› SSC › Allmänt snack › Träffar › Ölands Skördefest 27-29/9 2013
- Detta ämne har 76 svar, 5,912 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av
Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
2 augusti, 2013 kl. 18:49 #30824
Andersson
DeltagareHej Subaruvänner
Eftersom jag redan fått frågan om det blir något även i år, givetvis! så är det väl dags att öppna en tråd så ni hinner planera ledighet om ni behöver det.
Jag är ledig hela fredagen som det ser ut nu så ni är välkomna på frukost 😉Kopierar och redigerar inlägget från förra året nedan:
Förra året va vi ju ett gäng som åkte till Öland och Skördefesten vilket verkade väldigt uppskattat. Tänkte kolla om det finns intresse för något liknade även i år. Jag guidar er och står för boende i den mån jag kan.
Upplägget är att NI som inte kommer till mig först på fredagen, kanske för ni kommer norr ifrån utan vill åka direkt över till Öland så åker vi från Torsås ca: kl.17 och träffas vid Kalmar Rasta Kl.18 för samåkning i den mån vi kan.
Förra året va vi väl hemma vid tvåtiden på natten får se hur länge vi är där i år.
Sen åker vi väl över till norra Öland på lördagmorgon när vi vaknat och kopplar av hemma med lite grillat och badbalja på kvällen när vi handlat färdigt.
Söndag är öppet för förslag, är det någon som orkar, vill, och har några pengar kvar kan vi ta en tur till. Kanske för att lämna ett telefonnummer till en trevlig tjej man träffat kvällen innan 😉 nämner inga namn.För er som aldrig varit där http://www.skordefest.nu/ innebär det att under denna helgen är allt öppet för försäljning nästan dygnet runt, även ICA har öppet, gårdsbutiker, loppis och matställen. Hela ön är upplyst med marschaller och pumpor under natten. Festen brukar ha ungefär 400 000 besökare, en riktig folkfest man bara måste uppleva.
Hör av er om ni är intresserade.
2 augusti, 2013 kl. 19:16 #259304Grovsnus
DeltagareLedigheten inlagd d—0.o—b
2 augusti, 2013 kl. 22:15 #259288Vince
KeymasterÄr givetvis intresserad men jag tror tyvärr att det kommer att krocka med annat här hemma i år. Hoppas ni kommer att ha det bra ni som åker d—0.o—b.
3 augusti, 2013 kl. 20:43 #259252Andersson
DeltagareÄr givetvis intresserad men jag tror tyvärr att det kommer att krocka med annat här hemma i år. Hoppas ni kommer att ha det bra ni som åker d—0.o—b.
Så inte ens en kvällstur till grannens trädgård kan locka 😉
5 augusti, 2013 kl. 11:05 #259253Andersson
DeltagareLedigheten inlagd d—0.o—b
Jonny tycker du ska ta med mor och far oxå med husvagnen.
5 augusti, 2013 kl. 15:09 #259289Vince
KeymasterSå inte ens en kvällstur till grannens trädgård kan locka 😉
Det beror väl på vad du lovar att vi ska ta dö på 😉
5 augusti, 2013 kl. 20:18 #259305Grovsnus
DeltagareJonny tycker du ska ta med mor och far oxå med husvagnen.
Nej för fasen! då kan jag ju inte ljuga lika fritt som vanligt efter några öl haha!
Däremot har tanken slagit mig att dra inom långasjö dagen innan och hälsa på honom och släkten.6 augusti, 2013 kl. 09:29 #259254Andersson
DeltagareDet beror väl på vad du lovar att vi ska ta dö på 😉
Det blir väl som förra året vi tar det som kommer 😉
6 augusti, 2013 kl. 09:32 #259255Andersson
DeltagareNej för fasen! då kan jag ju inte ljuga lika fritt som vanligt efter några öl haha!
Däremot har tanken slagit mig att dra inom långasjö dagen innan och hälsa på honom och släkten.Kollade med han på komradion och det går bra.
6 augusti, 2013 kl. 22:26 #259238Surbarbro
DeltagareJag kommer ju självklart!
Den här gången får jag ju inte missa badtunnan.
Lerskytte?
Det skulle jag tycka vara kul.
Kan väl få en hörna att sova på.7 augusti, 2013 kl. 05:55 #259256Andersson
DeltagareJag kommer ju självklart!
Den här gången får jag ju inte missa badtunnan.
Lerskytte?
Det skulle jag tycka vara kul.
Kan väl få en hörna att sova på.Visst kan vi skjuta lerduvor, hörna?…. Du sover väl bredvid mig 😉
7 augusti, 2013 kl. 10:12 #259239Surbarbro
DeltagareSjälvklart!
7 augusti, 2013 kl. 16:32 #259298TypeR
DeltagareUmm might be interesting :)a
2 september, 2013 kl. 16:42 #259240Surbarbro
DeltagareNu ser jag fram mot detta.
Alla ni som inte har varit med, se till att komma.
Andersson kan allt om detta.
Vet exakt vart man ska åka och vad man ska shoppa.
Osten, som jag köpte sist, var fantastisk till JUL.
Det ska bli så kul.
Ladda badtunnan. Kan ta med mig ved. 😉2 september, 2013 kl. 17:02 #259299TypeR
DeltagareSounds like it could be a fun couple of days might have to take Friday of work d—0.o—b
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.