Ja jag undrar om jag ska inköpa ett nytt filter till olje tillförseln på turbon alltså de som sitter normalt orginal i bulten på toppen med olje restriktor håll, tog ju bort de filtret ur bullten när jag körde min aps turbo som var glidlagrad, men nu när jag ska på med en kullagrad turbo så blir de ju mindre olje mängder som går in i den turbon, sammt att olje restriktor hållet är ju väldigt litet i en sån, så då kannske man bör ha ett filter före så de inte lägger sig nå skit för de lilla hålet som är.
Nån som vet om man brukar köra med filtret på eftermarknads agregat med kullager?
Jo men din FP red var ju en glid lagrad vettu, en glid lagrad turbo kräver mycket mer smörj för att inte gå torrt, kul lagrade turbos kräver minimalt i jämförelsevis, där för de är så fruktansvärt små håll på dom, om de inte är nå jätte bauta till kullagrad turbo då förstås, då kräver dom nog lite mer.
Så på en normal stor kullagrad turbo, är de nog ide att ha filtret kvar då de annars kan följa med små skit om man har otur och korka i gen inlopps hållet 🙂
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.