SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Olja till Turbo .

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    IMPREZA FOREVER
    Deltagare

Tjena

Är det nån som kan tipsa om stålomspunnen slang till turbon istället för
      orginalröret ?

Mvh Björn

IMPREZA FOREVER
      Deltagare

Tjena

Är det nån som kan tipsa om stålomspunnen slang till turbon istället för
        orginalröret ?

Mvh Björn

Har alla som vässat upp sina Boxrar fortsatt att använda sina orginal oljerör till turbon ?

Fricke.w
        Deltagare

Nix inte jag i alla fall, då de var lika stor anslutning på min aps turbo sonm de är nere på top anslutningen, så jag bad hydral firman i stan göra en pressad stålomspunen teflon slang till mig 🙂 dom ska ju orka med 300grader, och vissa tror ju då att de blir för varmt där, men olje returen är ju en gummi slang så pallar den med så ska ju dena slang göra de galant 🙂

IMPREZA FOREVER
          Deltagare

Ok kanoners
            Men har du nån aning om det blir några olje förluster till resten av toppen
            när slangen har grövre inner diameter än orginalröret?

Mvh

isse
            Deltagare

Hej!

Vet inte vad du kör för modell/årsmodell, men på min STI från -04 så har original banjobult en rejäl strypning, så i det fallet så bedömde jag att det inte spelade någon roll om den nya stålomspunna slangen hade större diameter. Nu kan det säkert skilja mellan årsmodeller samt om turbon är kullagrad eller ej. Borde som du säger finnas någon här på forumet som kan ge ett svar.

Mäki
              Deltagare

Det ska vara en strypning i kopplingen ner i turbon, för om det flödar utan strypningen så blir det så högt oljetryck på axeln i turbon att man får sämre spool.

IMPREZA FOREVER
                Deltagare

Det ska vara en strypning i kopplingen ner i turbon, för om det flödar utan strypningen så blir det så högt oljetryck på axeln i turbon att man får sämre spool.

Tackar tackar Mäki Då vet jag den biten iaf 🙂 Jag köpte ingen mycket grövre
                  så jag ska nog klara mig på den fina nya 6mm stålomspunna 😛

Åkte in till pumpservice idag å han klämde ihop en åt mig , men han hade bara gjort grövre till samma ändamål typ Cosworth & Porsche

Snart besiktning

Vi synns Mäki 😀

Mvh/ Bonden

Mäki
                  Deltagare

Tackar tackar Mäki Då vet jag den biten iaf 🙂 Jag köpte ingen mycket grövre
                    så jag ska nog klara mig på den fina nya 6mm stålomspunna 😛

Åkte in till pumpservice idag å han klämde ihop en åt mig , men han hade bara gjort grövre till samma ändamål typ Cosworth & Porsche

Snart besiktning

Vi synns Mäki 😀

Mvh/ Bonden

Ingen fara 😉

Alltså, själva slangen kan ju vara grov, ju mindre den är ju nogrannare lär du ju vara med att kyla ner den, men ska ju vara en strypning där du skruvar slangen i turbon, så det blir samma hålstorlek som original 😉

Syns garanterat ute!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.