SSC Annonser Köpes – Delar Olje tryck samt olje tämp Mätare

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Tjena tjena, är de någon som liger ine på någon mätare, då hälst olje tryck samt olje tämp, men har du 3st mätare du vill sälja så kan även de vara aktuelt.
      Vill helst ha typ autogage eller stri mätare eller dylikt, alltså inte de biligaste men inte heller de dyraste som går att köpa, ser gärna att givarna är med också.

MVH
      Fredrik

Myzkoo
      Deltagare

Jag säger såhär: Satsa på riktiga mätare om du tänkt kosta på din motor som du ska göra, det är en billig försäkring. Autogauge är väll en av de största på budgetmarknaden.. och om jag inte är helt ute och cyklar så tillverkas alla de andra billiga mätarna i samma fabrik = samma skit.

Köp heldre en uppsättning begangnade kvalitetsmätare.. typ defi, greddy eller blitz mfl
        Alternativt Autometer som känns som en bra kompromiss.

/ Mattias

Fricke.w
        Deltagare

Jo visst är de vell nog så, var autometer jag menade i inläget 🙂 har hittat mycket fint sånt till salu i usa, men är ju de förbaskade psi på alla och de gillas inte 🙁

Myzkoo
          Deltagare
            goffemannen
            Deltagare

Jo visst är de vell nog så, var autometer jag menade i inläget 🙂 har hittat mycket fint sånt till salu i usa, men är ju de förbaskade psi på alla och de gillas inte 🙁

Jag köpte Autometer på Summit Racing i USA. De har metrisk skala. Iaf på Phantom mätarna. Passade på att köpa när bror va i usa så ja slapp frakt,tull och moms hit till sveige.

Manor
              Deltagare

Jag säger bara Defi….

Exakta, balla funktioner som in- och uppspelning och egna varningsfunktioner. De matchar originalmätarna bra, och är supersnygga.

goffemannen
                Deltagare

Ja defi är jävligt fina om man vill lägga så mkt pengar på mätare. De kostar många sköna lappar. Ja köpte autometer phantom turbotryck,oljetryck,oljetemp,vattentemp och en sats med 3 vinkelringsr för 1900kr. Visserligen slapp ja ju tull,moms och frakt till Sverige. I Sverige kostar de nog ca 3500kr iaf.

Ska man ha samma fast Defi så få du nog betala ungefär 7000kr plus frakt. Detta pris är taget från scoobymania.com. Tänk att de dock har psi i UK. I Sverige kostar de nog några tusenlappar till.

/ David J – superior syd

Manor
                  Deltagare

Ja defi är jävligt fina om man vill lägga så mkt pengar på mätare. De kostar många sköna lappar. Ja köpte autometer phantom turbotryck,oljetryck,oljetemp,vattentemp och en sats med 3 vinkelringsr för 1900kr. Visserligen slapp ja ju tull,moms och frakt till Sverige. I Sverige kostar de nog ca 3500kr iaf.

Ska man ha samma fast Defi så få du nog betala ungefär 7000kr plus frakt. Detta pris är taget från scoobymania.com. Tänk att de dock har psi i UK. I Sverige kostar de nog några tusenlappar till.

/ David J – superior syd

Ja, de var inte billiga. Fem stycken Defimätare, KnockLink och LambdaLink samt montering gick nog på närmare 20.000:- när det begav sig. Jag vet inte riktigt vad jag gav för monteringen, men det tog ju ett tag att få till allt.

andreaswrx
                    Deltagare

dash säger jag bara! varför hålla på med massa mätare som är 80 tals grejer! in med digitala grejer i ställer!

har även Knock Raw och Ox Raw i den bästa är att det går på bilens sensorer och givare

Fricke.w
                      Deltagare

Jo de är vell lite så jag tänker också, inge illa menat om defi då dom lirar i en egen liga 🙂 men känns så där att lägga ut lika mycket pengar på mätare som jag kan få ett sprut för i princip 😮 då känns de viktigare med sprut för mig i alla fall för dom pengarna 😀

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.