› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Olja till Turbo .
- Detta ämne har 7 svar, 2,142 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 7 månader sedan av
Mäki.
-
FörfattareInlägg
-
4 mars, 2011 kl. 14:30 #25298
IMPREZA FOREVER
DeltagareTjena
Är det nån som kan tipsa om stålomspunnen slang till turbon istället för
orginalröret ?Mvh Björn
4 mars, 2011 kl. 21:03 #219858IMPREZA FOREVER
DeltagareTjena
Är det nån som kan tipsa om stålomspunnen slang till turbon istället för
orginalröret ?Mvh Björn
Har alla som vässat upp sina Boxrar fortsatt att använda sina orginal oljerör till turbon ?
5 mars, 2011 kl. 12:40 #219862Fricke.w
DeltagareNix inte jag i alla fall, då de var lika stor anslutning på min aps turbo sonm de är nere på top anslutningen, så jag bad hydral firman i stan göra en pressad stålomspunen teflon slang till mig 🙂 dom ska ju orka med 300grader, och vissa tror ju då att de blir för varmt där, men olje returen är ju en gummi slang så pallar den med så ska ju dena slang göra de galant 🙂
24 mars, 2011 kl. 12:50 #219859IMPREZA FOREVER
DeltagareOk kanoners
Men har du nån aning om det blir några olje förluster till resten av toppen
när slangen har grövre inner diameter än orginalröret?Mvh
24 mars, 2011 kl. 13:30 #219861isse
DeltagareHej!
Vet inte vad du kör för modell/årsmodell, men på min STI från -04 så har original banjobult en rejäl strypning, så i det fallet så bedömde jag att det inte spelade någon roll om den nya stålomspunna slangen hade större diameter. Nu kan det säkert skilja mellan årsmodeller samt om turbon är kullagrad eller ej. Borde som du säger finnas någon här på forumet som kan ge ett svar.
24 mars, 2011 kl. 17:11 #219863Mäki
DeltagareDet ska vara en strypning i kopplingen ner i turbon, för om det flödar utan strypningen så blir det så högt oljetryck på axeln i turbon att man får sämre spool.
24 mars, 2011 kl. 18:25 #219860IMPREZA FOREVER
DeltagareDet ska vara en strypning i kopplingen ner i turbon, för om det flödar utan strypningen så blir det så högt oljetryck på axeln i turbon att man får sämre spool.
Tackar tackar Mäki Då vet jag den biten iaf 🙂 Jag köpte ingen mycket grövre
så jag ska nog klara mig på den fina nya 6mm stålomspunna 😛Åkte in till pumpservice idag å han klämde ihop en åt mig , men han hade bara gjort grövre till samma ändamål typ Cosworth & Porsche
Snart besiktning
Vi synns Mäki 😀
Mvh/ Bonden
24 mars, 2011 kl. 18:37 #219864Mäki
DeltagareTackar tackar Mäki Då vet jag den biten iaf 🙂 Jag köpte ingen mycket grövre
så jag ska nog klara mig på den fina nya 6mm stålomspunna 😛Åkte in till pumpservice idag å han klämde ihop en åt mig , men han hade bara gjort grövre till samma ändamål typ Cosworth & Porsche
Snart besiktning
Vi synns Mäki 😀
Mvh/ Bonden
Ingen fara 😉
Alltså, själva slangen kan ju vara grov, ju mindre den är ju nogrannare lär du ju vara med att kyla ner den, men ska ju vara en strypning där du skruvar slangen i turbon, så det blir samma hålstorlek som original 😉
Syns garanterat ute!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.