• Detta ämne har 3 svar, 930 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av robis.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Joakimgabrielsson
    Deltagare

Hej! Har precis köpt en USA-importerad sti -07. Den har gått 7500 mil. Funderar på att byta oljor osv men är lite osäker. Hur ofta bör diffoljan bytas? Hur mycket går det i? Är det samma behållare till alla tre diffar? Kan jag använda samma olja som till växellådan? Och hur ofta bör man byta den i vxl? Tycker växlingarna går lite trögt, men det känns som gummit kan vara slitet.

Någon isåka i helgen nånstans i gbg-området?

adam.b.w
      Deltagare

För mig blir de ingen isåka men de kommer säkert vara andra som ska köra;-)
        appropå oljor så undrar jag själv lite smått över samma sak 😉

Christian S
        Deltagare

det finns inga ”behållare” till diffarna och sen så är det inte separat olja till växellådan och mittdiffen utan dom delar olja.

det ska vara ca 4liter i lådan och ca 1liter i bakdiffen.

om du kan ha samma olja beror på vad du har för diffar, en lamelldiff ska ha LSD tillsats.

robis
          Deltagare

Hej

6000mils intervall på växellådsoljan enligt boken. Jag fick Motulolja i min nu vid 6000 milaservicen och nu är den som en dröm att växla. Du ska ha Motul i bakaxel oxå. JRM vet vad du ska ha, hör med dom.

Mvh Robban

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.