SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Oljud kolvar el ventiler

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    ecce
    Deltagare

Bilen är en -01 wrx 6600 mil
      Oljudet hörs vid kallstart med mycket lätt gaspådrag detta hörs även efter ca 5 min .
      Pratade med subaru verkstad som sa att ”det är låg-kompa kolvar som expanderar när motorn blir varm där av oljudet vid kall motor men försviner när den blivigt varm.

funderade på ventilerna kan det vara nödvändigt med ventil justering?? efter 6600 mil

Har ni några ideer !!

Nybliven wrx ägare.

p_ilis
      Deltagare

Låter det lite som ett diesel-knatter? Om det är det har jag det på min sti också. Upphör efter nån kilometers körning.

/Peter

jraberg
        Deltagare

Låter det lite som ett diesel-knatter? Om det är det har jag det på min sti också. Upphör efter nån kilometers körning./Peter

Min har samma beteende..fast hela tiden 😛 tickande ljud lixom..
          Jag trodde att det var de hydraliska lyftarna till ventilerna men då 99’an saknar detta så kan det inte va det.
          Vet inte om de nyare bilarna har det?

Hursomhelst, knackar det inte Väldigt mkt så är det nog inga problem. Det försvinner ju dessutom 🙂 så de e nog lugnt.

-JR

ecce
          Deltagare

OK då kan jag sova gott ett tag till då !!
            Tackar för svaren

Ante_J
            Deltagare

Piston-slap, det är min gissning.
              Dock trodde jag att det var åtgärdat till New age WRX? Hade för mig att endast nån årsmodell av GT`n led av det, nån som vet mer om det?

nisse
              Deltagare

i hear you… min låter likadant funderar också på ventiljustering?!
                min har gått 5000.
                vad har du för olja?

ecce
                Deltagare

Bilen är nyligen servad hos furstenhoffmotor av förra ägaren så …
                  jag får nog ringa och kolla vilken olja de har spillt i .

Funderade du på vilken viskositet det är?ev byta till en annan olja?

Hey tror du vi får bra pris om vi lämnar in bilarna samtidigt för ventil justering 🙂

hoppas vi ses jag ska vinka som FN om jag ser dig då vet du att det är jag 😀 / Ecce

nisse
                  Deltagare

är det du som har den silvriga här i stan??????

Bilen är nyligen servad hos furstenhoffmotor av förra ägaren så …jag får nog ringa och kolla vilken olja de har spillt i .Funderade du på vilken viskositet det är?ev byta till en annan olja?Hey tror du vi får bra pris om vi lämnar in bilarna samtidigt för ventil justering 🙂 hoppas vi ses jag ska vinka som FN om jag ser dig då vet du att det är jag 😀 / Ecce

ecce
                    Deltagare

ja det finns 2 silver färgade wrx är det den med solfilm så är
                      det min, den som är utan film är min granne 🙂

Tpalm
                      Deltagare

Min Gt -99 är tyst vid kallstarter och normal körning men vid lite mer inspirerad körning så hörs ett väldigt tydligt tickande … även på tomgång efter ….

Oljan (redline street extreme perf. 20w50) har bara gått en 150 mil … motorn är renoverad för ett år sen …

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.