Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

dum fråga men vill ändå höra mig för 🙂 de va så att jag köpte nya sulor till bilen idag dock bara nya fram bak ser ändå helt okej ut. nu till min fråga dädar jag vlåda diff drivaxlar. om jag inte kör samma bak som fram. de är ju samma dimension och allt. bara de att jag har lite sletnare bak.

är ju ny med 4×4 så jag är inte så hi på de.

snälla svara så fort som möjligt så man inte har ihjäl något.

MVH Adam

adam.b.w
      Deltagare

okej någon som vet vad de får skilja. de va någon lite mer insatt på jobbet som sa att. Evo bilarna va svin känsliga för sådant. de fixa bara skilja någom milimeter.

är de någon som vet så svara så snabbt som möjligt. de är abolut inget fel på mina “gamla” däck dom är bara körda 1 säsong samanlagt.

om de är så att jag klarar mig utan att byta så sparar jag ju 3500 som jag ananrs kommer köpa 2 däck till för i morgon.

väldigt tacksam för svar.
        :p:o

Joakimgabrielsson
        Deltagare

Jag körde med olika bredd i bak vs fram från platsen jag köpte min bil. 225 vs 235. samma fabrikat och profil. Skiljde kanske 0,5 mm i omkrets. Diffen lät som en skrothög när bilen gått lite varm. Man bränner ju diffbromsen när den måste ligga och kompensera konstant, Köpte snabbt nya däck! Det borde du också göra!

adam.b.w
          Deltagare

okej då blir de en till dyr bajs uppsätning däck då 🙁

Igge
            Deltagare

Jag körde med olika bredd i bak vs fram från platsen jag köpte min bil. 225 vs 235. samma fabrikat och profil. Skiljde kanske 0,5 mm i omkrets. Diffen lät som en skrothög när bilen gått lite varm. Man bränner ju diffbromsen när den måste ligga och kompensera konstant, Köpte snabbt nya däck! Det borde du också göra!

Skiljer väl något mer än en millimeter om du har 235 vs 225 och samma profil då profilen är procent av bredden eller tänker jag fel?

[Tapatalk]

Joakimgabrielsson
              Deltagare

Skiljer väl något mer än en millimeter om du har 235 vs 225 och samma profil då profilen är procent av bredden eller tänker jag fel?

[Tapatalk]

Jag menade givetvis 0,5 cm, inte mm! Fel av mig.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.