› SSC › Allmänt snack › Träffar › Ölands Skördefest 28-30/9 2012
- Detta ämne har 34 svar, 2,795 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av
Daniel666.
-
FörfattareInlägg
-
27 september, 2012 kl. 09:45 #248042
Andersson
DeltagareLåter grymt gött det. Vet inte riktigt hur planerna ser ut inför fredagen men mat på Öland blir det ju.
Sen ost blir det nog en hel del, tog slut alldeles för fort förra året 😉
Vi åker väl så fort ni kommer för du vet ju att det blir sent iaf. Har kollat att Arontorp stänger kl.02 så innan dess måste vi äta kroppkakor. Tänkte om jag skulle göra några tunnbröd med rökt vildsvin kanske.
27 september, 2012 kl. 10:00 #248043Andersson
DeltagareInte många nej men det är eliten som kommer ;).
Vildsvin? vad är det för nåt :D.Ska bli skitskoj iaf 🙂
Ja just det 🙂 synd att du inte kom igår för då hade du fått köttgryta med kantareller och…. just det, vildsvin 😉
GLÖM INTE VARMA KLÄDER! För det kan bli kallt framåt natten.
27 september, 2012 kl. 11:37 #248057Daniel666
DeltagareJa det blev ju hyffsat sent förra gången 🙂 men trevligt va det.
27 september, 2012 kl. 12:12 #248069Vince
KeymasterJa just det 🙂 synd att du inte kom igår för då hade du fått köttgryta med kantareller och…. just det, vildsvin 😉
GLÖM INTE VARMA KLÄDER! För det kan bli kallt framåt natten.
Nej jag jobbade rätt sent igår så det blev raka vägen till ett mat o ölställe i stan ;)….vildsvin får det bli i helgen istället :).
Vi tar varma kläder för att värma oss utifrån o så tar nåt o värma oss inifrån med :D.28 september, 2012 kl. 04:58 #248072Cmon
DeltagareFinns en klubb i Kalmar som annordnar en tävling på lördagkvällen ang detta evenemang också. Det är att man har 2 timmar på sig att få tag på den största pumpan. Denna ska man ta med tillbaka till samlingsplatsen. Den som kommer tillbaka med minst pumpa får någon for av straff. Reglerna är väl egentligen bara att man inte får köpa en pumpa.
Brukar vara ca 100 deltagande bilar….
28 september, 2012 kl. 08:41 #248044Andersson
DeltagareFinns en klubb i Kalmar som annordnar en tävling på lördagkvällen ang detta evenemang också. Det är att man har 2 timmar på sig att få tag på den största pumpan. Denna ska man ta med tillbaka till samlingsplatsen. Den som kommer tillbaka med minst pumpa får någon for av straff. Reglerna är väl egentligen bara att man inte får köpa en pumpa.
Brukar vara ca 100 deltagande bilar….
Hur ska vi hinna med det oxå tror du, på lördag är det nog badtunnan och vs- kebab som gäller hos mig.
Ring efter kl.15 om ni undrar något för jag måste sova lite efter jobbet.
Va på ”nattligt” uppdrag så det blev sent, har knappt sovit nåt. Och ja det gick bra… för mig då, inte för grisen 😉29 september, 2012 kl. 10:29 #248058Daniel666
DeltagareNu är vi åter på Öland efter att vi varit hemma hos Andersson och tryckt lite nya sedlar.
30 september, 2012 kl. 14:20 #248070Vince
KeymasterNu var man hem igen.
Vi har haft en grym kul helg med mycket skratt, kanon god mat och en hel del shopping.
Tack Andersson för gästfriheten. Mat, badtunna och jakten inatt var ju grymt roligt.
Kul att våran bästa fårdåkare 😀 kunde följa med denna gång med. Jag tror att du klarar dig ett par månader utan att köpa nån ost eller senap ;).
Ser redan framemot nästa år 🙂1 oktober, 2012 kl. 14:05 #248059Daniel666
DeltagareTack till alla inblandade. Det blev en riktigt lyckad helg med många skratt. Och som du säger Vince så blev det lite ost med 😉
1 oktober, 2012 kl. 15:20 #248045Andersson
DeltagareJa tack själva, det va en riktigt kul och händelserik helg.
Lite högt tempo och lite sömn de senaste dagarna så nu har jag sovit 14 timmar 😮 mer än jag sover på en vecka, men skönt va det iaf. Inte heller kan väl någon klandra oss för att vi handla för lite med tanke på hur välstuvad bilen va på hemresan.
Grisjakten gick ju så där, vi fick iaf stå 30m ifrån dom och höra hur dom åt äpplen på andra sidan stenmuren och höra hur det låter när ett gäng grisar simmar över en å. Men en räv blev det iaf och ni fick se hur en 87åring ser ut mitt i natten efter att ha vaknat av ett skott, men hon va glad iaf.
Sen är ni välkomna när som heldst på ny jakt för i natt har dom bökat om åkern utanför huset, bara 20m från badtunnan. Undra om det finns gröna våtdräkter :rolleyes:1 oktober, 2012 kl. 19:55 #248060Daniel666
DeltagareJa nästa år kör vi jakten från tunnan (Vince får springa runt på åkern annars så kör vi luftgevär). Vi hann ju med mer eller mindre hela öland, kroppkakor, lamm, senap, ost, kanin och så fick vi ju provat vin med 😉
2 oktober, 2012 kl. 13:58 #248046Andersson
DeltagareJa det blev en del. Föresten hittade jag din tallrik du köpte i en kasse men inte stockholmarens örhängen.
2 oktober, 2012 kl. 20:13 #248071Vince
KeymasterDet var synd för örhängen (var en present till stockholmarens morsa). Tallriken kan jag ta nästa gång jag kommer förbi vilket borde bli ganska snart.
4 oktober, 2012 kl. 17:03 #248061Daniel666
DeltagareIngen brådska med tallriken. Dock skulle jag köpt mer rökt lamm.
5 oktober, 2012 kl. 17:40 #248047Andersson
DeltagareIngen brådska med tallriken. Dock skulle jag köpt mer rökt lamm.
Det går väl att ordna, har inte provat det själv än. Bara hojta innan ni kommer om jag ska åka över och hämta.
Jag ska väl lämna allt möjligt kött på rökning under hösten bl.a lamm, ska tänka på dig då och kanske vill du ha lite rökt vs oxå till din senap 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.