SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor oljefilter på Gt

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Fransson
    Deltagare

Hejsan!
      Behöver hjälp med vad det är för oljefilter jag ska sätta dit på min impreza gt nu när jag ska byta olja.
      Motor:EJ20G
      //Nicke

killer
      Deltagare

Åk till närmaste Subaru verkstad och köp ett. Brukar vara rekomenderat att köra orginal

Grusdraparn
        Deltagare

Oljefilter kan du lika gärna köpa på mekonomen eller meca, funkar samma lika 🙂 . Åk dit nu har närmast, alternativt krokigast väg.

/Klas

Niklas
          Deltagare

Har köpt på Mekonomen de senaste 3-4 oljebytena, funkat perfekt. Om jag inte minns fel så står det Subaru Legacy på förpackningen…så Subaru har väl samma på alla bilar.

Grusdraparn
            Deltagare

Har köpt på Mekonomen de senaste 3-4 oljebytena, funkat perfekt. Om jag inte minns fel så står det Subaru Legacy på förpackningen…så Subaru har väl samma på alla bilar.

Japp det är samma.

/K

.zip
              Deltagare

Även jag kör på mekonomens, och jag kan bara hålla med Äljen

//.zip

Fransson
                Deltagare

Oke, tack så mycket för alla svar. det blir att åka till stan och handla snarast:D
                  Tackar
                  //Nicke

Manor
                  Deltagare

Feg som jag är…varför ska man inte köpa originalfilter när man ändå håller på? Det är väl ingen större prisskillnad mot Mekonomens, antar jag!!? Det kanske är lika/samma och tillverkade på samma företag, men som sagt kanske för ingen vet hur det egentligen är med detta. Jag har absolut inget emot Mekonomen, men om jag bara sparar 20:- på ett ”pirat”filter så kör jag hellre med originalgrejer…för säkerhets skull.

rallymarkus
                    Deltagare

jag har då inte ens en tanke å att köra med piratfilter..
                      nä köp hem några originalfilter så man har hemma o problemet är ur världen 🙂

dom e ju inte ens dyra..

Grusdraparn
                      Deltagare

Feg som jag är…varför ska man inte köpa originalfilter när man ändå håller på? Det är väl ingen större prisskillnad mot Mekonomens, antar jag!!? Det kanske är lika/samma och tillverkade på samma företag, men som sagt kanske för ingen vet hur det egentligen är med detta. Jag har absolut inget emot Mekonomen, men om jag bara sparar 20:- på ett ”pirat”filter så kör jag hellre med originalgrejer…för säkerhets skull.

Har absolut inget emot orginalpryttlar eller att pynta en tjuga extra. Kruxet är att bor man inte i Tokholm så duggar det inte så tätt med subaruhandlare 😉 . Då tar man och åker till Meca som ligger nästgårds istället och handlar en kvalitetsprodukt tillverkad av Bosch. 🙂 Med deras erfarenhet tror jag inte att de gör bort sig på ett oljefilter.

/K

Desen
                        Deltagare

Har hört talas om bilar där oljetrycket blivit fel och CEL börjat lysa efter de bytt till piratfilter.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG

Grusdraparn
                          Deltagare

Har hört talas om bilar där oljetrycket blivit fel och CEL börjat lysa efter de bytt till piratfilter./Andreas, Skåne, Kristianstad

Oj, det har jag svårt att tänka mig. Måste varit riktigt vissna filter.
                            Eller är hört talas om = ”Min mosters mammas vänninas elektrikers grannes kollegas mans halvbror tror sig känt sett hört att någon eventuellt kan ha haft problem med…?”

/K

Desen
                            Deltagare

Nej det är inte den formen av ”hört talas om”, Hade det varit så hade jag inte ens brytt mig om att skriva det.

Men de e klart att gör man ett piratfilter där flödet inte stämmer med orginalet så kan det ju bli knas i motorn.
                              Detta filter var inköpt på feltema, men ibland så säljs ju orginaldelar i omärkta förpackningar hos bildelskedkorna ….

Desen
                              Deltagare

Det skulle vara intressant med en undersökning där man tar olika orginalfilter och och jämför flöde och filtrering mot piratdelarna.

Grusdraparn
                                Deltagare

Det skulle vara intressant med en undersökning där man tar olika orginalfilter och och jämför flöde och filtrering mot piratdelarna./Andreas, Skåne, Kristianstad http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG

Absolut, det vore riktigt intressant. Angående Feltema så bör man väl vara lite försiktig med deras produkter i en bil som har ett värde över 10 000 kr. På bilar under den summan så är det ju rena chansningen ändå. Dock så är det en väsentlig skillnad på Bosch och Feltema.

Sen har iofs Feltema en hel del användbara pryttlar som inte är reservdelar.

/K

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.