› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › OK i Västerås
- Detta ämne har 13 svar, 965 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av
ailkert.
-
FörfattareInlägg
-
30 januari, 2003 kl. 17:44 #6545
ailkert
DeltagareHelvete var där o tvättade bilen idag o sitter där o sen i slutet så hör jag en kraftig duns o då har maskinfan slagit i spoilern där bak o dragit av en del av färgen, det syns inte så mycket men ändå, det ska fan biltvätten betala, ska dit o prata med chefen imorgon kl 2, men bara så att ni vet, tvätta inte där!!
30 januari, 2003 kl. 17:48 #80147SecretAgentMan
DeltagareMEN JÖSSES!! (Surt med skadan)
Finns det fortfarande ägare som maskintvättar pärlorna? Fy skäms!
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?30 januari, 2003 kl. 18:00 #80150modulated
DeltagareÖh, köra en subba med vinge i automat-tvätt är väl inte
det bästa eller ? Tanken har inte ens slagit mig då
jag höll på att bli av med en antennen på min opel
som bara stack upp tre centimeter över bakluckan.// Patrick P – handtvättar alltid blåingen.
30 januari, 2003 kl. 20:02 #80149Imp
Deltagaretror att det är mer eller mindre pollisy från bensinbolagen att varna folk med vinge för maskintvättar. trist att det skal hända dock.
30 januari, 2003 kl. 21:18 #80151honkster
DeltagareLAST EDITED ON Jan-30-03 AT 10:34PM (GMT)
Hoppas du körde i en borstlös tvätt..huh…Var i GBG för ett tag sen och blev tvungen att tvätta bilen. Körde den då i en borstlös tvätt.. Killen som jobbade på macken frågade vad jag hade för bil…En impreza sa jag..Åfaaaaan:P sa killen och hängde med ut. Han berättade att det var skitvikigt att man körde tvätten manuellt när det var bilar med vingar, annars kunde det gå illa….Trisst ailkert! Hoppas det löser sig!
————————————–
-HonKster- Blå My99 Kombi@Årehttp://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi556
31 januari, 2003 kl. 08:55 #80154Henrik
DeltagareJag har tvättat min typ 10 ggr i etuna utan probb (var j*vligt nervös första gången dock). Det beror nog mkt på vilken typ av tvätt det är. Jag använder den på OK vid Kloster kyrka (som har mjuka polerande borstar). Om nån som bor i närheten vill testa så kan jag rekommendera den. Observera dock att jag har originalvinge, vet inte vad som händer med en högre!
31 januari, 2003 kl. 09:13 #80148Practos
Deltagarekörde in min gamla volvo 240 med en liten vindskydd (av plast) vid takluckan i en maskintvätt en gång…vindskyddet flög ut ur tvätten och landade ca 80 meter därifrån 😮
Vill nog inte prova med en stor vinge int’31 januari, 2003 kl. 09:14 #80158Niklas
DeltagareHar aldrig förstått mig på maskintvätt, det är dyrare, det blir inte lika bra som då man själv tvättar och bilen kan ta skada. Själv kör jag till OK och åker in i ”gör det själv”-hallen (vintertid) eller ställer mig ute på en obemannad tvättstation (sommartid) och tvättar bilen själv med högtryckstvätt. Det landar på ungefär 40-50kr per tvätt och det är upp till dig hur rent du vill ha det på karossen, i hjulhusen och under bilen.
Fast det är klart, har man inte tillgång till platser där man själv kan tvätta och inte har hus så man kan leka själv med slangen (ehm va?) så blir maskintvätt en sista utväg… *ryser*http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg31 januari, 2003 kl. 12:11 #80155ailkert
Deltagarevar inne o snackade med lackfirman idag 2500kr kostar det att lacka om skiten fyfan, många av er skriver om vingarna, men det var inte vingen det var på spoilern där bak där nere som den hade skrapat i, pratade med chefen för macken också o höll på o strypa fanskapet, vad jag än sa så sa han det kan inte hända, den har fotoceller som läser av bilen o det är helt omöjligt att den kan ta emot bilen, helt jävla otroligt, fan har dom ingen kamera i tvätten för!!!!
31 januari, 2003 kl. 12:16 #80159Niklas
DeltagareTrist men samma sak händer ALLA som tvättar på sånna ställen. Läst om flera på ZATZY som råkat ut för olika missöden i maskintvättarna och får som svar ”inte vårt fel”, ”kan inte hända” eller ”det står inte vi för”…
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg1 februari, 2003 kl. 17:13 #80152Snart_subba
DeltagareSpelar ingen roll om borstarna har ”polerande” borstar. ALLA borstar REPAR bilen mer eller minder. Borstarna drar runt smutsen på lacken, finns inte en borste i världen som inte repar, vad än mackarna säger. Jobbar på en rekondfirma och vi har avtal med Statoil. Vi får in ca 2-3 bilar i månaden
som biltvätten förstört. Och då är det väl ca 10 % som upptäcker sina repor i tid så dom hinner klaga.Att tvätta utan borstar är ju lugnt, men o andra sidan blir det inte rent.
MVH
Micke———————————–
Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
———————————–1 februari, 2003 kl. 17:57 #80156ailkert
Deltagareni kan inte fixa min då, fast det var mer än en liten repa, skiten slog ju i där bak så den drog av rätt mycket färg
1 februari, 2003 kl. 18:04 #80153Snart_subba
DeltagareOm det saknas färg så måste du lacka, det gör vi inte men det finns säkert många lackerare i v-ås. Men efter det kan ja lackskydda din bil om du vill.
MVH
Micke———————————–
Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
———————————–2 februari, 2003 kl. 01:27 #80157ailkert
Deltagarejadå har redan snackat med dom, men dom ska ju lacka om hela spoilern och det kostar ju 2500kr, så det blir till att vara utan bil ett par dar o 2500kr fattigare, vääärd tvätt, suck
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.