SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Oljetrycks givare?

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    FiddeFuling
    Keymaster

Vad har ecu´n med oljetrycksgivarn att göra? Om du menar att det kommer att lysa i instrumenteringen, så kan man även använda original givaren, iallaf i det kittet jag skaffade http://www.scoobyparts.com/acatalog/LMA_OIL_PRESSURE_T-PIECE.html

Den såg ju snygg ut. Får se om man fixar nått liknande

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Tobben
      Deltagare

Den såg ju snygg ut. Får se om man fixar nått liknande

ja den funka smidigt att koppla in plus att du kan använda gamla givaren, kan ta en bild om du vill och lägga upp?

FiddeFuling
        Keymaster

ja den funka smidigt att koppla in plus att du kan använda gamla givaren, kan ta en bild om du vill och lägga upp?

Ja tack gärna 🙂

Tobben
          Deltagare

Tobben
            Deltagare

Så.. första bilden har du där stålomspunna slangen med anslutning ansluts där gamla givaren satt

Bild två så ser du gamla givaren påskruvad på ”t-korset”, dock så fick jag förlänga kabeln till gamla givaren, för den vanliga räckte inte till.

Sen så har jag fäst givaren lite extra då mässing är lite skört.

clasen
              Deltagare

Spontan fråga: behöver man avlufta liknande givarinstallationer eller funkar det bra ändå? Tempsensor funkar ju givetvis inte, men tryck?….

Tobben
                Deltagare

Spontan fråga: behöver man avlufta liknande givarinstallationer eller funkar det bra ändå? Tempsensor funkar ju givetvis inte, men tryck?….

Nej det gjorde aldrig jag, stod inte nått i manualen om det heller så det funkar för mig iallaf

FiddeFuling
                  Keymaster

Så.. första bilden har du där stålomspunna slangen med anslutning ansluts där gamla givaren satt

Bild två så ser du gamla givaren påskruvad på ”t-korset”, dock så fick jag förlänga kabeln till gamla givaren, för den vanliga räckte inte till.

Sen så har jag fäst givaren lite extra då mässing är lite skört.

Fasen vad läckert =] tack så mycket.

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.