SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Oljetemp och oljetryck gicare i samma hål?

• Detta ämne har 6 svar, 1,096 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av valle.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Dempa
    Deltagare

Hallå

Ska montera mina mätare från Autometer…
      Bilen är en wrx-01.

Kan man placera båda givarna i pluggen som sitter under intercoolern?
      Har köpt Subarus adapter och har även en adapter från Autometer (typ t-kors).
      Finns det plats rent fysiskt där då ena givaren är typ 7 cm hög?

Anledningen till att jag inte vill använda hålet till orginaltryckgivaren under generatorn är att jag vill behålla den funktionen.

Mvh/Dennis

SecretAgentMan
      Deltagare

Autometers tryckgivare får inte plats, det är rätt trångt under generatorn, men greja en riktig slang med rätt gängor så kan du ju sätta den där den får plats…

T-kors är heller inga problems, men oljetemp finns ju ett bra ställe alldeles ovanför 3:ans cylinder på blocket (kika ned mellan turbons utlopp och insuget, det sitter en plugg med 8mm insexfattning där….).

/J

Niklas
        Deltagare
          Dempa
          Deltagare

Hej

Tack för svaren!

Under generatorn vill jag helst inte sätta den då jag vill behålla orginal oljetryck-varningssystem.

Får man inte plats med båda vid 3ans cylinder om man använder en t-adapter?

Mvh /Dennis

alrik
            Deltagare

HejTack för svaren!Under generatorn vill jag helst inte sätta den då jag vill behålla orginal oljetryck-varningssystem.Mvh /Dennis

Skaffar man inte en oljetrycksmätare för att just se trycket. Då om trycket försvinner så märker man det genom mätarna och kan stanna då??

/ Mikael

Dempa
              Deltagare

Jo visst är det så men det är ju aldrig fel att ha två 🙂

Det verkar bli lite strul med att få tag på en distans jag behöver för att få dit båda givarna på samma ställe ( ihålig bult med 1/8 npt i ena änden och 10mm X 1i andra) så det blir nog till att ta väck orginalet iaf.

/Dennis

valle
                Deltagare

T-kors är heller inga problems, men oljetemp finns ju ett bra ställe alldeles ovanför 3:ans cylinder på blocket (kika ned mellan turbons utlopp och insuget, det sitter en plugg med 8mm insexfattning där….)./J

går det att ta både oljetemp och oljetryck vid 3ans cylinder om man använder nån form av t-kors?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.