SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Olika kamremmar m.m

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    twank
    Deltagare

Undrar ifall det är olika kamremmar/Spännare m.m på GT och min importerade wrx sti -97 ?

För när jag tittar på denna sida
      http://www.northursalia.com/parts/partsimpreza.html

Så står det Timing Belt Tensioner ->13033AA002<- som artikelnummer på den. Men det verkar som att det är 13033AA042 som är till GT ?

MariaimprezaGT
      Deltagare

vad jag får fram har alla turbomodeller fram till 2,5 litarna samma rem, har dock inte uppgifter på din bil. PM:a mig ditt regnummer så kan jag kolla säkert.

Maria

Audi is teh ####!!

Turbovin
        Deltagare

Fick du nån klarhet i om det är samma spännare för EJ207-motorn som STI har?

MariaimprezaGT
          Deltagare

Hej! Det var ju skitlängesen detta… haha, ska se om jag har nåt papper på nåt intressant..

Japp, enligt Autodata är allt samma på impreza 94-98 EJ20. HAR FÖR MIG att remmen är samma på alla 2 litare, har för mig att det är nåt med rullar som skiljer sig åt mellan modellerna.

För att vara alldeles säker skulle jag ändå ringa till Subaru, då jag bara har ett dokument från Autodata.

Om du inte får nån hjälp kan du höra av dig igen, Johan ska ha hela manualen nånstans vill jag minnas!

/Maria

Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!

Mobil: 0763-498601
            Mail: maria@wroom.org

Turbovin
            Deltagare

Tackar, jag har ställt frågan på Scoobynet också så vi får se.

Subaru Sveriges kunskap om STI:er på gamla karossen är obefintlig så dem litar jag inte på direkt.

MariaimprezaGT
              Deltagare

Tackar, jag har ställt frågan på Scoobynet också så vi får se.Subaru Sveriges kunskap om STI:er på gamla karossen är obefintlig så dem litar jag inte på direkt.

tror de samma mellan modellerna där. Oavsett om man jämför nyare eller äldre STI modeller.

Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!

Mobil: 0763-498601
                Mail: maria@wroom.org

BVS-Robban
                Deltagare

Ja det är samma på sti:er gc8 och GT .
                  Det skiljer väl antalet löprullar på de äldre dvs innan -99. de har alltså en rulle mindre om jag inte missminner mig. Rätta mig om jag har fel.
                  Men har du en STI så ta kamremssats från Gt med samma årsmodell så blir det rätt !

Turbovin
                  Deltagare

Perfekt, då vet jag det.

Tackar för hjälpen 🙂

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.