SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Oljebyte, Symaskinen har kommit!

• Detta ämne har 8 svar, 953 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Manor.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    FrazzeVästerås
    Deltagare

Hej allihopa, Har lite hjärnspöken, Byte oljan på min STI-04 och köttade i Castrol Sport 0-40w. Men nu låter bilen som en symaskin! Med gammla oljan var det minemala ventilknakningar!

Är det något att åka och hota mekonomen som sålde oljan till mig, eller är det inte något att tänka på!

//David

Kvarnis
      Deltagare

0-xxw oljer år inger att ha i en impreza, en 5-40w på vintern och 10-60 alt 15/50w på sommrarna är att föredra

FrazzeVästerås
        Deltagare

fan vad fint, Så det ökande symaskins ljudet är inte att oroasig för då! Gillar inte hjärnspöken som tror att motorn rasar HAHAA:D:D

Tack för bra info!

Manor
          Deltagare

fan vad fint, Så det ökande symaskins ljudet är inte att oroasig för då! Gillar inte hjärnspöken som tror att motorn rasar HAHAA:D:D

Tack för bra info!

Oroa dig behöver du nog inte, men det är väl bäst att byta till rätt olja så snart du kan.

GT:n ska ha 10-40 enligt handboken.

FrazzeVästerås
            Deltagare

ehm, oljan är ju precis bytt! Var ju efter oljebytet det började sy! Och en Gt är det ju inte jag kör!

Bodyshot
              Deltagare

iom att det inte är ”rätt” olja i så menar manor att du lär byta den till en med viskositeten som kvarnis skrev.

Erok
                Deltagare

Somsagt så är inte 0-xxw oljer något du bör i en impreza, så jo du bör byta till 5-40w på vintern och 10-60w alt 15/50w på sommarn =)

FrazzeVästerås
                  Deltagare

Illa, Så lägt ut 1200kr på olja jag inte ska ha, Bra rekomendation av mekonomen tycker jag, Mycket bra!! FAIL AB

Manor
                    Deltagare

Illa, Så lägt ut 1200kr på olja jag inte ska ha, Bra rekomendation av mekonomen tycker jag, Mycket bra!! FAIL AB

Ja men Mekonomen har väl troligtvis inte örnkoll på alla märken och modeller…men du har väl en handbok (precis som jag hade i GT:n), och där står det väl precis vad du ska ha för olja. Det går ju inte att skylla ifrån sig direkt, är man osäker så åker man till en Subaruverkstad. Om de hade givit dig en 0-40 olja så håller jag med om att det skulle vara illa, men Mekonomen är väl inga experter på något märke egentligen.

Åk tillbaka till Mekonomen och förklara läget, de kanske står för oljekostnaden!!?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.