vill…)

Xenomorph
                              Deltagare

Borde inte epoxi färg vara bra att måla oken med då den är så slitstark.

Mujo84
                                Deltagare

Jag sprayade mina ok på plats, täckte över allt annat jag inte ville har färg med vanligt papper sen va det bara att sätta igång. Köpte min färg på mekonomen. Jag lackade mina röda, resultatet blev mycket bra! Har hållt nu ett år, tom över vintern, men behöver nog en behandling snarast.

ps. Har inte oken med subaru text

//Mujo (letar vinge)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.