Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Tobbster
    Deltagare

Har lite funderingar kring oljekyl.

Hur långt räcker original oljekyl i Impreza GT 99?

Pluggarna i botten på olepumpen, är dessa för att koppla oljekyl till? Eller vad är dessa till för?

Räcker det med kylare och slangar eller bör man ha termostat åxå?

/T

Kvarnis
      Deltagare

Du bör nog inte ta bort pluggarna i oljepumpne nej !!!!!

Oljekylare kan man orna på lite olika sätt, valigat är att man ersätter org.vatten olje värmaren.

Beror på hur du brukar bilen bana etc.
        Men kör du inte ban körning mycket på topp varav så behöver du inte oljekylare i förta taget.

Adam K
        Deltagare

På min bil med oe kylning, men med oljetempmmätare, så klarar sig oljan rätt bra även på bana, jag menar nog att när oljan blir väl varm lär bromsvätskan också vara det så det ändå är dags för avsvalkning…

Tobbster
          Deltagare

Du bör nog inte ta bort pluggarna i oljepumpne nej !!!!!

Oljekylare kan man orna på lite olika sätt, valigat är att man ersätter org.vatten olje värmaren.

Beror på hur du brukar bilen bana etc.
            Men kör du inte ban körning mycket på topp varav så behöver du inte oljekylare i förta taget.

Bilen går bara på bana. Det är därför jag behöver kyl. 🙂

Då är det bara att köra på en adapter på att dra ut till oljekylet som vanligt vid filtret då. Och som du sa ta bort org kyl.

Varför sitter det pluggar på oljepumpen? Antar att man inte gjort dessa för att det ser snyggt ut. Trodde helt klart att detta var gjort för att man i rallysvängen skulle ha lätt att koppla in kyl…

/T

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.