SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Olje mattning till turbon

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25942
    Fricke.w
    Deltagare

      Ja jag undrar om jag ska inköpa ett nytt filter till olje tillförseln på turbon alltså de som sitter normalt orginal i bulten på toppen med olje restriktor håll, tog ju bort de filtret ur bullten när jag körde min aps turbo som var glidlagrad, men nu när jag ska på med en kullagrad turbo så blir de ju mindre olje mängder som går in i den turbon, sammt att olje restriktor hållet är ju väldigt litet i en sån, så då kannske man bör ha ett filter före så de inte lägger sig nå skit för de lilla hålet som är.
      Nån som vet om man brukar köra med filtret på eftermarknads agregat med kullager?

      Fredrik

      #224284
      Kvarnis
      Deltagare

        Bästa är att fråga SC som du köpte turbon i från, så att du inte får något strul med garanti etc

        #224285
        Bodyshot
        Deltagare

          du ska nog absolut inte köra med filter det gör garanterat så turbon skär.

          vanligare att filtret sätter igen än att restriktorhålet gört!

          #224287
          Fricke.w
          Deltagare

            Skickade ett mail och fråga nu, så får vi se vad dom säger.

            #224288
            Fricke.w
            Deltagare

              Filtret skulle vara kvar, förstog nästan de, med tanke på dom små flöden som är i en kullagrad snurra 😀

              #224286
              Bodyshot
              Deltagare

                Fråga jrm , jag kan lova dig att dom säger ta bort det.

                Min FP RED skar pga att jag hade kvar filtret.

                #224289
                Fricke.w
                Deltagare

                  Jo men din FP red var ju en glid lagrad vettu, en glid lagrad turbo kräver mycket mer smörj för att inte gå torrt, kul lagrade turbos kräver minimalt i jämförelsevis, där för de är så fruktansvärt små håll på dom, om de inte är nå jätte bauta till kullagrad turbo då förstås, då kräver dom nog lite mer.
                  Så på en normal stor kullagrad turbo, är de nog ide att ha filtret kvar då de annars kan följa med små skit om man har otur och korka i gen inlopps hållet 🙂

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.