SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor olja i vxllåda och diffar

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    BOB
    Deltagare

tänkte byta lite oljor i diffar och växelådan på min subaru impreza GT -00. vad för oljor rekomenderas? vad använder ni?

Tpalm
      Deltagare

Redline Shokproof funkar i lådan iaf … tror att den går i diffarna oxå!
        Grymt bra olja !

MVH Palm

BOB
        Deltagare

har kört med redline mtl i lådan på tidigare bilar jag haft och den har funkat utan problem. är det någon skillnad på desa oljor? vad kör dom med på subru för något?

apache54
          Deltagare

körde med castrol först o sen bytte jag till quakerstate och var extremt nöjd med den senare, dock så kommer det att köras på Amalies variant till sommaren..

BOB
            Deltagare

har du kört på dte i både låda och diffar? vad är Amelis variant?

Mecman
              Deltagare

Tjena,måste bara säga mina erfarenheter av Redline Shockproof (heavyweigt) är normt trögflytande vid kallstart,fick lov att dubbeltrampa kopplingen för att få i växlarna.Men ni andra kanske har kört med shockproof lightweight i era lådor och den kanske fungerar bättre. Själv kör jag nu med Castrol oljor i både motor,växellåda och diff.Det är samma olja i växellåda och diff.
                Det fungerar finfint.:-)

Turbonauten
                Deltagare

På subaru här i norrland rekomnderar dom Quakerstate Super Quadrolube 75W. Mycket för att den ger lättväxlad bil. Men den är egentligen lite för tunnflytande. 75W, inte 75W-90 som det bör vara. Men den uppfyller GL5. Jag har inte den i min än. Får se vad det blir. Vad använder subaruhandlarna i södra sverige?

Mvh Emil
                  http://www.emil77.tk

Playlist: 2x Impreza GT, 900 turbo, Minimoto 14E, Pygmécross DB-7

apache54
                  Deltagare

har du kört på dte i både låda och diffar? vad är Amelis variant?

har kört på det i motor o drivlina.
                    Amalie är en helamerikansk olja som tydligen ska hålla väldigt hög o jämn kvalitet, Quakerstate som ja körde med förut kan tydligen numera variera lite i kvalitet då den inte längre bara pumpas upp i usa. Men jag har varit extremt nöjd med den. castrol däremot hadde jag problem med i lådan.

Fransson
                    Deltagare

På subaru här i norrland rekomnderar dom Quakerstate Super Quadrolube 75W. Mycket för att den ger lättväxlad bil. Men den är egentligen lite för tunnflytande. 75W, inte 75W-90 som det bör vara. Men den uppfyller GL5. Jag har inte den i min än. Får se vad det blir. Vad använder subaruhandlarna i södra sverige?Mvh Emilwww.emil77.tkPlaylist: 2x Impreza GT, 900 turbo, Minimoto 14E, Pygmécross DB-7

Jag ringde och hörde med dem, och han sa att de körde med franska oljor eftersom de även säljer citroén, och då var det:
                      Motor: Helsyntet 5W40
                      Växel: GL5 75W90
                      och samma i bakaxel.
                      detta är i småland (Växjö)
                      //Nicke

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.