SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Olja till Turbo .

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25298
    IMPREZA FOREVER
    Deltagare

      Tjena

      Är det nån som kan tipsa om stålomspunnen slang till turbon istället för
      orginalröret ?

      Mvh Björn

      #219858
      IMPREZA FOREVER
      Deltagare

        Tjena

        Är det nån som kan tipsa om stålomspunnen slang till turbon istället för
        orginalröret ?

        Mvh Björn

        Har alla som vässat upp sina Boxrar fortsatt att använda sina orginal oljerör till turbon ?

        #219862
        Fricke.w
        Deltagare

          Nix inte jag i alla fall, då de var lika stor anslutning på min aps turbo sonm de är nere på top anslutningen, så jag bad hydral firman i stan göra en pressad stålomspunen teflon slang till mig 🙂 dom ska ju orka med 300grader, och vissa tror ju då att de blir för varmt där, men olje returen är ju en gummi slang så pallar den med så ska ju dena slang göra de galant 🙂

          #219859
          IMPREZA FOREVER
          Deltagare

            Ok kanoners
            Men har du nån aning om det blir några olje förluster till resten av toppen
            när slangen har grövre inner diameter än orginalröret?

            Mvh

            #219861
            isse
            Deltagare

              Hej!

              Vet inte vad du kör för modell/årsmodell, men på min STI från -04 så har original banjobult en rejäl strypning, så i det fallet så bedömde jag att det inte spelade någon roll om den nya stålomspunna slangen hade större diameter. Nu kan det säkert skilja mellan årsmodeller samt om turbon är kullagrad eller ej. Borde som du säger finnas någon här på forumet som kan ge ett svar.

              #219863
              Mäki
              Deltagare

                Det ska vara en strypning i kopplingen ner i turbon, för om det flödar utan strypningen så blir det så högt oljetryck på axeln i turbon att man får sämre spool.

                #219860
                IMPREZA FOREVER
                Deltagare

                  Det ska vara en strypning i kopplingen ner i turbon, för om det flödar utan strypningen så blir det så högt oljetryck på axeln i turbon att man får sämre spool.

                  Tackar tackar Mäki Då vet jag den biten iaf 🙂 Jag köpte ingen mycket grövre
                  så jag ska nog klara mig på den fina nya 6mm stålomspunna 😛

                  Åkte in till pumpservice idag å han klämde ihop en åt mig , men han hade bara gjort grövre till samma ändamål typ Cosworth & Porsche

                  Snart besiktning

                  Vi synns Mäki 😀

                  Mvh/ Bonden

                  #219864
                  Mäki
                  Deltagare

                    Tackar tackar Mäki Då vet jag den biten iaf 🙂 Jag köpte ingen mycket grövre
                    så jag ska nog klara mig på den fina nya 6mm stålomspunna 😛

                    Åkte in till pumpservice idag å han klämde ihop en åt mig , men han hade bara gjort grövre till samma ändamål typ Cosworth & Porsche

                    Snart besiktning

                    Vi synns Mäki 😀

                    Mvh/ Bonden

                    Ingen fara 😉

                    Alltså, själva slangen kan ju vara grov, ju mindre den är ju nogrannare lär du ju vara med att kyla ner den, men ska ju vara en strypning där du skruvar slangen i turbon, så det blir samma hålstorlek som original 😉

                    Syns garanterat ute!

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.