SSC Allmänt snack Allmänt småprat Ölandsbron

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    jraberg
    Deltagare

Lämpar sig inte att köra över om man har dimljuskåpor på en gt som inte är skruvade…Åkte i regn och rusk från kil till öland och när vi kom fram så upptäckte jag till min fasa att ena kåpan hade lossnat ;( försökte dra mig till minnes alla gånger jag tankat om den suttit där då :/ hur som helst så riktade gumman och jag våra blickar mot väggrenen de få gånger vi åkte till kalmar och mitt hjärta slog dubbelslag när jag fick se den ligga där och glänsa,nylackad som den var. Nu gällde det att handla snabbt innan någon lastbil fick den sjösatt.Vände och åkte för att prata med polisen och kanske fråga honom om råd hur vi skulle göra(det finns 0 utrymme på bron för att öppna dörrar kl15 i semestertider) som vi sett stå och kolla. Kör upp bakom hans bil och går ut och ska prata med honom(har 5års t-shirten på mig) och då visar det sig vara en gammal skolkamrat till mig 😮 så vi stod å snacka ett tag och alla som körde förbi trodde förstås att jag precis blivit av med kortet så som de glodde 😀 iaf så kunde han tyvärr inte göra något då de var lite kort om folk och han spanade efter några efterlysta.Så vi fick helt enkelt simulera ett fel på bilen med varningsblink och ett efter snabbt öppnande av gummans dörr och lite krafsande så var den åter tillbaka till säkerheten. Så mitt tips, plocka av dem innan du kör över,annars gör vägverket det..
      /jr via 3g mobil

Patrik.L
      Deltagare

hehe ok! vilken tur att du fick tag på den iaf!!
        jag eltejpa nederkanten på mina (alltså själva pipen eller va man ska säga) så att dem blev lite högre… och än har dem inte åkt av… men man vet ju inte 😀 ölandsbron har jag inte provat 😀

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.