SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Oljetrycks givare?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29977
    BrOtTaRe
    Deltagare

      Tjenare. Har tänkt att koppla in en oljetrycks mätare i bilen nu. Men har inte riktigt kommit fram till vart jag ska sätta givaren?:confused:

      Samt någon som har något bra tips på hur man gömmer kablar+slangar snyggt när man har mätarkonsollen mitt på instrumentpanelen?(ovanför mitten ventilationen vill säga):rolleyes:

      #253982
      Christian S
      Deltagare

        smidigast och lättast är att ta bort orginal och sätta den där istället, orginal sitter under generatorn typ, tittar du ner imellan generatorn och insuget så ser du den.

        #253999
        BrOtTaRe
        Deltagare

          Tack för den förklaringen:) Något bra tips på hur man kan dra sladdar och slang till mätare som sitter monterat mitt på instrument brädan? Helst utan att behöva operera överdrivet mycket:)

          #253991
          Tobben
          Deltagare

            jag drog alla mina kablar och slang som ska in i bilen genom torpedväggen i hålet för motorvärmaren och gömde dom snyggt i en sk delad skyddsslang (även kallad robotslang) och även kabel för slutsteget gömdes även inne där med, har väl kanske inte hela vägen men följer en bit fram till batteriet nästan, kan ju försöka ta lite bilder om jag kommer ihåg idag om det skulle hjälpa? 🙂

            #254000
            BrOtTaRe
            Deltagare

              jag drog alla mina kablar och slang som ska in i bilen genom torpedväggen i hålet för motorvärmaren och gömde dom snyggt i en sk delad skyddsslang (även kallad robotslang) och även kabel för slutsteget gömdes även inne där med, har väl kanske inte hela vägen men följer en bit fram till batteriet nästan, kan ju försöka ta lite bilder om jag kommer ihåg idag om det skulle hjälpa? 🙂

              Att få in kablar osv i bilen har jag redan löst genom dragning av strömkabel till slutsteg. Något bra tips på hur man gör inuti bilen för att få det cleant och inga överdrivna operationer i instrumentbrädan?:rolleyes:

              #253983
              Christian S
              Deltagare

                att dra upp kablarna till mittfacket är inga problem då det är öppet dit upp, man behöver bara borra ett hål i botten delen på orginal facket då man även använder den när man har mätarhållaren där.

                #253992
                Tobben
                Deltagare

                  precis som Christian skriver så gjorde jag med tog en liten hålsåg i ena hörnet på botten delen. Plus kabel lödde jag på från plusen till cigguttaget och jord från bilstereo kabeln om jag inte minns fel och drog dom upp till mittfacket

                  #254001
                  BrOtTaRe
                  Deltagare

                    Tack för snabba och bra svar:) Ska kika på det nu i helgen:)

                    #253985
                    FiddeFuling
                    Keymaster

                      smidigast och lättast är att ta bort orginal och sätta den där istället, orginal sitter under generatorn typ, tittar du ner imellan generatorn och insuget så ser du den.

                      Blir ECU`n inte sur som faen då? När orginal sensorn saknas?

                      #254002
                      adrenalin
                      Deltagare

                        Blir ECU`n inte sur som faen då? När orginal sensorn saknas?

                        Finns en hel del som gjort så här och det tycks inte vara någon skillnad 🙂

                        #253984
                        Christian S
                        Deltagare

                          Blir ECU`n inte sur som faen då? När orginal sensorn saknas?

                          varför skulle den det? det enda givaren gör är ju att tända en lampa i instrumenthuset ifall oljetrycket blir för lågt.

                          #253986
                          FiddeFuling
                          Keymaster

                            varför skulle den det? det enda givaren gör är ju att tända en lampa i instrumenthuset ifall oljetrycket blir för lågt.

                            Ja det har du ju rätt i.. göttans. Skall själv kasta i en tryck o en temp mätare snart =]

                            Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

                            #253998
                            Igge
                            Deltagare

                              varför skulle den det? det enda givaren gör är ju att tända en lampa i instrumenthuset ifall oljetrycket blir för lågt.

                              Exakt, den är väl bara av eller på och har inget med ECUn att göra?

                              #253993
                              Tobben
                              Deltagare

                                Blir ECU`n inte sur som faen då? När orginal sensorn saknas?

                                Vad har ecu´n med oljetrycksgivarn att göra? Om du menar att det kommer att lysa i instrumenteringen, så kan man även använda original givaren, iallaf i det kittet jag skaffade http://www.scoobyparts.com/acatalog/LMA_OIL_PRESSURE_T-PIECE.html

                                #253987
                                FiddeFuling
                                Keymaster

                                  Har själv inte kollat vart kablarna till org sensorn tar vägen. Men det är nog som ni säger att de går bara till varnings lampan. Tänkte annars på ”limp home mode” o annat kul som kan triggas utav saknaden utav olika signaler. Kanske dock inte på en gammel impreza =]

                                  Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.