A visst så äre serrni..
Börja ryka som fasen upp genom scoopet och högra huvventilen..
öppna huven och ser att de är alldeles blött vid turbo
och wg..startar bilen på nytt och ser de sipprar ut olja vid inmatningen till turbon..
händer det ofta att koppar packningen där går sönder eller
är det bara jag som haft nå otur ?
bilen startar och så utan problem inge missljud..
dock ville jag ej köra nå mer pga brandrisk 🙁
bogserad hem..
ngn som vet varför det blir på detta vis?
okok ..
nope de har vi inte de som e konstigt..
kanske är jag som kört hårt så de har bleve varmt
sen ba stängt av bilen utan att det skall få svalna osv ?
inte vet jag..men tack för tips..
får ta och byta de brickorna 🙂
hjälpte ej med att byta kopparpackningar..
plockade lös röret för oljematningen och kika efter sprickor..
verkade hitta en liten spricka som kan orsaka de lilla oljeflödet som uppstått..
700 kr för nytt rör va ju lite sanslöst men de är vell bara
betala och se glad ut som vanligt eller ?
så var oljeläckaget fixat..
röret för oljematning för smörjning till turbon var ju som sagt en spricka i det, tog och punktsvetsa lite, sen slipa till för nice finish, inget läckage och bilen går som vanligt, har flöde genom röret även 🙂 bra sätt att slippa kostnad på 700 kr iaf !
Författare
Inlägg
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.